دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

به نام خدای مهدی عج





یزدگرد سوم: پادشاه ایرانی؛ آنگاه که فرزندم ظهور کرد ؛ بازخواهم گشت! .
. در جنگ قادسیه پس از درگذشت ((رستم فرخزاد)) سردار نامی ایران، هنگامی که شکست نیرو های ایرانی حتمی شد و یزدگرد با اطرافیان خود آماده ی فرار میشد و به هنگام خروج از کاخ پرشکوه خود در مداین، ایوان مجلل خود را مورد خطاب قرار داده و گفت : (هان ای ایوان! درود من بر تو باد، من هم اکنون از تو روی بر میتابم تا آنگاه که با یکی از فرزندان خود که هنوز زمان ظهور او فرا نرسیده به سوی تو برمیگردم)

سلیمان دیلمی میگوید: ( وقتی به خدمت حضرت صادق(ع) رسیدم مقصود یزدگرد را از عبارت (یکی از فرزندان خود) پرسیدم، ایشان فرمودند: (او مهدی موعود و قائم آل محمد(ص) است که به فرمان خداوند در آخرالزمان ظهور میکند و ششمین فرزند من و فرزند دختری یزدگرد و یزدگرد نیز پدر اوست) نکته مهم : یزدگرد پدر شهربانو (همسر امام حسین(ع) است که امام سجاد(ع) فرزند اوست و بنابر این باقی ائمه از نسل او نیز هستند.
اعتقاد به ظهور (سوشیانس)نجات دهنده ی بزرگ- در میان ملت ایران باستان به اندازه ای رایج بوده است که حتی در زمان شکست های جنگی و فراز و نشیب های زندگی با یادآوری ظهور چنین نجات دهنده ی مقتدری حود را از یاس و نامیدی نجات میدادند. این یعنی در دوره ی ایران باستان نیز بشارت ظهور یک منجی عادل باعث امید و روحیه بخشیدن به مردم میشده است، همانطور که انتظار ئاقهی همان امیدواری، ایمان استوار داشتن و پویایی است. (منتخب الاثر،ص٤٠)

. #یزدگرد_سوم #یزدگرد #پادشاه #ایران #پادشاه_ایرانی #ظهور #امام_زمان #منجی #بشارت #ولیعصر #روایات_ظهور #روایت #امام_صادق #ایوان_مدائن #تخت_جمشید #جنگ_قادصیه #نبرد #قادصیه #سوشیانس #شهربانو #ایران_باستان #همسر #فرزند #دختر #پسر #آخرالزمان #رستم_فرخزاد #حمله_به_ایران #زرتشت #دین_زرتشت










 هنگامی که یزدگرد در جنگ قادسیه شکست خورد؛هنگام خروج از کاخ پرشکوه خود در مداین، ایوان مجلل خود را مورد خطاب قرار داده و گفت: هان ای ایوان! درود من بر تو باد، اکنون از تو روی بر میتابم تا آنگاه که با یکی از فرزندان خود که هنوز زمان ظهور او فرا نرسیده به سوی تو برمیگردم

از امام صادق صادق(ع) سوال شد منظور وی چه بوده؟ فرمودند: داو مهدی موعود است که به فرمان خداوند در آخرالزمان ظهور میکند و ششمین فرزند من و فرزند دختری یزدگرد است (نکته:یزدگرد پدر شهربانو (همسر امام حسین(ع) است)


علامه مجلسى رحمه الله در بحارالانوار بابى را ویژه اخبارى ساخته که از طریق کاهنان بر روى الواح و سنگ نوشته‏ها به دست انسان رسیده است . از جمله آن، این خبر است:
چون خبر شکست رستم فرخزاد در جنگ قادسیه به یزدگرد ساسانى فرزند شهریار رسید و به او گفته شد رستم شکست‏خورد و کشته شد و پنجاه هزار از نیروهاى او از پاى درآمدند، یزدگرد، اهل خانه، زن و فرزند خود را به قصد فرار از مدائن خارج کرد و در برابر باب ایوان مدائن ایستاد و گفت: سلام بر تو اى ایوان، اینک از تو روى مى‏گردانم، لیکن یا من به تو باز خواهم گشت‏یا مردى از فرزندانم (و راجع الیک، انا او رجل من ولدى) که هنوز زمان او نزدیک نشده و روزگار او نرسیده است .
سلیمان دیلمى گوید:
بر امام صادق علیه السلام وارد شدم و از این مساله پرسیدم که منظور یزدگرد از این جمله که «یا مردى از فرزندانم به ایوان کسرى باز خواهد گشت‏» ، چیست؟
امام صادق علیه السلام فرمود: او صاحب شما، حضرت قائم به امر خداوند عزوجل است که فرزند ششم از فرزندان من است که از یزدگرد متولد گشته است . بنابراین، فرزند او هم به شمار مى‏رود . (5)
http://ensani.ir/fa/article/49469/%D8%B9%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%85-%D9%88-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%D9%89-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D9%89-%D8%A8%D8%B1-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%88-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%89-%D8%B9%D8%AC-
 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی