دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

نمونه ای از پیشرفت در جامعه آرمانی غربگرایان

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ب.ظ

به نام خدای مهدی عج



http://yon.ir/13982


انتشار یک مقاله جنجالی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پرده از یک رسوایی بزرگ اخلاقی و بی سابقه در هالیوود برداشت. رسوایی که پای سیاست را هم به این مسئله باز کرد.مقاله‌ای که برای اولین بار اقدام به افشاگری علیه هاروی وینستن تهیه کننده بزرگ و  پرنفوذ در سینمای آمریکا و آکادمی اسکار و البته حامی بزرگ کمپین انتخاباتی باراک اوباما و هیلاری کلینتون می کرد.

 

 

 

به گزارش رجانیوز، در مقاله نیویورک تایمز آمده است که وی در سه دهه گذشته اقدام به  آزار و اذیت جنسی ده ها زن اعم از هنرپیشه و مدل کرده است.درپی این افشاگری اعضای هیئت مدیره شرکت فیلمسازی وینستین، تصمیم گرفتند که وی را از این شرکت اخراج کنند.وی  ۴۲ درصد از سهام این شرکت فیلم‌سازی را در اختیار دارد؛ آکادمی علوم و هنرهای اسکار هم پس از برگزاری جلسه ای ویژه برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه وینستین، وی  را از آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا کنار گذاشت. وینستین نقش پر رنگی در برگزیده شدن فیلم فروشنده اصغر فرهادی در اسکار  ایفا کرد. وی سال گذشته و بعد از صحبت های دونالد ترامپ علیه کشورهای مسلمان، به عنوان حرکتی اعتراضی علیه دولت جمهوری خواه آمریکا از فیلم «فروشنده» حمایت کرد تا این فیلم در نظر سنجی های پیش از اسکار به ناگاه از رتبه سوم به رتبه نخست بیاید و با وجود این که تقریبا هیچ کدام از جوایز پاییزه سینمای جهان (مثل گلدن گلوب) را نبرده بود به مجسمه اسکار برسد. 

 

 

هاروی وینستین ۶۵ ساله از تولیدکنندگان مشهور فیلم‌هایی چون «مالنا»، «دار و دسته نیویورکی‌ها» و «شکسپیر عاشق» و همچنین تهیه کننده اجرایی چون «بیمار انگلیسی»، «شکلات»، «ارباب حلقه‌ها»، «شیکاگو»، «کتاب‌خوان» و فیلم‌های دیگری بوده است که برنده هفتاد و یکمین جایزه اسکار بهترین فیلم برای فیلم شکسپیر عاشق شد.

 

اما با مطرح شدن اتهامات تعرض جنسی و حتی تجاوز علیه هاروی وینستین، سیل واکنش ها و اعترافات شخصیتها و هنرپیشه های سینما نسبت به این رسوایی تا کنون ادامه دارد. کوئینت پالترو، آنجلینا جولی، روزانا آرکت، رز مک گاوان، اشلی جود، اما تامپسون و جین فوندا از مشهورترین افرادی هستند که علیه وینستین مصاحبه و  وی را به آزار جنسی متهم کرده‌اند. برخی از جمله آنجلینا جولی و کوئینت پالترو از قربانیان آزار جنسی وینستین بوده اند؛  پالترو  می گوید این تهیه‌کننده وی را که برای ایفای نقش در فیلم « Emma » انتخاب شده بود به اتاقش در هتل فرا خوانده و خواسته بود او را ماساژ دهد؛ آنجلینا جولی نیز گفت که در سال ۱۹۹۸ هنگامی که ۲۲ ساله بود در اتاق هتل آقای واینستین با او دیدار می‌کند و «وی به صورت غیرعادی» به آنجلینا جولی نزدیک می‌شود. جولی در توضیح این اتفاق می‌گوید: «من در جوانی تجربه خیلی بدی با هاروی واینستین داشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم دیگر با او کار نکنم و به دیگران هم هشدار دهم.»  ایما دکون و ژودیت گدرش، دو هنرپیشه فرانسوی هالیوود نیز از جمله کسانی هستند که اتهام آزار جنسی از سوی این تهیه‌کننده را مطرح کرده‌اند.

 

 

در همین راستا، جین فوندا، هنرپیشه هالیوود و صاحب دو جایزه اسکار تاکید کرد که حدود یک سال پیش در جریان آزار و اذیت جنسی و تعرض از سوی هاروی واینستین بوده اما برای جلوگیری از فاش شدن نام یکی از قربانیان سکوت اختیار کرده است. وی در اظهاراتی معنادار که نشان دهنده حقیقت شعار رویای آمریکایی در هالیوود است گفت:  اگر قربانیان درباره تعرضی که برآنها شده صحبتی نکرده اند به خاطر قدرتمند بودن این تهیه کننده سرشناس بوده و آنها با داشتن موضعی ضعیف نگران از بین رفتن زندگی حرفه ای خود بوده اند.

 

در ادامه، اما تامپسون طی اظهاراتی که نشان دهنده فساد سیستماتیک در هالیوود است، در مصاحبه با بی بی سی  گفت: «این موارد مرا شگفت زده نکرده، زیرا جزوی از این سیستم شده است. نمی توان وی را معتاد به داشتن روابط جنسی دانست بلکه او یک شکارچی درنده بوده است. او در راس سیستمی قرار دارد که برمبنای آزاد جنسی استوار است. این جزوی از دنیای زنان شده است.»

 

طرح این مباحث در محافل سیاسی هم با واکنش گسترده روبرو شد.باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا  با انتشار بیانیه‌ای گفت که وی و همسرش از شنیدن «افشاگری‌ها علیه هاروی وینستین مشمئز» شده‌اند.در مقابل دونالد ترامپ،  گفت که از این اتهام‌ها «تعجب نکرده است، اما هیلاری کلینتون ابتدا در واکنش  به رسوایی جنسی حامی مالی کمپین انتخاباتی اش گفت که از این رفتار «شوکه و منزجر» شده است؛ ولی در ادامه سخنانی بر زبان آورد که با سر وصدای زیادی در آمریکا مواجه گشت و همچنان در آمریکا محل بحث است؛ کلینتون که زمانی خیانت همسرش بیل کلینتون در داشتن رابطه با منشی کاخ سفید، مونیکا لوینسکی سوژه اول جامعه آمریکا بود، برای دفاع از خود ( به جهت حمایت وینستین از او)  دربرابر افشاگری دهها زن قربانی تجاوز حامی صهیونیستش گفت: بینید،ما کسی راکه مرتکب تجاوز شده ( ترامپ ) به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب کردیم!
 
 
 
اتفاقات اخیر را باید حقیقت عریان جامعه آمریکا تفسیر کرد، جامعه ای که در پروپاگاندا جریان رسانه ای غرب به عنوان انتهای پیشرفت، توسعه، جامعه مدنی، حقوق بشر معرفی و از آمریکا به عنوان "سرزمین فرصت ها" یاد می شود؛ و ساختار فاسد هالیوود مروج القای "رویای آمریکایی" و " سبک زندگی آمریکایی" به عنوان تنها مسیر سعادت فردی و اجتماعی است.
 
 
 

 

گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب 8 آبان 1395 در دیدار دانشجویان و دانش آموزان با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار داشتند:  خود آمریکا دچار بحران است؛ این را چرا نمیگویند؟ این را همه‌ی  دستگاه‌های مهمّ قضاوت‌کننده‌ی در این‌گونه مسائل در دنیا، حتّی خود آمریکایی‌ها دارند میگویند. آمریکا دچار بحران است؛ بحران اقتصادی، بحران بین‌المللی، بحران سیاسی، بحران اخلاقی؛ خودش دچار بحران است. پیش از این نیز معظم له 28 مهر 1395 در دیدار با نخبگان علمی جوان کشور فرمودند: آفت بزرگ دنیای قدرتمندِ امروز این است که آنجایی که قدرت هست، ایمان نیست. شما نگاه کنید این وضع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را؛ به دو نفر رسیده‌اند، شما نگاه کنید مناظرات اینها را، ببینید با هم چه کار دارند میکنند، به هم چه میگویند! یکی از این دو نفر هم رئیس‌جمهور خواهد شد؛ در کجا؟ در یک کشور بزرگ، پُرجمعیّت، ثروتمند و قلّه‌ی دانش بشری. یکی از همین دو نفری که هستند، رئیس‌جمهور این کشور خواهد شد؛ بیشترین سلاح اتمی در اختیارش، بیشترین ثروت عالم در اختیارش، بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیا در مشتش. رئیسش یکی از این دو نفری‌اند که شما می‌بینید چه هستند و که هستند. این به‌خاطر نبودن معنویّت است، این به‌خاطرِ نبودن ایمان است. 

 http://www.rajanews.com/news/278005/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%88%D8%AF-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-


http://yon.ir/13982




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۸
مهرداد بچه مثبت

آمریکا

مرگ بر آمریکا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی