دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

نماز خوان کردن همسر به روش حاج آقا رحیم ارباب

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۹ ق.ظ

به نام خدای شنهای طبس






🔶خانمی از اهل محله مرحوم آیة الله حاج آقا رحیم ارباب روزی به محضر ایشان آمد وگفت:
دیشب در مجلس روضه ای آقایی می گفت:
.
🔶اگر شوهرنماز نخواند همسرش باید از او فاصله بگیرد! و اطاعت او را نکند! اگر تشنه بود آب به او ندهد! اگر چنین کند گناه کرده در حدّی که همه پیامبران را کشته باشد!! شوهر من نمازش را مرتّب نمی خواند وظیفه شرعی من چیست؟
.
🔶آیة الله ارباب چند بار فرمودند:
عجب! خیلی عجیب است! من نمی دانم آن آقا این سخن را بر اساس چه مأخذ شرعی بیان کرده است؟!
.
🔶البته شخص مسلمان موظف است تکالیف شرعیه یِ واجبِ خود را حتماً انجام بدهد، ولی سخن آن آقا به نظر می رسد غیر مقبول است. ان شاء الله شوهر شما نمازش را می خواند.
.
🔶زن گفت: حضرت آقا! او نمازش را نمی خواند!
.
🔶فرمودند: ان شاء الله می خواند!
.
🔶زن پرسید: پس امر به معروف در کجاست؟ و من در این باره چه تکلیفی دارم؟
.
🔶حضرت آقا فرمودند: یکی دو بار که شوهر سرِ حال است، با زبان خوش به ایشان بگویید: من شما را دوست می دارم و اگر نمازتان را مرتب بخوانید خیلی بیشتر دوستتان دارم. همین و بس!
.
🔶زن نفس راحتی کشید و گفت: خدا عمرتان بدهد! نزدیک بود با سخنان آن آقا شیرازه زندگی ما گسسته شود.
.
منبع: سیره فرزانگان, عبدالحسن بزرگمهر نیا, نشر سامان دانش, به نقل از: گردش ایام_ خاطرات مرحوم دکتر خلیل رفاهی

#امر_به_معروف #نهی_از_منکر #آیت_الله_ارباب #حاج_آقا_رحیم_ارباب #نماز #همسرداری #فتوی

حاج آقا رحیم ارباب که بود؟

https://www.hawzahnews.com/news/321793

خانمی نزد آقا رحیم ارباب آمد وگفت: جایی شنیدم که اگر شوهر نماز نخواند همسرش باید از او فاصله بگیرد! و اطاعت او را نکند! اگر تشنه بود آب به او ندهد! و... شوهر من نماز نمی خواند وظیفه من چیست؟ آیة الله ارباب فرمودند: این حرف و روش صحیح نیست! بهتر است هر وقت شوهر سرِ حال است، با زبان خوش به ایشان بگویید: من شما را دوست می دارم و اگر نمازتان را مرتب بخوانید خیلی بیشتر دوستتان دارم. همین و بس! زن نفس راحتی کشید و گفت: خدا عمرتان بدهد! نزدیک بود با سخنان آن آقا شیرازه زندگی ما گسسته شود.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی