دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۱۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

به نام خدای مهدی عج





‌‌انسان کافر روح را در خدمت اهوای تن می‌خواهد، اما مؤ‌من تن خویش را به مثابه مرکَبی برای تعالی روح می‌بیند و اینچنین، با پاهای بریده نیز از راه باز نمی‌ماند؛ می‌رود و پاهای بریده‌اش را نیز عصاکشان به دنبال خود تا قله‌های فتح می‌کشاند.
‌‌شیخان (با گردان خیبر)
http://old.aviny.com/Article/Aviny/Chapters/Matnefilm/part_5/Sheikhan.aspx
http://dl.aviny.com/multimedia/aviny/rf5/sheykhan-02.mp3



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۲۱:۳۹
مهرداد بچه مثبت
به نام خدای مهدی عج





ماجرای مکاشفه پدر شهیدی با حضرت فاطمه (س)  که در سال78 در مورد کابینه خاتمی مطالبی دیده بود!

حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:
 ✳️خاطره ای از یک پدر شهید شنیده بودم که از نزدیکان بیت مرحوم فاضل لنکرانی بود.به همین منظور راهی قم شدم .رفتم آنجا و سراغ آن پدر شهید را گرفتم.
مشخص شد که این پدر شهید خادم بازنشسته حرم حضرت معصومه (س) است. بنابراین حرم رفتم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آدرس دقیق تری از یکی از خدام گرفتم و راهی منزل این پدر شهید شدم. هنگامی که در را زدیم سریعا باز کردند؛گویا منتظر ما بودند. من از پشت پرده گفتم من فلان کس هستم. گفتند بفرمایید منتظر شما بودیم.ابتدا فکر کردم شاید منتظر فرد دیگری بودند و اشتباهاً در را به این سرعت به روی ما باز کردند ولی معلوم شد که خیر این طور نبود.بالاخره خدمت این پدر شهید رسیدیم که تازه از بیمارستان و عمل جراحی فارغ شده بودند و فکر کرده بودند که ما برای عیادت ایشان آمده ایم.

رحیمیان افزود: بعد از احوالپرسی خواستار این شدیم که داستان را از زبان این پدر شهید بشنویم ولی به دلایلی امتناع کردند. خلاصه از ما اصرار و از وی انکار. ولی بالاخره تصمیم بر این شد که برای یک بار دیگر قضیه را بازگو کند.(حدود چهل سال بود که اعتکاف این پدر شهید ترک نشده بود. یعنی قبل از اینکه اعتکاف در ایران مرسوم شود و از قدیم در مسجد امام و مسجد اعظم معتکف می شد.) گفت از اعتکاف به منزل باز می گشتم و بی خواب و خسته بودم و به منزل گفتم که می خواهم بخوابم. (حتی جایی که خوابیده بود به ما نشان داد)

✳️این پدر شهید یک یا دو روز بعد از حادثه 18تیر 78 این خواب را دیده بود، ادامه داد: نمی دانم که چقدر از خوابم گذشته بود که دیدم گویی چراغ ها روشن شدند. آمدم که اعتراض کنم که چرا چراغ ها روشن شده اند احساس کردم که نور چراغ نیست بلکه نور دیگری است.

دقت کردم دیدم بانویی دست به کمر گرفته کنار اتاق ما ایستاده. تا کمی به ایشان توجه کردم کنار من روی زمین نشست.

خطاب کرد:

«آقای احمدی! علی من غریب است، علی من مظلوم است،علی من تنهاست».

من همان وقت ناگهان احساس کردم این بانو حضرت زهرا(س) و منظور ایشان از علی من، حضرت علی(ع) است.

تا چنین چیزی به ذهن من خطور کرد ایشان تکرار کردند:

«فرزندم علی غریب است،فرزندم علی مظلوم است،فرزندم علی تنهاست».

دیگر من منقلب شده و در همان حال متوجه شدم آقایی قائم کنار ما ایستاده است.

✳️(مشخصات آن آقا را نیز توصیف کرد. خواست خدا بود که امکانی فراهم شود و ما فیلمی از این بیانات پدر شهید نیز تهیه کردیم)

این آقا که کنار ما ظاهر شده بود به من خطاب کرد:

«آقای احمدی! برو نزد آقای فاضل لنکرانی و به ایشان بگو قیام کند.این میمون ها را از قم بیرون بریزند!

(چون همان روزها یعنی 18تیر در قم نیز امتداد فتنه وجود داشت)

بعد با دست چپش اشاره کرد و گفت:

«این ها خیال می کنند با توهین کردن به من، دست از حمایت از نایب ام بر می دارم. من از نایب ام حمایت می کنم».

هنگامی که دست آقا حرکت کرد ،دیدم جایش کابینه فلان (دولت اصلاحات خاتمی) جلوی صورت من شکل گرفت. چهره ها مبهم بود ولی سه چهره روشن بود. یکی در رأس شان بود و دو نفر دیگرشان مهاجرانی و عبدالله نوری بود. چهره های بقیه مبهم بود و تنها چهره های این سه نفر روشن بود.

گفتم: «آقا! آقای فاضل مریض است. مدتی است قدرت حرکت ندارد و باید چند نفر کمکش کنند». ایشان فرمود:

«✳️آقای فاضل ده سال دیگر به فعالیت اش ادامه می دهد».

(اینکه عرض کردم آقا جواد فاضل اشاره کرد یکی از حرف های ایشان محقق شد همین بود که آقای فاضل راس ده سال از دنیا رفت)

رحیمیان افزود: این پدر شهید صبح فردا خدمت آقای فاضل رفته و ماجرا را بازگو می کند.

آقای فاضل نیز اشک ریخته و می گوید این خواب نبوده بلکه مکاشفه بوده.

این پدر شهید به آقایی که دیده بود اشاره کرد و گفت: آن آقایی که کنارم ایستاده بود خیلی به چشم من آشنا بود. گویی جایی دیده بودمش. خیلی فکر کردم تا یادم افتاد.

سالی قرار بود حج مشرف شویم. ولی قبل از اینکه مشرف شویم به علت تصادف نصف بدن خانم ام فلج شد. ولی با هر زحمتی وی را نیز همراهم بردم. در سعی بین صفا و مروه بودیم که حاج خانم افتاد و مرد. چون من مرده زیاد دیده بودم عرق مرگ را روی پیشانی وی تشخیص دادم.

رو به کعبه کردم و گفتم: «آقا امام زمان(عج) من اینجا غریبم و این ها با ما بد هستند. دیگر جنازه این را به من نمی دهند. به داد من برس و ...»

✳️بعد از چند جمله دیدم آقایی کنار من ایستاده و به من اشاره کرد. بالای سر همسر من نشست و گفت ایشان حالش خوب است. بعد دیدم همسرم بلند شد و حرکت کرد. آثار فلجی وی نیز بر طرف شد.یادم آمد که آقایی که در خواب دیده بودم همان است که در حج به داد من رسید.


منبع: سایت صالحات
yon.ir/74128




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۸:۲۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج





دانی که چرا آب فرات است گل آلود ؟
شرمنده گی اش از لب عطشان حسین است ..

دانی که چرا چوب شده قسمت آتش ؟
بی حرمتیش برلب و دندان حسین است ..

دانی که چرا جغد به ویرانه نشیند همه ی عمر ؟
خاکم به دهن باد که آن جای یتیمان حسین است ..

دانی که چرا کوفی و شامی شده بد نام ؟
خائن به حریم و هدف و راه حسین است ..

دانی که چرا ماه رخش گشته مکدر ؟
تابیده سه شب بر تن عریان حسین است ..

دانی که چرا آب روان زمزمه دارد ؟
این زمزمه از غربت طفلان حسین است ..

دانی که چرا وقت تمنای دلت آب ؟
سوزد جگر از سوز علمدار حسین است ..

دانی که چرا کرببلا کوی منا شد ؟
چون ذبح عظیم غایت ایثار حسین است ..

دانی که چه سریست به شش گوشه مزارش ؟
دوگوشه ی آن قبر علی جان حسین است ..

دانی که چرا گریه کند سید سجاد همه ی عمر ؟
چون شاهد لبهای عطش بار حسین است ..

دانی که چرا یاد خرابه به دل ماست ؟
چون تربت نورانی زهرای حسین است ..

دانی که چرا ذکر حسین بر لب دانا ؟
جاری شده از بهر تولای حسین است ..

دانی که چرا خانه حق گشته سیه پوش ؟
گویی که خدا نیز عزادار حسین است ..


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۶ ، ۰۰:۱۹
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج



https://www.aparat.com/v/lSGz1
http://roshangari.ir/video/51025

برادر شهید تهرانی مقدم:
با برادرم اوایل انقلاب رفتیم خدمت یکی از بزرگان انقلاب ؛ ایشان از امام خمینی در سال 42 نقل کردند که انموقع روی کاغذ آرمی را کشیده اند که شبیه آرم سپاه پاسداران است و آیه (واعدوا لهم ما استطعتم من قوه) را رویش نوشته بودند و گفتند ؛ کودکانی که در گهواره هستند ، با توسل به این شعار به جایی خواهند رسید که اسرائیل را نابود خواهند کرد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۶ ، ۰۲:۴۳
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج






امام صادق (ع) فرمود: هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او می ‏اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او می اندازد.
http://aftabnews.ir/fa/news/218318



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۰۱:۰۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج





اگر در میان مردم ایران هنوز هستند کسانی که چشم بر حقیقت بسته اند، اما در میان بیداردلان سراسر کُره ارض، هستند بسا دلدادگانی کهاین عهد تازه را دریافته اند و به خیل منتظرین موعود پیوسته اند. منتظرین موعود اهل مبارزه اند و می دانند که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر نخواهد شد. اما از آن فراتر، اهل ولایت و اطاعتند و انتظار می کشند تا فرمان چه در رسد.
 بخشی از مقاله گنجینه آسمانی
http://www.ghadeer.org/Book/1534/242187


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۰۰:۴۲
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج



http://yon.ir/13982


انتشار یک مقاله جنجالی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پرده از یک رسوایی بزرگ اخلاقی و بی سابقه در هالیوود برداشت. رسوایی که پای سیاست را هم به این مسئله باز کرد.مقاله‌ای که برای اولین بار اقدام به افشاگری علیه هاروی وینستن تهیه کننده بزرگ و  پرنفوذ در سینمای آمریکا و آکادمی اسکار و البته حامی بزرگ کمپین انتخاباتی باراک اوباما و هیلاری کلینتون می کرد.

 

 

 

به گزارش رجانیوز، در مقاله نیویورک تایمز آمده است که وی در سه دهه گذشته اقدام به  آزار و اذیت جنسی ده ها زن اعم از هنرپیشه و مدل کرده است.درپی این افشاگری اعضای هیئت مدیره شرکت فیلمسازی وینستین، تصمیم گرفتند که وی را از این شرکت اخراج کنند.وی  ۴۲ درصد از سهام این شرکت فیلم‌سازی را در اختیار دارد؛ آکادمی علوم و هنرهای اسکار هم پس از برگزاری جلسه ای ویژه برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه وینستین، وی  را از آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا کنار گذاشت. وینستین نقش پر رنگی در برگزیده شدن فیلم فروشنده اصغر فرهادی در اسکار  ایفا کرد. وی سال گذشته و بعد از صحبت های دونالد ترامپ علیه کشورهای مسلمان، به عنوان حرکتی اعتراضی علیه دولت جمهوری خواه آمریکا از فیلم «فروشنده» حمایت کرد تا این فیلم در نظر سنجی های پیش از اسکار به ناگاه از رتبه سوم به رتبه نخست بیاید و با وجود این که تقریبا هیچ کدام از جوایز پاییزه سینمای جهان (مثل گلدن گلوب) را نبرده بود به مجسمه اسکار برسد. 

 

 

هاروی وینستین ۶۵ ساله از تولیدکنندگان مشهور فیلم‌هایی چون «مالنا»، «دار و دسته نیویورکی‌ها» و «شکسپیر عاشق» و همچنین تهیه کننده اجرایی چون «بیمار انگلیسی»، «شکلات»، «ارباب حلقه‌ها»، «شیکاگو»، «کتاب‌خوان» و فیلم‌های دیگری بوده است که برنده هفتاد و یکمین جایزه اسکار بهترین فیلم برای فیلم شکسپیر عاشق شد.

 

اما با مطرح شدن اتهامات تعرض جنسی و حتی تجاوز علیه هاروی وینستین، سیل واکنش ها و اعترافات شخصیتها و هنرپیشه های سینما نسبت به این رسوایی تا کنون ادامه دارد. کوئینت پالترو، آنجلینا جولی، روزانا آرکت، رز مک گاوان، اشلی جود، اما تامپسون و جین فوندا از مشهورترین افرادی هستند که علیه وینستین مصاحبه و  وی را به آزار جنسی متهم کرده‌اند. برخی از جمله آنجلینا جولی و کوئینت پالترو از قربانیان آزار جنسی وینستین بوده اند؛  پالترو  می گوید این تهیه‌کننده وی را که برای ایفای نقش در فیلم « Emma » انتخاب شده بود به اتاقش در هتل فرا خوانده و خواسته بود او را ماساژ دهد؛ آنجلینا جولی نیز گفت که در سال ۱۹۹۸ هنگامی که ۲۲ ساله بود در اتاق هتل آقای واینستین با او دیدار می‌کند و «وی به صورت غیرعادی» به آنجلینا جولی نزدیک می‌شود. جولی در توضیح این اتفاق می‌گوید: «من در جوانی تجربه خیلی بدی با هاروی واینستین داشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم دیگر با او کار نکنم و به دیگران هم هشدار دهم.»  ایما دکون و ژودیت گدرش، دو هنرپیشه فرانسوی هالیوود نیز از جمله کسانی هستند که اتهام آزار جنسی از سوی این تهیه‌کننده را مطرح کرده‌اند.

 

 

در همین راستا، جین فوندا، هنرپیشه هالیوود و صاحب دو جایزه اسکار تاکید کرد که حدود یک سال پیش در جریان آزار و اذیت جنسی و تعرض از سوی هاروی واینستین بوده اما برای جلوگیری از فاش شدن نام یکی از قربانیان سکوت اختیار کرده است. وی در اظهاراتی معنادار که نشان دهنده حقیقت شعار رویای آمریکایی در هالیوود است گفت:  اگر قربانیان درباره تعرضی که برآنها شده صحبتی نکرده اند به خاطر قدرتمند بودن این تهیه کننده سرشناس بوده و آنها با داشتن موضعی ضعیف نگران از بین رفتن زندگی حرفه ای خود بوده اند.

 

در ادامه، اما تامپسون طی اظهاراتی که نشان دهنده فساد سیستماتیک در هالیوود است، در مصاحبه با بی بی سی  گفت: «این موارد مرا شگفت زده نکرده، زیرا جزوی از این سیستم شده است. نمی توان وی را معتاد به داشتن روابط جنسی دانست بلکه او یک شکارچی درنده بوده است. او در راس سیستمی قرار دارد که برمبنای آزاد جنسی استوار است. این جزوی از دنیای زنان شده است.»

 

طرح این مباحث در محافل سیاسی هم با واکنش گسترده روبرو شد.باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا  با انتشار بیانیه‌ای گفت که وی و همسرش از شنیدن «افشاگری‌ها علیه هاروی وینستین مشمئز» شده‌اند.در مقابل دونالد ترامپ،  گفت که از این اتهام‌ها «تعجب نکرده است، اما هیلاری کلینتون ابتدا در واکنش  به رسوایی جنسی حامی مالی کمپین انتخاباتی اش گفت که از این رفتار «شوکه و منزجر» شده است؛ ولی در ادامه سخنانی بر زبان آورد که با سر وصدای زیادی در آمریکا مواجه گشت و همچنان در آمریکا محل بحث است؛ کلینتون که زمانی خیانت همسرش بیل کلینتون در داشتن رابطه با منشی کاخ سفید، مونیکا لوینسکی سوژه اول جامعه آمریکا بود، برای دفاع از خود ( به جهت حمایت وینستین از او)  دربرابر افشاگری دهها زن قربانی تجاوز حامی صهیونیستش گفت: بینید،ما کسی راکه مرتکب تجاوز شده ( ترامپ ) به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب کردیم!
 
 
 
اتفاقات اخیر را باید حقیقت عریان جامعه آمریکا تفسیر کرد، جامعه ای که در پروپاگاندا جریان رسانه ای غرب به عنوان انتهای پیشرفت، توسعه، جامعه مدنی، حقوق بشر معرفی و از آمریکا به عنوان "سرزمین فرصت ها" یاد می شود؛ و ساختار فاسد هالیوود مروج القای "رویای آمریکایی" و " سبک زندگی آمریکایی" به عنوان تنها مسیر سعادت فردی و اجتماعی است.
 
 
 

 

گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب 8 آبان 1395 در دیدار دانشجویان و دانش آموزان با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار داشتند:  خود آمریکا دچار بحران است؛ این را چرا نمیگویند؟ این را همه‌ی  دستگاه‌های مهمّ قضاوت‌کننده‌ی در این‌گونه مسائل در دنیا، حتّی خود آمریکایی‌ها دارند میگویند. آمریکا دچار بحران است؛ بحران اقتصادی، بحران بین‌المللی، بحران سیاسی، بحران اخلاقی؛ خودش دچار بحران است. پیش از این نیز معظم له 28 مهر 1395 در دیدار با نخبگان علمی جوان کشور فرمودند: آفت بزرگ دنیای قدرتمندِ امروز این است که آنجایی که قدرت هست، ایمان نیست. شما نگاه کنید این وضع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را؛ به دو نفر رسیده‌اند، شما نگاه کنید مناظرات اینها را، ببینید با هم چه کار دارند میکنند، به هم چه میگویند! یکی از این دو نفر هم رئیس‌جمهور خواهد شد؛ در کجا؟ در یک کشور بزرگ، پُرجمعیّت، ثروتمند و قلّه‌ی دانش بشری. یکی از همین دو نفری که هستند، رئیس‌جمهور این کشور خواهد شد؛ بیشترین سلاح اتمی در اختیارش، بیشترین ثروت عالم در اختیارش، بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیا در مشتش. رئیسش یکی از این دو نفری‌اند که شما می‌بینید چه هستند و که هستند. این به‌خاطر نبودن معنویّت است، این به‌خاطرِ نبودن ایمان است. 

 http://www.rajanews.com/news/278005/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%88%D8%AF-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-


http://yon.ir/13982




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۶ ، ۲۳:۵۹
مهرداد بچه مثبت
به نام خدای مهدی عج




Micah Fletcher و taliesin meche دو جوانی بودند که در دفاع از دختران مسلمانی که مورد حمله قرار گرفته بودند کشته و زخمی شدند
http://www.localnews8.com/news/national-world/portland-mother-to-trump-condemn-acts-of-hate/523529002


 شهید خلیلی و فرزاد فروزش دو طلبه و بسیجی بودند که در دفاع از تعرض به ناموس مردم ،جان خود را به خطر انداختند!
ازخودگذشتگی یک روحانی برای نجات دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش
http://www.tabnak.ir/fa/news/169044
 شهید خلیلی و فرزاد فروزش دو طلبه و بسیجی بودند که در دفاع از تعرض به ناموس مردم ،جان خود را به خطر انداختند!
ازخودگذشتگی یک روحانی برای نجات دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش
http://www.tabnak.ir/fa/news/169044
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۲۳:۵۲
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج



شیطان گفت بى‏ گمان از میان بندگانت نصیبى معین [براى خود] برخواهم گرفت
و آنان را سخت گمراه و دچار آرزوهاى دور و دراز خواهم کرد و وادارشان مى ‏کنم تا گوشهاى چهارپایان را شکاف دهند و وادارشان مى ‏کنم تا آفریده خدا را دگرگون سازند.

لَعَنَهُ اللَّهُ وَقَالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِکَ نَصِیبًا مَفْرُوضًا ﴿۱۱۸﴾
وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّیَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُبَتِّکُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَنْ یَتَّخِذِ الشَّیْطَانَ وَلِیًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِینًا ﴿۱۱۹﴾

www.tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=4&AYID=119
تفسیر:

از معنا و مفهوم آیه استفاده نمی شود که جراحی هایی که روی صورت برای اصلاح بینی یا زیباسازی آن انجام می شود تغییر مخلوق باشد. زیرا اولا هیچ یک از مفسران به معنای فوق اشاره ای نکرده اند.
دوم اینکه فقیهان هم که نسبت به این مسائل حساسند و نظر تیز بینی دارند نه تنها به این معنا اشاره ای نکرده، بلکه بر این نظرند که آیه مربوط به توحید و شرک است و ربطى به جرّاحى صورت و شبیه‌سازى ندارد و گفته اند آیه اشاره به فطرت اللّٰه است، یعنى من اینها را وسوسه مى‌کنم تا فطرت اللّٰه را تبدیل به کفر کنم، چون مى‌فرماید: «فِطْرَتَ اللّٰهِ الَّتِی فَطَرَ النّٰاسَ عَلَیْهٰا لٰا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللّٰهِ؛ که در ذیل آیۀ فطرت است «و فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللّٰهِ» را تفسیر مى‌کند، پس آیه مربوط به توحید و شرک است و ربطى به جرّاحى صورت و شبیه‌سازى ندارد.(1)
و جراحی صورت فی حد نفسه چه برای زیباسازی چه برای معالجه اشکال ندارد .
به هر حال آیه فوق به چند قسم تفسیر شده است که در زیر به آن اشاره می شود.
«وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُبَتِّکُنَّ آذانَ الْأَنْعامِ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ» ، و آن ها را به تغییر آفرینش خداوند وادار خواهم کرد.
1- منظور تغییر خلق خدا به سبب تغییر صورت ظاهرى آن است واین کار بدون اذن خدا صورت می گیرد، مانند بریدن گوش از انسان و حیوان و کور کردن چشم حیوان نرى را که پیر شده بود و سوار شدن بر آن را ممنوع مى‏دانستند و اخته کردن ،عقیم کردن آنها و زن را به مرد و مرد را به زن تبدیل کردن و مثله کردن همه اینها است،رسم آنها این بود که هر گاه ناقه و یا گوسفندى پنج شکم مى‏زایید و در شکم پنجم نر مى‏آورد گوش آن را مى‏شکافتند و رها مى‏کردند و ابن مسعود گوید: منظور خالکوبى بدن است.
2- مقصود تغییر یافتن صفت ظاهرى است مثل تبدیل کردن صورت‏هاى انسانى آن ها به صورت‏هاى بوزینه‏ها و خرس‏ها به سبب فریبى که از شیطان مى‏خورند.
3- منظور تغییر صورت باطنى است مانند تغییر صورت انسانیّت.
4- تغییر صفت او ،مانند تغییر استقامت او از طریق الهى به کجى و اعوجاج و تغییر دین مستقیم او به ادیان منحرف،
5- تغییر فطرت او از اسلام به فطرت کفّار و لازمه آن تغییر اوامر و نواهى خداست، پس صحیح است آنچه که در خبر آمده است که تغییر دین خدا به تغییر اوامر و نواهى او، تفسیر شده که همه اینها کار شیطانی است و حرام . (2)
بنابر این با این توضیحات روش شد که آیه جراحی های معقول و عرف پسند چه برای زیباسازی چه برای معالجه را شامل نمی شود و این گونه جراحی ها تغییر مخلوق خدا نیست.
پی نوشت ها:
1- آیت الله ناصر مکارم، کتاب النکاح، قم ، انتشارا ت نسل جوان سال 13380،ج 2،ص،133،و مصباح الفقاهة (المکاسب)، ج‌ 1ص ، 258‌.

http://pasokhgoo.ir/node/51767



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۰۰:۲۷
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج





ترجمه آیه اول: (سوره نساء آیه 3)
با زنان پاک ازدواج نمائید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر میترسید عدالت را [درباره همسران متعدد] رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید.

ترجمه آیه دوم: (سوره نساء آیه 129)
شما هرگز نتوانید میان زنان به عدالت رفتار کنید هر چند راغب و حریص (بر عدل و درستی) باشید.

با توجه به این آیات و نص صریح قرآن ، تعدد زوجات به طور کلی مردود میشه خصوص برای اهل تقوا ... و باید فقط یک همسر داشت و دنبال استدلال دینی دیگری هم نگشت


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۰۰:۰۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج





آیه 104 از سوره انبیاء :
« یَوْمَ نَطْوِی السَّمَاءَ کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ کَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِیدُهُ وَعْدًا عَلَیْنَا إِنَّا کُنَّا فَاعِلِینَ »
ترجمه این آیه چنین است :
روزی که آسمان را همچون طومار در هم پیچیم و آنگونه که آفرینش را آغاز کردیم ، آن را باز گردانیم . وعده‌ ای است بر عهده ما که به یقین آن را انجام خواهیم داد.

http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=21&AYID=104&TPIV=T1




ترجمه الهی قمشه ای:
روزی که آسمانها را مانند طومار در هم پیچیم و به حال اول که آفریدیم باز برگردانیم ، این وعده ای است بر ما ، و قطعاً آن را انجام خواهیم داد.


http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=21&AYID=104&TPIV=T1
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۶ ، ۲۳:۵۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج






بر اساس اسناد و آثـار به جا مانده از اسـرا و اجساد داعشی بیشتر تجهیزات داعش توسط آمریکا و اسرائیل تامین میشود
آنطرف با لباس اسرائیل و چاقوی آمریکایی سر مبرند ؛ اینطرف عده ای مراقبند پا روی پرچم اسرائیل و امریکا نگذارند!!!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۶ ، ۲۲:۴۸
مهرداد بچه مثبت

 به نام خدای مهدی عج




در دیدار خانواده شهدای مشهد با رهبر معظم انقلاب یکی از حضار گفت:
«هدف همه‌ی بچه‌های مجموعه‌ی فرهنگی ما شهادت است»
آقا فرمودند: «هدف‌تان شهادت نباشد. هدف‌تان انجام تکلیف فوری و فوتی باشد. گاهی‌اوقات هست که این‌جور تکلیفی به شهادت منتهی می‌شود، گاهی هم به شهادت منتهی نمی‌شود. البته آرزوی شهادت خوب است، اما هدفِ کار را شهادت قرار ندهید. هدفِ کار را کار قرار بدهید، کاری که باید انسان انجام بدهد و به آن اهداف نتایج کار برسد.»

96/4/27 رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مشهد

http://www.mehrnews.com/news/4055346/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۰۰:۵۲
مهرداد بچه مثبت
به نام خدای مهدی عج






سردار سعید قاسمی در  راهیان نور  ( هویزه ، محرم96 )

💠وقتی رهبر انقلاب میفرمایند نهادها و وزارت خانه های رسمی تعطیلند علییکم آتش به اختیار!!
آقا صریحا میفرمایند تعطیلند ...
باز هم برخی می آیند میگویند کدام وزارت خانه از نظر شما تعطیل است؟ همه که سه شیفت دارند کار میکنند و به خاطرش حقوق نجومی هم میگیرند!!!
خودشان و بچه های ژن خوبشان!!! ...

❇️این در حالی است که وزارتخانه ای که کارش ، کار فرهنگی است رفته سند یهودی و یونسکویی را امضاء کرده که آموزش و پرورش مورد نظرش، فرزند من بچه شیعه را تربیت کند! اصلا چجوری بدون اطلاع نظام و مجلس رفتید امضا کردید؟ که بعدش بروید هر ماه به اروپایی ها گزارش بدید که ما داریم با خواسته های شما همگام و همساز میشویم؟؟

💠ده بار ولی فقیه فریاد میزند این چه قرارداد ننگینی است که بدون اطلاع مجلس امضا شده؟ مگر اینجا جمهوری اسلامی نیست؟ همه هم به هم نگاه میکند ، تازه همه هم میگویند ای رهبر آزاده آماده ایم آماده! که فکر میکنم دروغ میگویند. چرا که با این اوضاع کسی اصلا تکان نمیخورد!

❇️یک بار ولی فقیه صد سال پیش در عراق  حکم داده الیوم استعمال توتون و تنباکو حرام ؛ از زن شاه تا مردم عادی این بساط را جمع کردند. اینجا ولی حی حکم میدهد همه به هم نگاه میکنند! ؛ که کی کجا کی فلان اتفاق افتاده؟
باز هم آقا حکم میدهد آتش به اختیار ، همه هم نگاه میکنند کی؟ کجا؟ کلا همه گیج و کلافه اند!

💠وقتی وزارت فرهنگش و آموزش و پرورشش که بنا دارد درس حسین فهمیده شهادت طلب را ؛ از کتاب درسی بکشد بیرون ؛ آیا واقعا اینها بگزاریم به حساب بی برنامه گی اینها؟

❇️در سه شهر قبلی که اخیرا برای سخنرانی رفته ام ؛ درباره شهید حججی گفتم...:
مردم آیا این چهره را دوست دارید؟ گفتند بله
مردم مدلش را دوست دارید؟گفتند بله
آیا دوست دارید این چهره برند بشود؟ گفتند بله
مردم آیا دوست دارید خانم هایتان و دختر هایتان مثل همسر شهید حججی باشد؟ گفتند بله
مردم دوست دارید ادب و اخلاق این شهید را که قبل رفتن دست و پای پدر و مادر را ببوسد؟ گفتند بله

💠بعد از مردم سوال کردم آیا در طول 12 سال تحصیل و تربیت دانش اموزان شما در دبستان و دبیرستان و بعد حتی 4سال دانشگاه ، از آن حججی استخراج میشود؟

همه در شهر بلااستثناء اعلام کردند خیر ... !

❇️شما هم پاسخ دهید میشود ؟؟.... ( حضار یک صدا ) ... خیر!!!

💠شخصی در یکی از شهر ها از من پرسید پس حججی محصول چی هست؟
باید گفت محصول هیئت و مسجد و همین راهیان نور است ...




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۰:۲۸
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج





آیت الله مجتهدی(تهرانی) :
در کربلا داش مشتی ها رفتن به یاری امام حسین(ع) و شهید شدند، مقدس ها استخاره کردند، استخاره شان بد آمد!

پ.ن:
بر اساس منابع تاریخی برخی یاران امام حسین (ع) در کربلا که به شهادت رسیدند ، افراد مقدس پیشه و عابد و زاهد نبوده ، بلکه افراد با غیرت و لوتی مسلک بودند که به موقع به یاری حق شتافته اند.

البته منظور این عکسنوشته و مطلب این نیست که همه لات مسلک ها به یاری امام شتافته و مقدس پیشه ها امام را تنها خواهند گذاشت ، خیر ، قصد ان بود به مذهبی ظاهر ها یاداور شویم غرق در ظاهر خود نباشید ، خطاهای حتی کوچک و ساده خود را اصلاح کنید ، چرا که کسی که فکر میکند متدین است ، هر اشتباهی را انجام میدهد و گناه روی گناه انباشته میکند ، و بدون جبران انها، انتظار بخشش از سوی خداوند دارد ، و به مرور بر دلش پرده ای از جنس تاریکی قرار میدهد که باعث شده در زمان لازم نتواند، اقدام لازم به عمل اورد


.#آیت_الله_مجتهدی #مجتهدی_تهرانی #آیت_الله #داش_مشتی #داش_مشدی #استخاره #شیخ_مجتهدی #کربلا #عاشورا #نینوا #بسیج #محرم #ماه_محرم #ماه_خون_بر_شمشیر #مقدس_نما #امام_حسین_ع #جنگ #دفاع_مقدس #داعش #عراق #سوریه #ایران #امریکا #غیرت #زنجیر_زنی #عزاداری #عقرب #خاکوبی #تتو #عکس


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۰۰:۵۶
مهرداد بچه مثبت