دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

به نام خدای مهدی عج






حجت الاسلام ماندگاری:

امام حسین آمد آبروی بعضی ها را برد ؛ مسلمان هایی که تماشاچی بودند

چون یا باید طرفدار حق باشند یا باطل ؛ حد وسط نداریم

امروز هم انقلاب اسلامی آبروی خیلی ها را برد الحمد الله ؛ امام زمان عج هم ظهور کنند آبروی خیلی ها را میبرند ؛ چون میگویند قیام امام زمان عج مانند قیام امام حسین ع است.

حواسمان باشد در تک تک موضوعات ما تماشاچی یا بی تفاوت نباشیم.

کلیپ مربوطه:
https://www.aparat.com/v/WC398

http://www.aparat.com/v/WC398
http://roshangari.ir/video/38927
http://www.afsaran.ir/media/download/1310117

#حجت_الاسلام_ماندگاری #آقای_ماندگاری #ظهور_امام_زمان_عج #منجی
#آبرو_رفتن #آبرو_ریزی #تماشاچی #بیتفاوت #عکس_نوشته #فیلم #کلیپ #دانلود
#حد_وسط_نداریم #مسئولیت #قیام #امام_حسین_ع #انقلاب_اسلامی #ایران

http://www.afsaran.ir/Link/1169384
http://mehrdadz.blog.ir/post/289
http://hadinet.ir/view/post:8324840


با ظهور امام زمان (عج)  آبروی خیلی ها را خواهد رفت.
امام حسین(ع) با قیامش آبروی بعضی ها را برد ؛ مسلمان هایی که تماشاچی بودند! چون یا باید طرفدار حق باشند یا باطل ؛ حد وسط نداریم! انقلاب اسلامی هم آبروی خیلی ها را برد الحمد الله ؛ امام زمان عج هم ظهور کنند آبروی خیلی ها را میبرند! حواسمان باشد در تک تک موضوعات ما تماشاچی یا بی تفاوت نباشیم.

با ظهور امام زمان (عج)
آبروی خیلی ها را خواهد رفت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۰۵:۰۸
مهرداد بچه مثبت

به نام خدا شنهای طبس




مولا علی ع:

طوبی لنفس ادت الی ربها فرضها، و عرکت بجنبها بؤسها، و هجرت فی الیل غمضها، حتی اذا غلب الکری علیها افترشت ارضها، و توسدت کفها، فی معشر اسهر عیونهم خوف معادهم، و تجافت عن مضاجعهم جنوبهم، و همهمت بذکر ربهم شفاههم، و تقشعت بطول استغفارهم ذنوبهم، (اولئک حزب الله، الا ان حزب الله هم المفلحون).

خوشا به حال آن کس که فریضه پروردگارش را به جای آورد و بر سختی ها و ناملایمات صبر کرد و خواب را از دیدگانش دور ساخت و اگر خواب بر او چیره آمد، زمین را بستر خود کرد و دستش را بالش، آنان که خوف روز رستاخیز چشمانشان را بیدار نگه داشت و پهلویشان را از بسترهای راحتشان دور کردند و لب هایشان به ذکر پروردگارشان زمزمه کرد و از بسیاری آمرزش خواهی، گناهانشان زدوده شد.اینان حزب خدایند و بدانید که حزب خدا پیروز است. ( نامه 45)


https://nahj.valiasr-aj.com/include/VIEW3.php?bankname=LIST&code=1149&RADIF=35



خوشا به حال آن کسی که به تکلیف الهی خویش عمل میکند و با سختی ها در نهایت شکیبایی میسازد و شب زنده دار است و از خوابیدن دوری میکند و تا ان زمانی که خواب بر او غلبه کند زمین را فرش و دستش را بالش قرار دهد. همانهایی که ترس روز قیامت دیدگانشان را بیدار نگه داشته

و پهلوهایشان را از خوابگاهشان دور ساخته و لبهایشان به ذکر و یاد پروردگارشان آهسته گویا است. و از بسیاری آمرزش خواهی، گناهانشان زدوده شده .اینان حزب خدایند و بدانید که حزب خدا پیروز است. ( نامه 45)



خوشا به حال آن کسی که به تکلیف الهی خویش عمل میکند و با سختی ها در نهایت شکیبایی میسازد و شب زنده دار است و از خوابیدن دوری میکند و تا ان زمانی که خواب بر او غلبه کند زمین را فرش و دستش را بالش قرار دهد. اینان حزب خدایند و بدانید که حزب خدا پیروز است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۰۳:۵۲
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






به نام خدای شنهای طبس

تاریخی از جنایت و وحشت یک فرقه نژاد پرست؛
کوکلاس کلان‌ها
http://www.nasimonline.ir/print/2027386

وزیر خارجه هنرمندان ایرانی را با چه کسانی مقایسه کرد؟

درباره کوکلوکس کلان ها
کوکلوکس کلان گروهی نژاد پرست در آمریکا بوده که سالها با تفکر نژادپرستی در مراسمات خود سیاهپوستان ،مسلمانان و مسیحیان زیادی را به طرز فجیعی به قتل رسانده اند ؛ استفاده از کودکان در جنایات خود و بی رحمی بیش از حد، فجایع داعش را در ذهن انسان تداعی میکند!
.
.
.
#کوکلوکس_کلان #کوکلوکس #کلان #تروریست #داعش #امریکا #جنایت #خشونت #سیاهپوست #نژادپرست #وزیرخارجه #ظریف #جوادظریف #خشونت_طلب #شیطان_پرست #شیطان #لباس_عجیب #دارزدن #اعدام #اتش_زدن #سوزاندن #کلاکس_کلان #کلاکس کلان #Ku_Klux_Klan #Ku_Klux #mafia3




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۳۹
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج





حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز: امام به صراحت فرمودند که این انقلاب متصل به انقلاب حضرت مهدی خواهد شد. امام، 12 روز قبل از رحلت‌شان خطاب به مسئولین گفتند که تذکر می دهم که این انقلاب محدود به ایران نیست و نقطه شروع پرچم داری حضرت مهدی(عج) است؛ دیگر صریح تر از این بیانی نیست! من به همه مردم عزیزمان عرض می کنم منتظر حوادث بزرگی در فلسطین باشید و منتظر فتوحات بزرگی در اردن باشید. منتظر فتوحات بزرگی در ترکیه باشید.


در اولین سالگرد رحلت امام، مقام معظم رهبری به طرح نظریه عصر امام خمینی پرداختند و با تأکید بر اینکه، درست است که جسم امام از میان ما رفته ولی راه امام پیش روی ما باقی است و آثار امام در حال شکفته شدن است، آن را تبیین کردند. چون یک سری از وابستگان داخلی دشمن، می‌گفتند که با رفتن امام، راه و شعارهای ایشان به بن بست رسیده و دیگر نمی شود بر اساس شعور خمینی حرکت کرد، اما حضرت آقا در چنین فضایی و علی‌رغم تبلیغات گسترده شیاطین زمان که با یک نگاه خاص مادی گرایانه به قضایا نگاه می‌کردند، فرمودند که چنین تحلیلی درست نیست و نه تنها امام در بین ما حاضر است، بلکه امام آغازگر یک دوره جدید بوده است، که این دوران را باید عصر امام خمینی قلمداد کنیم.
 
این عصر، دوران امام خمینی است، اما متعلق به شخص امام خمینی نیست، ایشان آغازگر آن بوده و حتی لازم است، به صراحت بیان کنم که امام مهدی(عج) آغازگر آن بوده و امام خمینی به عنوان یک سرباز جان بر کف به مأموریت الهی و رسالت خویش عمل کرد. این توضیحات بسیار گسترده و جامع الاطراف تقریبا شش سال از سوی امام خامنه‌ای پی در پی بیان شد.
 
آقا در مناسبت های مختلف عبارت عصر امام خمینی را توضیح دادند و ویژگی های این عصر را بسیار ظریف و لطیف بیان کردند و حتی در یکی از سخنرانی هایشان بیان کردند که چه خوب است محققان جوان ما به کنکاش در مورد این موضوع بپردازند. ولی متأسفانه تنها دو مقاله در طی آن شش سال در این زمینه منتشر شد. یکی از این مقاله ها، متعلق به سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی بود که البته این مقاله آن‌قدر جامع و با زبانی شیوا به تبیین عصر امام خمینی می پردازد که خلأ کمبود بسیاری از کتاب ها را پر کرده است. شهید آوینی یک نگاه اشراقی داشت که باید در جای خودش بررسی شود.
 
اما چه شد که ما از فرمایشات آقا غفلت کردیم، در مورد این موضوع که آقا بیان کردند به درستی تحقیق نکردیم و حوادث آینده را به خوبی رصد نکردیم و در خواب غفلت بودیم. بحث من به جریان روشنفکرانه غربی بر نمی گردد آنها نه تنها در یک خواب زمستانی عمیق به سر می برند بلکه خودشان را به خواب زده اند و بنای بیداری ندارند، این سخن خطاب به دوستان خوب و انقلابی است که غفلت کردند.
در دیداری که خدمت حضرت آقا رسیدم، کتابی را خدمت ایشان تقدیم کردم و عرض کردم که شما چند سال قبل این موضوع را بیان کردید، ولی دیگر تکرار نکردید، نگاهی کردند، فرمودند "شما هستید و پیگیری می کنید" و برای ما تبیین کردند که این وظیفه بر دوش همه آن هایی است که دوستدار امام خمینی، ولایت‌مدار و جستجوگر امام زمان(عج) هستند.

اهداف امام خمینی در 3 مرحله:
نگاه امام به انقلاب اختلاف بسیار عمیقی با نگاه روشنفکران غربی داشت، امام نسبت به انقلاب می فرمودند: این انقلاب بارقه الهی است و یک معجزه بود و از همان ابتدا مبدأ انقلاب را مشخص کردند و یک نسیم روحانی و یک دست غیبی بنای این انقلاب را گذاشت. مرحوم حاج اسماعیل دولابی نقل می کردند که پیش از انقلاب اسلامی حدود سال های 1341 و 1342، امام در مورد این حرکتی که در قم شروع کرد، می‌فرمود در قم نمی گنجد و چه بسا در ایران هم نگنجد، ببینید که امام کجاها را می دیدند. همین موضوع که از قول آقای عسگراولادی نقل شده است که: ساواک ما را تحت پیگرد قرار داده بود، همان موقع وارد بیت امام شدیم، امام در ایوان خانه نشسته و دیدند که من مضطرب هستم، فرمودند راهی که شروع کردیم سه مرحله دارد، اول ایران را اسلامی می کنیم، بعد جهان اسلام را بیدار می کنیم و مرحله بعد می‌رسیم به عصر ظهور. معلوم بود که امام یک معمار بسیار دقیقی بودند که از رسالت تاریخی خود آگاه بودند.

منبع:
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=79607




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۴۸
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس









آیت الله مهدوی کنی در خاطرات خود نقل می کند که کشمیری توسط بهزاد نبوی و آقای قنبری به عنوان منشی و دبیر جلسه [شورای امنیت کشور] معرفی شده بود . 175
    سید رضا زواره ای ( نماینده سابق مجلس شورای اسلامی) در بخشی از خاطرات خود از حساسیت ساواک شاه نسبت به ارتباط کشمیری با عوامل «سازمان سیا» سخن به میان آورده و می گوید :
    (... کشمیری در قبل از انقلاب رفت و آمدهای زیادی هم با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته که ساواک را نسبت به عضویت اودر سازمان سیا مشکوک کرده بود) 176
    چند سال بعد مجله آمریکایی اسپات لایت در سال 1372 طی مقاله ای اعتراف کرد که انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری با هماهنگی سازمان سیا انجام شده است . 177
    حدود یک هفته پس از انفجار دفتر نخست وزیری ، نورالدین کیانوری و محمد علی عموئی ( سران حزب توده ) نزد آقای هاشمی رفسنجانی رفته واز ارتباط انفجار نخست وزیری با بهزاد نبوی و عوامل سازمان سیا خبر می دهد . این خبربا توجه به ارتباط حزب توده با سرویس اطلاعاتی کا. گ. ب ( سازمان جاسوسی شوروی ) انگشت اتهام را متوجه بهزاد نبوی می گیرد. البته آقای هاشمی رفسنجانی بعدها در این باره در یادداشت روز 16 شهریور 1360 می نویسد :
    «کیانوری و عموئی ، از دبیران حزب توده ، به عنوان یک ملاقات فوری و ضروری آمدند و کارشان سعایت علیه بهزاد نبوی است . حزب توده تصمیم گرفته ایشان را بدنام کند و یک گزارش جعلی ( به ظنّ قوی ) آورده بودند». 178
    آقای هاشمی در یادداشت 22 شهریور خود نیز می نویسد :
    «آقای مهندس بهزاد نبوی این روزها مورد هجوم شایعه پردازان و تفرقه اندازها شده و حتی متهم به دست داشتن در انفجار نخست وزیری می شود و حزب توده در این شایعه پردازی ها دست دارد» .179
    البته باید از جناب آقای هاشمی پرسید که شما به چه دلیل چنین خبر مهمی را جعلی خواندید ؟
    مگر کیانوری دو بار اخبار دریافتی از سرویس اطلاعاتی شوروی در باره آماده شدن عراق برای حمله به ایران را به دفتر بنی صدر اطلاع نداده بود ؟ 180
    مگر نورالدین کیانوری خبر دریافتی از روسها مبنی بر ملاقات شاپور بختیار با صدام حسین را به اطلاع مقامات جمهوری اسلامی نرسانده بود ؟ 181
    درست است که حزب توده یک حزب وابسته به بیگانه وبا سوابق ننگین بوده است و ما نیز این را قبول داریم ؛ اما این دلیل نمی شود که به اخبار سرویس اطلاعاتی روسیه که توسط عوامل خود منتقل می کردند بی اعتنایی کنیم و آن ها را جعلی بدانیم . سرویس اطلاعاتی روسیه با داشتن عناصر نفوذی مانند کیم فیلبی ، هانس فلفه ، الدریچ ایمز ، رابرت هانسون و ... که در رده های بالای سرویس های 6.I M ، A.I.C ، I.B.F و ... حضور داشته اند ، از بسیاری از اطلاعات سرّی آنها مطلع می شده است . لذا پذیرش این مطلب که ارتباط بهزاد نبوی با سازمان سیا را نیز آنها از طریق عوامل خود در سازمان سیا مطلع شده باشند ، امری دور از ذهن نمی نماید .
    آقای هاشمی چند روز پس از انفجار نخست وزیری در خطبه های نماز جمعه 20 شهریور 1360 خود می گوید :
    «برای جریان های سیاسی ، داشتن یک عامل نفوذی در جائی مثل دفتر نخست وزیری یا دفتر دادستانی یا دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، خیلی ارزش دارد . برای این که آنها می توانند تصمیماتی که در دادستانی انقلاب گرفته می شد و تصمیماتی که در دفاتر محرمانه نخست وزیر گرفته می شد و تصمیماتی که در سطح بالای حزب جمهوری اسلامی که به قول آنها حزب حاکم است و طراح سیاست کشور است ، گرفته می شد و می توانستند از جزئیات آن باخبر باشند و ... چنین سرمایه ای به خاطر انفجار یک بمب و کشتن یکی دو نفر که به سرعت جایش پر می شود ، افرادی را که در نخست وزیری داشتند و این سرمایه ای که چند سال رویش خرج شده - که به اندازه یک تیم جاسوسی آمریکا و یک گردان جاسوسی شوروی می تواند خدمت کند - از دست می دهند . مجموعه سازمان سیا در ایران به اندازه این کسی که در دفتر آقای رجائی بمب گذاشته ، نمی توانستند گزارش بدهند و این نشان ضعف می باشد که غیر از این چیز دیگری ندارند و به همین وسیله می خواهند به بچه هایشان روحیه بدهند ... ما امیدواریم که بیدار شده باشیم و موسسات ، اطراف خودشان را مواظب باشند و [افراد را] با کوچک ترین شبهه بیرون کنند و لااقل کنار بگذارند ».182
    همان طور که ملاحظه می گردد ، ایشان به موسسات گوناگون توصیه می کند که «افراد را با کوچک ترین شبهه کنار بگذارند» ، اما خود ایشان در مورد فردی که خبر ارتباطش با سازمان سیا داده شده ، نه تنها چنین اقدامی نمی کند ، بلکه در یک خطای آشکار اطلاعاتی و حفاظتی ، متن خبر دریافت شده از سرویس اطلاعاتی شوروی را به دست خود بهزاد نبوی می دهد !!
    بهزاد نبوی در جلسه 29 مرداد 1368 مجلس می گوید : [بعد از شهادت رجائی و باهنر] «در یکی از جلسات که در همین مجلس شورای اسلامی تشکیل شد ، آقای هاشمی موقعی که داشتیم می رفتیم به جلسه ، یک نامه ای را به من داد . امضای آن را نگاه کردم ، دیدم نوشته حزب توده ایران ».183
    آقای هاشمی رفسنجانی توجه نمی کند که در صورت صحت خبر مذکور، با این اقدام خود ، در واقع سازمان سیا را هشیار می کند تا درصدد جبران این ضربه اطلاعاتی برآید . در واقع این کار، یکی از بزرگ ترین خطاهای اطلاعاتی آقای هاشمی می باشد که در نتیجه آن ، ضربات جبران ناپذیری بر کشور وارد شده است .
    از سوی دیگر ، شاید یکی از تعجب برانگیز ترین نکات پرونده انفجار نخست وزیری ، ارجاع آن به دادگستری به جای دادسرای انقلاب است . از آنجا که این پرونده کاملاً امنیتی و ضدانقلابی بود ، باید در دادسرای انقلاب موشکافانه بررسی می شد . اما گویا بهزاد نبوی در جلسه ای توانست برخی مسئولین قضائی را متقاعد کند که پرونده به دادگستری برود و در آنجا و به کمک گروهی که بهزاد نبوی تشکیل داده بود ، بررسی شود !184 یعنی پرونده ای که متهم اصلی آن خود بهزاد نبوی بوده است ، در زیر دست خود وی مورد رسیدگی قرار گرفت!!
    سید رضا زواره ای در خاطرات خود در این باره می گوید :
    «اما از همان شب اول انفجار ،برای همه ما جای سوال بود. چون اعلام شد که دادگستری باید به قضیه رسیدگی کند . در حالی که همان طور که من در حزب مطرح کردم ،یک جوان پانزده شانزده ساله ی فریب خورده که روزنامه ی منافقین را می فروشد ، برای محاکمه باید به دادسرای انقلاب برود . اما وقتی نخست وزیری مملکت را منفجر می کنند، دادگستری باید رسیدگی کند؟جریان چیست ؟185
    آقای هاشمی رفسنجانی نیز در یادداشت های خود ذکر می کند که با تصویب شورای ریاست جمهوری ، مسئولیت نظارت بر تحقیق در مورد فاجعه انفجار نخست وزیری که بهزاد نبوی پیگیری می کرد (!!) بر عهده آیت الله ربانی املشی ، دادستان کل کشور قرار گرفت (!)186
    آقای زواره ای در مرداد 1361 طی سوالی از وزیر دادگستری می گوید :
    « با توجه به اسنادی که از خانه کشمیری به دست آمده ، سازمان سیا و آن عواملی که کشمیری را تا اینجا رساندند ، باید افرادی به مراتب قوی تر از کشمیری را به صورت نفوذی در دستگاه ها داشته باشند تا کشمیری را قربانی این کار کنند . برای این که کشمیری می توانسته تمام اسناد شورای امنیت کشور را مرتباً در اختیار بیگانگان قرار دهد» 187
    ایشان در مصاحبه دیگری در سال 1380 با روزنامه خراسان ، اظهار می دارد:
    « به بزرگان حزب [جمهوری اسلامی ] گفتیم که کشمیری عضو [عامل] سازمان سیا است و برای کشتن مرحوم رجائی و باهنر ، سازمان سیا مهره ای همچون او را به راحتی خرج نمی کند . پس باید مهره ای به مراتب قوی تر از کشمیری در دولت داشته باشد ؛ به دنبال آن یکی باشید . همان جا بعضی ناراحت شدند» 188
    در مورد سابقه ارتباط نبوی با امریکایی ها باید توجه داشت وی مدتی در یک شرکت آمریکایی به نام« بریچ » کار می کرده . این شرکت در واقع یک شرکت پوششی جاسوسی بوده که روی پست های الکترونیک و شنودهای الکترونیکی از شرق به غرب ایران ، علیه روسیه کار می کرده است . یکی از ریشه های بحث سیا و بهزاد نبوی ، در ارتباط با بریچ می باشد . 189
    البته این احتمال نیز وجود دارد که ارتباط بهزاد نبوی با سازمان سیا ، از طریق شوهر دختر دائی اش یعنی جناب دکتر ابراهیم یزدی - که نبوی به وی ارادت بسیار دارد - انجام پذیرفته باشد . باید توجه داشت که دکتر ابراهیم یزدی پس از آن که در سال 1339 به آمریکا می رود ، مدتی بعد ، از طریق یکی از سناتورهای آمریکایی به نام هریسون ویلیامز در سال 1341 به تابعیت آمریکا در می آید و پاسپورت آمریکایی دریافت می کند . 190... در طی آن سال ها ، بسیاری از اوقات یزدی در آمریکا ، در تماس با مخالفان شاه و ایجاد ارتباط میان آنها و مقامات اطلاعاتی غرب صرف می شد... وی با یکی از عناصر سازمان سیا به نام ریچارد کاتم رابطه بسیار صمیمانه ای داشته است . 191
    ابراهیم یزدی در دوران اقامت خویش در آمریکا در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، هم چنین مدتی با جورج بوش پدر ( از روسای سابق سازمان سیا) نیز ارتباط نزدیک داشته است .
    این عامل آمریکا ، در سال های پس از پیروزی انقلاب ، در بهمن سال 1363 ، در کنگره هفتم نهضت آزادی خواهان براندازی حاکمیت جمهوری اسلامی می شود . وی می گوید : نهضت آزادی ایران معتقد است که باید حاکمیت فعلی را از طریق قانونی و منطقی (!) و پارلمانی سرنگون کرد ... ادامه بحران فعلی مملکت ، شرط لازم براندازی رژیم حاکم می باشد اما شرط کافی نیست . 192
    وی در اردیبهشت 1366 نیز در بیست و ششمین سالگرد تشکیل نهضت آزادی اظهار می دارد : «باید امیدوار باشیم و بدانیم که این رژیم از بین می رود ». 193
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    175. خاطرات آیت الله مهدوی کنی . پیشین ، ص 312
    176. لاله فرزین فر ، خاطرات مرحوم سید رضا زواره ای ، تهران، مرکزاسناد انقلاب اسلامی ،1390، ص 194
    177. روزنامه کیهان . 27 خرداد 1372
    178. اکبر هاشمی رفسنجانی . « عبور از بحران ». به اهتمام یاسر هاشمی . تهران: دفتر نشر معارف انقلاب ، 1378 . ص 274
    179. عبور از بحران . پیشین ، ص 281
    180. پرسش های اساسی جنگ . پیشین ، ص 116
    181. محمد درودیان . « اجتناب ناپذیری جنگ ». تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، 1382 . ص 266
    182. مرکز مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی .« در مکتب جمعه ؛ مجموعه خطبه های نماز جمعه تهران . جلد سوم ». تهران: وزارت ارشاد اسلامی ، 1365 . ص 407 - 406
    183. شنود اشباح . پیشین ، ص 703
    184. محمد رضا امینی . « سراب سیاست ». قم : اشراق حکمت ، 1390 . ص 123
    بهزاد نبوی و برخی از دوستانش که در ابتدا داستان دروغین شهادت مسعود کشمیری را ساخته بودند ، پس از برملاشدن این داستان و پررنگ شدن احتمال فرار وی از کشور نیز از ارائه عکس وی به فرودگاه ها و نقاط مرزی خودداری کرده بودند .
    همچنین مرتضی صفار هرندی .« رازهای دهه شصت ( 68 - 1358) ». تهران : کیهان ، 1390 . ص 196
    185. خاطرات زواره ای ،ص 192
    186. عبور از بحران . پیشین ، ص 265
    187. شنود اشباح . پیشین ، ص 594
    188. روزنامه خراسان ، 23، مرداد1380
    189. شنود اشباح . ص 80
    190. امیر نجات . « چهره هائی در تاریخ ایران . جلد دوم ». میشیگان: سازمان فرهنگی شرق ، 1361 . ص 101
    191. همان . ص 102
    192. اسدالله بادامچیان . « بررسی تحلیلی نهضت آزادی ایران ». تهران: اندیشه ناب ، 1384 . ص 91
    193. روزنامه رسالت . 16 آبان 1377
    پاورقی
     http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2595656


یکی از عجیب ترین پرونده های انقلاب ، انفجار دفتر نخست وزیری (شهیدان باهنر و رجایی) و اتهام بهزاد نبوی در این مورد است . از آنجا که این پرونده کاملاً امنیتی بود ، باید در دادسرای انقلاب موشکافانه بررسی می شد . اما بهزاد نبوی با حمایت هاشمی توانست برخی مسئولین قضائی را متقاعد کند که پرونده به دادگستری برود و آنجا هم به کمک گروهی که بهزاد نبوی قبلا تشکیل داده بود ، بررسی شد ! یعنی پرونده ای که متهم اصلی آن خود بهزاد نبوی بود، توسط زیر دست خودش مورد رسیدگی قرار گرفته و رد اتهام شد!!
 ص 127



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۳۵
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





محمود محتشمی پور، از اعضای با سابقه حزب مؤتلفه اسلامی و مبارزین انقلاب، صبح جمعه گذشته درگذشت.

 

مرحوم محتشمی پور که پدر همسر مصطفی تاجزاده بود، در ایام فتنه سال‌های 88 و 89، با صدور اطلاعیه ای، از رفتار کسانی که آنها را عامل آب به آسیاب ریختن دشمن می دانست اعلام برائت کرده بود. به بهانه درگذشت این مبارز انقلابی، اطلاعیه وی که در برائت از فتنه گران که مصطفی تاجزاده نیز جزو آنها بود، در ادامه می‌آید.

 

«اینجانب سید محمود محتشمی‌پور از محضر خدای متعال برائت خود را از گفتار و اهداف کسانی که رفتارهای آنها مغایر با نظرات محبوبم و مرجعم امام راحل می‌یابم و دچار اشتباه شده‌اند و در جریان فتنه‌های اخیر به جای آنکه وفادار به خط امام خمینی رحمة الله علیه و ولی وفقیه عادل حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای باشند، آب به آسیاب دشمنان اسلام و ایران و انقلاب می‌ریزند، اعلام می‌دارم. همچنین حمایت آنها از فتنه‌های سبز مخملی آمریکایی و نیز مواضع آنها را با صداهای بیگانه، مانند بی‌بی‌سی انگلیسی و صدای فردای آمریکایی و صدای صهیونیست‌ها توسط آنها محکوم می‌نمایم.


امام راحل رحمة الله علیه فرمودند تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام، به همین سبب برائت خود را از آنها اعلام می‌دارم و البته از خداوند می‌خواهم آنها را از این مسیر فتنه و جریان ضدانقلاب نجات دهد و چنانچه خودشان خواستند و اعلام ندامت کردند، باز با آنها خواهیم بود.»


http://www.rajanews.com/news/313506/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%AA-%D9%BE%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%DB%8C



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۱۵
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس







سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی:
روی سخن، پیش از همه با دینداران است، آنان که فریاد هل من ناصر حسین بن علی را از کربلا شنیده‌اند، اما در میان ضعفا و قاعدین در خانه مانده‌اند و اخبار جنگ را تنها از رادیوها گوش کرده‌اند و پنداشته‌اند که در ثواب مجاهدین راه خدا نیز شریک هستند. آیا می‌توان در خانه خفت و در ثواب مجاهدین راه خدا شریک بود؟

http://dl.aviny.com/multimedia/aviny/rf5/dar-atrafe-pol-01.mp3




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۲۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس







در حالیکه ارتش و سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و هلال احمر و ... تا پای جان مشغول امدادرسانی به مردم شـریف ایران هستند برخی قلمهای نجـس محتوایی تولید میکنند با هدف نا امیدی یا ایجاد اخـتلاف بین نهادها ؛ سوال این است ، ما چـقدر روی نشر محتوا ها دقت و حسـاسیت داریم تا روزی مدیون نـشویم؟؟؟

در دستان اغلب ما ابزار مشاهده و نشر محتوای فضای مجازی وجود دارد ، چند سالی است این ابزار به سرعت همه گیر شده و تقریبا جزو ضروریات زندگی امروز قرار رفته ؛ ولی متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده درست از آن را نیاموخته ایم...

مراقب باشیم نشر محتوای غلط ، دروغ و یا هدفمند!! باعث چالش ها و مشکلاتی برای کشور مان میشود که جبران آن حداقل از دیدگاه اعتقادی و دینی کاری بس مشکل و شامل حق الناس جمعی میشود.
و بالعکس نشر محتوای صحیح و دقیق و کاربردی اجرهایی دارد که گاهی از اجرهایی سنتی که تاکنون میدانستیم به مراتب عظیم تر خواهد بود ، در مسائل اینچنینی دقیق تر و تیز بین تر باشیم.






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۲۳
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج







سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی:

تو گویی هنوز کاروان سال ٦١ هجری قمری به بیابان پردرد و بلای کربلا نرسیده است. و دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه‌ی روزها عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو می‌گردد تا ببینند که چون صدای «هل من ناصر» امام عشق برخیزد چه می‌کنیم؟

http://old.aviny.com/Article/Aviny/Chapters/Matnefilm/part_1/hozoor.aspx



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۰۹
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج




این حجم از بلا و زلزله و سیل و رانش زمین و طوفان شن و رعد و برق بی دلیل نیست.
هرچی مصیبت به ما میرسه به خاطر عدم توجه به امام زمان مونه...
به قول استاد رائفی پور یا خودت میفهمی که امام زمان نداری یه بهت میفهمونن که نداری!

ما غرق در مادیات و زرق و برق دنیا شده ایم ! یادمان رفته خدایی هست عاقبتی و قیامتی و مسئولیتی!




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۲۱
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج





باران رحمت که ببارد ، به خوب و بد ، نعمت یکسان میرساند ، و چه افسوس از ناسپاسی بیمار دلانی قدر نعمت نمیدانند ... سال 88 بسیاری از نیروهای امنیتی کشور در یگان ویژه و سپاه و نیروی انتظامی و بسیج امنیت مان را حفظ کردند تا به سوریه دوم تبدیل نشویم ، خیلی ها قدر ندانستند! ، و امروز خیلی از همان عزیزان در واقعه سیل بدون حاشیه و تبلیغات مشغول خدمت رسانی هستند ولی به علت حجمه تبلیغات مسموم و دل بیمار برخی کو سپاس و قدردانی!

سال 88 هشت ماه کشور را به آشوب و آتش کشاندند تا رای مردم را باطل کنند تا دولت موسوی ای سر کار بیاید که همه وزرای دولتش همین وزرای حسن روحانی است!
وزرایی که امروز نه نای کار کردن دارند و نه نای بیدار ماندن در جلسات هیئت دولت!
وزرایی که از کار کردن برای مردم هیچ نمیدانند ولی از برداشت حقوق آن هم نجومی خیلی میدانند!
در طول سالهای اخیر انواع بلاهای طبیعی و حوادث ناگهانی رخ داد ، که امید میرفت مردم متوجه بشوند دولت وقت اهل کار و خدمت نیست ، و کاش مردم مان هر چه زودتر متوجه بشوند اشتباه انتخاب کردند . انتخاب اشتباه شان در زندگی تک تک آنها موثر است... .
.
#سیل #سیل۹۸ #سیل98 #فتنه۸۸ #فتنه88 #داعشی #داعش #آبگرفتگی #رودخانه #شیراز #گلستان #لرستان #ایلام #بارندگی #باران #یگان_ویژه #ارتش #سپاه #بسیج #سلبریتی #نجات_کودک #امداد #امدادگری #امدادگران #هلال_احمر




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۳۱
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای  طبس





در شرایطی که بسیج و ارتش و سپاه جور دولت و مدیریت بحران را میکشد برخی هستند نمک به زخم شان میزنند،اینها همان فتنه گرانی هستند که سال 88 بسیجی آتش زدند و یگان ویژه برهنه میکردند!






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۵۶
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






فرمانده اسبق سپاه پاسداران: چهل و هشت ساعت طول کشید تا ستاد بحران استانداری به #سپاه اجازه انفجار را داد!

سردار محسن رضایی صبح امروز در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

سه انفجاری که دیشب سپاه در مسیر ریل راه‌آهن در شمال شهر اق قلا انجام داد، آب سیل را که در پشت آن جمع شده بود، خارج کرد.

از جمع شدن سیلاب در پشت راه‌آهن، دریاچه‌ای درست شده و شهر را در خود غرق کرده بود. از دیشب تا به حال با این سه «انفجار امید» آب گرفتگی آق قلا به سرعت در حال کاهش است و امید می‌رود ظرف چهل و هشت ساعت آینده، مردم محاصره شده از خانه‌های خود بیرون بیایند و تردد در شهر جاری شود.

چهل و هشت ساعت طول کشید تا ستاد بحران استانداری به #سپاه اجازه انفجار را داد.







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۵۹
مهرداد بچه مثبت
به نام خدای شنهای طبس









رهبر انقلاب سید علی خامنه ای:
در داخل متأسّفانه بعضی‌ها غرب را بَزک میکنند، بدی‌های غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهر‌الصّلاح -مثل فرانسه، مثل انگلیس، مثل دیگران- در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ مطبوعاتچی‌ها بینشان هست، رسانه‌ای‌ها بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل تقی‌زاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرفها میزنند؛ البتّه به این صراحت نمیگویند امّا مضمون حرفشان این است. آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین تقی‌زاده‌های جدیدند. آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42061


سید حسن تقی زاده ، از عوامل انحراف انقلاب مشروطه به سمت اهداف انگلیس بود،تفکر (از ناخن پا تا موی سر باید غربی شد) شعار وی بود ،او با قرارداد1907 با هدف تقسیم ایران بین روسیه و انگلیس حمایت کرد، او بارها با ملی شدن صنعت نفت مخالفت کرد! قرارداد دارسی در سال 1312 از جمله خیانتهای او به شمار میآید. وی مخالف نظارت روحانیت بر عملکرد مجلس و دولت بود، وی استاد اعظم لژ فراماسونری در ایران بود!
تقی‌زاده سپس در سال 1346 به دلیل افشا شدن اسامی و اسرار فراماسونهای ایرانی توسط ساواک که برای تضعیف نفوذ انگلیس و تقویت نفوذ امریکا صورت گرفت، به بهانه کهولت سن، فعالیت سیاسی را کنار نهاد 16 و خانه نشین شد.


سید حسن تقی‌زاده از چهره‌های صاحب نام وذی نفوذ در دستگاه وابسته ماسونی بود و تا مرتبه «استاد اعظم»ی ترقی کرد واز همین راه عده‌‌ای از اهل قلم و فرهنگ این مرز و بوم را به تشکیلات فراماسونری رهنمون ساخت؛ هر چند برای فرار از بیان واقعیات تاریخی و کتمان وابستگی‌اش به لژهای ماسونی، تجاهل کرده و آن را افسانه‌ای بیش نمی‌خواند!
تقی زاده از جمله عاملان انحراف نهضت مشروطه به سمت امیال سیاسی انگلستان و از عوامل توفیق نقشه‌های سیاسی آن کشور در ایران طی یک دوره 50 ساله پس از مشروطیت به شمار می‌رود.
او در شهریور 1256 در تبریز متولد شد. در دارالفنون تهران تحصیل کرد و از جوانی رشته‌‌های مختلف تحصیلی را در کنار زبانهای عربی و انگلیسی فرا گرفت.
از ابتدای جوانی به الگوهای غربی گرایش یافت. او خود گفته است که «از 16 سالگی درصدد رهایی از تقلید و اطاعت کورکورانه تعبدی بوده است.»1 چند سال بعد بر اثر آشنایی با آثار نویسندگان تجدد خواه به علوم جدید غربی و اندیشه‌های اروپایی و تفکر تجددطلبانه تمایل یافت. او در 24 سالگی مدرسه‌ای به نام «تربیت» را با هدف ترویج اندیشه‌های غربی در تبریز تأسیس کرد، اما مخالفت روحانیون و مردم مذهبی مانع کار مدرسه شد. تقی زاده سپس به کمک بعضی دوستان و همفکران خود کتابخانه‌ای تأسیس کرد و در آن علاوه بر کتابهای دینی، کتاب‌های فرنگی نیز به معرض فروش گذاشت.
کتابخانه وی به سرعت به مرکزی برای رفت و آمد «متجددان» و همچنین آزادیخواهان آذربایجان تبدیل شد. این کتابخانه در حوادث مشروطه مورد حمله مردم قرار گرفت و به آتش کشیده شد.
تقی‌زاده سپس دو هفته نامه «گنجینه فنون» را به کمک همفکران خود منتشر کرد. اما این نشریه نیز پس از یک سال و نیم انتشار به دلیل شیوع وبا در ایران و عزیمت نامبرده به خارج از کشور تعطیل شد.
تقی‌زاده به ترکیه عثمانی، لبنان، سوریه، مصر و منطقه قفقاز رفت و با نویسندگان و محافل فرهنگی این کشورها و همچنین با نویسندگان نشریات فارسی زبان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. او در کشاکش جنبش مشروطه به تبریز بازگشت و درصف آزادیخواهان تبریز قرار گرفت. پس از پیروزی جنبش مشروطه و افتتاح اولین مجلس شورای ملی به نمایندگی از سوی تجار تبریز انتخاب شد و در فرصت کوتاهی توانست رهبری جناح اقلیت روشنفکر و تجدد خواه مجلس را بر عهده بگیرد. 2 او از پیمان منعقده میان روسیه و انگلستان برای تقسیم ایران در 1286 (موسوم به قرارداد 1907) دفاع کرد. 3 در تدوین متمم قانون اساسی ایران نیز نقش داشت و با مداخله روحانیون در مجلس برای نظارت و انطباق قوانین با موازین شرعی مخالفت کرد و از همین زمان نام او به عنوان یک سیاستمدار مخالف اعتقادات مذهبی بر سرزبانها افتاد. 4 این رویکرد وی به سرعت مورد توجه سفارتخانه‌های خارجی ذینفع در تحولات ایران قرار گرفت. او پس از به توپ بستن مجلس توسط نظامیان روس از بیم جان خود به سفارت انگلستان پناهنده شدـ تیر 1287 ـ و از آنجا با وساطت این سفارتخانه توانست از طریق بندر انزلی به باکو و تفلیس برود. او در این سفر به فرانسه و انگلستان نیز رفت و در لندن از حمایت ادوارد براون ـ مستشرق و جاسوس انگلیسی ـ برخوردار شد. 5 براون و تقی‌زاده و جمعی از نمایندگان مجلس انگلستان با تشکیل «کمیته ایران» تلاش کردند تا سیاستهای بریتانیا در قبال جنبش مشروطه را هدفمند سازند. تقی‌زاده با عضویت در تشکیلات فراماسونری و با توجه به نفوذ گسترده آن در میان «منورالفکر»های ایرانی در خارج و داخل کشور و خصوصاً در میان طیفی از مشروطه‌خواهان، توانست به داخل جنبش مشروطه راه یافته و نقش خود را ایفا کند. 6 او در 1287ش. با رتبه درجه یک به عضویت «لژ بیداری ایرانیان» درآمد. این لژ در اواسط سال 1285 توسط 10 نفر از فراماسونرهای ایرانی و فرانسوی در تهران شکل گرفت و در 15 آبان 1286 از سوی شرق اعظم به رسمیت شناخته شدو سند شناسایی رسمی آن در 30 آبان همان سال به تهران ارسال شد. 7 براساس اسناد موجود در 27 اردیبهشت 1287، سید حسن تقی‌زاده به عضویت «لژ بیداری ایران» درآمد. 8 وی در سال‌های بعد به سمت استادی اعظم لژ نیز نایل آمد. 9 تقی‌زاده در اواسط 1287 ش. در پی تشدید قیام مردم بر ضد محمد علی شاه مخفیانه به تبریز بازگشت. در آن زمان مشروطه خواهان تبریز حول شخصیت‌هایی چون ستارخان و باقرخان گردآمده بودند و تقی زاده تنها مورد توجه اقلیتی از روشنفکران جنبش مشروطه قرار گرفت.
پس از فتح تهران و خلع محمد علی شاه در 1288 ش. تقی‌زاده از سوی چهره‌هایی چون عضدالملک (نایب‌‌السلطنه)، محمد ولی خان تنکابنی، سردار اسعد بختیاری به تهران دعوت شد تا درکمیته‌ای که هدفش اداره موقت کشور و فرونشاندن خشم و تندروی مشروطه خواهان بود فعالیت کند. در همین سال تقی‌زاده در انتخابات دوره دوم مجلس شورای ملی به نمایندگی از مردم تبریز به مجلس راه یافت. در این دوره اختلاف میان دو جناج موسوم به اعتدالیون و انقلابیون، نمایندگان را به صف‌بندیهای خصومت آمیز سوق داد. بحث‌های مربوط به اصلاحات ارضی، اعطای املاک زراعی به کشاورزان و همچنین دخالت یا عدم دخالت دین در سیاست، نمایندگان مجلس را رو در روی یکدیگر قرار داد. دستگیری و اعدام آیت‌الله شیخ فضل الله نوری پرچمدار مشروعیت در نهضت مشروطه ـ مرداد 1288ـ و همچنین ترور آیت‌الله سید عبدالله بهبهانی مقتدرترین رهبر جنبش مشروطه و رهبر جناح مخالف تقی‌زاده ـ تیر 1289 ـ نتیجه این رویارویی بود. در جلد دوم کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی آمده که شیخ فضل‌ الله نوری به دستور کمیته‌ای به شهادت رسید که حسینقلی خان نواب، سید حسن تقی‌زاده، حسن وثوق‌الدوله، ابراهیم حکیم‌‌الملک، محمد ولی خان تنکابنی، سردار اسعد بختیاری و چند نفر دیگر عضو آن بودند. 10
پس از این حوادث، تقی‌زاده به دشمنی با روحانیت متهم شد و مرحوم آخوند خراسانی و عده‌ای از علمای نجف به «فساد مسلک سیاسی تقی زاده و عدم شایستگی او در مجلس و لزوم خروج او از ایران»11 فتوا دادند.
در پی این تحولات تقی‌زاده رهسپار تبریز شد تا بحران فرو نشیند اما خشم افکار عمومی نسبت به وی سبب خروج او از کشور و عزیمتش به استانبول شد. تقی‌زاده طی یک سال و نیم اقامت در این شهر با محافل تجددخواه و روشنفکر، معاشر بود. او با مورگان شوستر مستشار امریکایی که برای ورود به ایران و تصدی امور مالی کشور آماده سفر به تهران می‌شد، 12 ملاقات کرد. سفری هم به پاریس و لندن داشت و طی 6 ماه اقامت خود در انگلستان با ادوارد براون و چهره‌های دخیل در مسایل ایران دیدار و گفتگو کرد.
به هنگام اولتیماتوم روسیه به دولت ایران برای اخراج مورگان شوستر ـ آذر 1290 ـ که موجی از خشم و نفرت مردم و علما را به همراه آورد، تقی‌زاده از اروپا طی نامه‌ای ضمن حمایت از روسیه از دولت و مجلس خواست اولتیماتوم را پذیرفته و از روسیه عذرخواهی کنند. 13وی در همین سفر بود که در جریان انتخابات دوره سوم مجلس شورای ملی غیاباً به نمایندگی مجلس انتخاب شد! اما به ایران بازنگشت و در اردیبهشت 1292 در آستانه وقوع جنگ جهانی اول رهسپار امریکا شد.
با شروع جنگ جهانی اول دوره تازه‌ای در زندگی تقی‌زاده آغاز شد. دولت آلمان که قصد داشت سیاست‌های انگلیس و روسیه را خنثی کند و نقشه‌های خود را در همه جبهه‌ها از جمله در خاورمیانه و ایران به اجرا درآورد، برقراری تماس با همه سیاسیون مطرح در عرصه تحولات سیاسی ایران را آغاز کرد. ظاهراً از نظر دولت آلمان تقی‌زاده از عناصر مؤثر در اجرای این سیاست بود. و با وی از طریق واسطه‌ای تماس حاصل شد و تقی‌زاده در 10 دی 1293 ـ نخستین سال جنگ جهانی اول ـ از امریکا خارج شد و با یک کشتی هلندی رهسپار برلین شد. او در آلمان توانست جمعی از ایرانیان ملی‌گرا را به دور خود جمع کند و نشریه «کاوه»14 را انتشار دهد و «کمیته ملیون ایرانی» که هدفش بسیج نیروهای سیاسی به کمک آلمان و آزاد کردن ایران از اشغال روسیه بود، تشکیل دهد. برخی از مورخین، تق‌زاده را در این سالها جاسوس انگلیس در آلمان لقب داده‌اند تقی‌زاده در سالهای جنگ اول جهانی به روزنامه‌نگاری، سازماندهی نیروها، تماس با اشخاص با نفوذ سیاسی پرداخت و سفرهایی به اروپا انجام داد. او حتی در مجلس چهارم نیز که در تیر 1300 افتتاح شد و در انتخابات آن به طور غیابی گزینش شده بود، شرکت نکرد.
در بهمن 1300 به دستور قوام‌السلطنه نخست‌وزیر وقت هیأتی از ایران برای انجام مذاکرات دوستانه و انعقاد قراردادهای سیاسی و بازرگانی با دولت شوروی به مسکو رفت. به درخواست قوام، تقی‌زاده از برلین رهسپار مسکو شد و ریاست این هیأت را بر عهده گرفت. در پایان این مأموریت، تقی‌زاده مجدداً رهسپار برلین شد. او در این شهر با یک دوشیزه آلمانی ازدواج کرد.
رویدادهایی مانند تثبیت اقتدار رضاخان، محو شدن سلسله قاجار، و سپس انتخاب غیابی مجدد تقی‌زاده برای ورود به پنجمین دوره مجلس شورای ملی، عواملی بودند که باعث شد وی به سفر 14 ساله خود در اروپا و امریکا و از جمله به اقامت 9 ساله خود در آلمان خاتمه دهد و در تابستان 1303 به تهران بازگردد. تقی‌زاده پس از حدود یک دهه دوری از کشور با فضای سیاسی تازه‌ای در ایران روبرو شد. در مجلس پنجم اعضای حزب جدید‌التأسیسی که عمدتاً جوانان تحصیل کرده در غرب و طرفدار اندیشه‌های غربی بودند و از مشی جدایی دین از سیاست تبعیت می‌کردند، به تقی‌زاده نزدیک شدند. این در حالی بود که این حزب از حمایت رضاخان نیز برخوردار بود. رضاخان حتی یکبار به منزل تقی‌زاده رفت و در زمینه تغییر سلطنت از قاجاریه به پهلوی در کشور و نیز «اصلاحات و توسعه» با وی مشورت کرد.
تقی‌زاده در عصر رضا شاه پهلوی به مناصب مهمی چون استانداری، وزیرمختاری، سفارت و وزارت رسید. در برنامه‌های که رضا شاه از آن به عنوان «اصلاحات و توسعه» یاد می‌کرد همکار نزدیک او بود. وی در دی 1307 به توصیه تیمور تاش وزیر دربار رضاخان والی خراسان شد و در تیر 1308 به عنوان وزیر مختار ایران عازم لندن شد و در فروردین 1309 به عنوان وزیر طرق و شوارع ـ وزیر راه ـ به کابینه مخبر‌السلطنه هدایت راه یافت. در مرداد همان سال با حفظ سمت وزیر مالیه شد. او در همین سمت بود که در 1312 قرارداد دادرسی را با شرایطی خلاف منافع کشور تجدید کرد.15 و موجی از لعن افکار عمومی را تا پایان به جان خرید. تقی‌زاده تصمیم این قراداد را به عهده رضاشاه دانسته و خود را «آلت فعل» او تلقی کرده است، ولی طیف وسیعی از نمایندگان مجلس او را «عامد و عامل » خواندند.
تقی‌زاده پس از انعقاد قرارداد تجدید دارسی از وزارت برکنار شد و در دی همان سال به عنوان وزیر مختار رهسپار فرانسه شد و به تعبیری از ایران دور شد. اما این سمت دوامی نداشت و تقی‌زاده به دلیل ناتوانی در جلوگیری از نشر مطالب انتقادی علیه رضاشاه در مطبوعات فرانسه، در مرداد 1314 برکنار شد. او رهسپار برلین شد و یک سال در این شهر ماند. سپس به کمک حسین علاء سفیر ایران در لندن و «سردنیس راس» رئیس مؤسسه مطالعات شرقی در لندن توانست به عنوان مدرس زبان فارسی و تاریخ ایران به تدریس در دانشگاه بپردازد. او تا پایان سلطنت رضاخان به تهران بازنگشت و به مدت 6 سال در دانشگاههای انگلیس به تدریس مشغول بود.
جنگ جهانی دوم، سقوط رضاشاه، اشغال ایران، تغییر فضای سیاسی کشور، تشکیل کابینه فروغی و بر سر کار آمدن دوستان تقی‌زاده، دوباره او را به دنیای سیاست بازگرداند. تقی‌زاده در آبان 1320 وزیر مختار ایران در فرانسه و چندی بعد سفیر کبیر در آن کشور شد. او در سالهای نیمه اول دهه 1320 در دفاع از مواضع حکومت محمدرضا پهلوی در سازمانهای بین‌المللی فعال بود. در رویارویی با حوادث آذربایجان و دفاع از شکوائیه‌‌های حکومت شاه از روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، تلاش‌های فراوانی کرد. او در 1323 سفیر کبیر ایران در انگلستان شد و در 1326 به عنوان نماینده مردم تبریز به مجلس پانزدهم راه یافت. تقی‌زاده در مهر این سال وارد تهران شد و در مجلس به خاطر حمایت از تمدید قرارداد نفت به خیانت و عاملیت انگلیس و تبانی به زیان کشور متهم شد. او در مجلس پانزدهم منزوی بود. در 1328 در اولین انتخابات مجلس سنا به عنوان یکی از سناتورهای تهران انتخاب شد و تا 1346 در این سمت باقی ماند. او 6 سال از این مدت از جمله دوره بحرانی ملی شدن صنعت نفت را رئیس سنا بود. و در این سمت با ملی شدن صنعت نفت مخالفت می‌ورزید تقی‌زاده سپس در سال 1346 به دلیل افشا شدن اسامی و اسرار فراماسونهای ایرانی توسط ساواک که برای تضعیف نفوذ انگلیس و تقویت نفوذ امریکا صورت گرفت، به بهانه کهولت سن، فعالیت سیاسی را کنار نهاد 16 و خانه نشین شد. او در سالهای پایانی عمر خود فلج و ویلچر نشین شد و در 8 بهمن 1348 در 92 سالگی درگذشت.

پانوشت‌ها:
1. دانشنامه جهان اسلام، بنیاد دائره المعارف اسلامی، ج 7، ص 884.
2. دانشنامه، همان،
3. رهبران مشروطه، ابراهم صفائی، انتشارات جاویدان، ج 2، ص 245.
4. رهبران مشروطه، همان، ص 249.
5. ادوارد براون که از مروجان فرقه ضاله بابیگری و بهائیگری بود، صاحب تألیفات عدیده‌ای به زبان فارسی است. او در 15 دی 1304 در لندن درگذشت.
6. مشاهیر سیاسی قرن بیستم، احمد ساجدی، انتشارات محراب قلم، ص 131.
7. فصلنامه مطالعات تاریخی، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیای، ج 6، ص 237.
8. فصلنامه، همان.
9. سید حسن تقی‌زاده به روایت اسناد ساواک، مرکز بررسی اسناد تاریخی، مقدمه ص نه.
10. ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، ج 2،ص 157.
11. مشاهیر، همان، ص 132.
12. مورگان شوستر در 17 اردیبهشت 1290 همراه با 4 مستشار دیگر آمریکائی برای آنچه که «اصلاح امور مالی ایران» خونده شد به تهران‌آمد.
13. سید حسن تقی‌زاده، همان، مقدمه، ص یازده.
14. اولین شماره نشریه «کاوه» به مدیریت تقی‌زاده در سوم بهمن 1294 در برلین منتشر شد. این نشریه از 15 شهریور سال بعد به صورت روزانه ـ روزنامه ـ درآمد.
15. برای اطلاع از تجدید پیمان دارسی به مقاله «سرگذشت نفت از فوران اولین چاه تا پیروزی انقلاب » در سایت مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی مراجعه شود.
16. مشاهیر، همان، ص 133.

http://yon.ir/14030
http://ir-psri.com/Show.php?Page=ViewArticle&ArticleID=180






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۰۹
مهرداد بچه مثبت