دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

به نام خدای مهدی عج




هدیه امام خمینی در عید کریسمس به مردم فرانسه


تولد حضرت مسیح علیه السلام نزدیک بود، امام فرمودند: «این همسایه ها با این رفت و آمدهای زیاد و شلوغی ها(به خاطر حضور ایشان در آن مکان)، خیلی اذیت شده اند، بهتر است هدیه هایی برایشان بفرستیم، از قول من هم معذرت بخواهید».

برادرها رفتند و چند جعبه شیرینی و شکلات تهیه کردند و آوردند، امام سؤال کردند: «چی تهیه شده؟» بسته ها را به امام نشان دادند، امام فرمودند: «خارجی ها به گل زیاد علاقه دارند، چند شاخه گل هم برایشان بفرستید».
همچنین امام دستور دادند که هدایایی را که از ایران آورده اند، مثل: گز، آجیل، شیرینی و...، بین اهالی نوفل لوشاتو تقسیم کنند

ما آن شب شیرینی ها و گزها را تقسیم کردیم و در کنار هریک از بسته ها یک شاخه گل گذاشتیم و هر چند نفر به طرفی رفتیم. من آن چند جایی که رفتم، دیدم مردم خیلی متعجب شده اند؛ زیرا آنان چنین عواطفی را حتی از پدر و مادر خود ندیده اند تا چه برسد به اینکه یک رهبر مسلمان ایرانی که شب میلاد حضرت مسیح علیه السلام اینچنین کند.یکی از خانه های همسایه خانمی در را باز کرد، وقتی هدیه حضرت امام را به او دادیم، چنان هیجان زده شده بود که قطرات اشک از چهره اش فرو ریخت.

این برخوردها و طرز رفتار امام آن چنان اثر گذاشته بود که روز بعد که پانزده نفر از اهالی محل با شاخه های گل آمدند، امام به مترجم فرمودند که: «احوال آنان را بپرسد و ببیند که آیا نیاز و یا کار خاصی دارند؟» آنها گفتند: نه، ما فقط آمده ایم از نزدیک امام را ببینیم و این شاخه های گل را به عنوان هدیه آوردیم. امام هم با تبسم شاخه های گل را یکی یکی از دست آنها گرفتند و در میان ظرف و تنگی که در کنارشان بود، قرار دادند. آنها هم خیلی خوشحال شدند و از حضور امام رفتند.

منابع:
http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3280/4376/35663
http://www.imam-khomeini.ir/fa/c13_25080
http://www.yjc.ir/fa/news/5218777

#امام_خمینی #نوفل_لوشاتو #فرانسه #تبعید_امام #هدیه_امام #شاخه_گل #عیدی_امام #کادو #گل_شیرینی #شیرینی_و_شکلات #مردم_فرانسه #عکس_نوشته #رهبر_انقلاب #انقلاب_اسلامی #اخلاق_خمینی #ولایت_فقیه #کریسمس #اخلاق #درس_اخلاق #اخلاق_اسلامی #جمهوری_اسلامی #paris #france #اندیشه_اسلامی


http://www.afsaran.ir/link/1173645
http://mehrdadz.blog.ir/post/297
http://hadinet.ir/view/post:8325218
http://www.axgig.com/images/60898945475111094680.jpg


در نوفل لوشاتو فرانسه و در ایام کریسمس امام خمینی فرمودند: این همسایه ها با این رفت و آمدها اذیت شده اند بهتر است هدیه ای بفرستید و از قول من هم عذرت بخواهید.برادر ها رفتند شیرینی و شکلات خریدند.امام پرسیدند چه تهیه شد؟ بسته ها را نشان دادند؛ امام فرمودند خارجی ها به گل علاقه زیاد دارند؛چند شاخه گل هم برایشان بفرستید.هنگام پخش کردن هدایا بین همسایه ها مردم خیلی تعجب میکردند و برخی حتی گریه میکردند.






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی