دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

به نام خدای مهدی عج





در فرازی از زیارت عاشورا می خوانیم:

((لقد عظم مصابی بک فاسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی بک ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه و آله))


ترجمه:

تحمّل مصیبت به واسطه ظلمی که بر شما رفت بر من سخت دشوار است پس از خدایی که مقام تو را بلند و گرامی داشت و مرا هم به واسطه دوستی تو عزّت بخشید از او درخواست می کنم که روزی من گرداند تا با امام منصور از اهل بیت محمّد خونخواه تو باشم.


در اندیشه عموم وقتی تقریبا همه ائمه معصومین در راه برقراری حق و حفظ اسلام به شهادت رسیده اند ؛ موفقیت ظاهری نداشته و به نوعی در برقراری حکومت نیز شکست خورده اند. این مفهوم ایجاد شده است که آنها پیروز نشده اند.

البته این تفکر اشتباه است و اینچنین نیست ، چرا که مظلومترین معصوم سلام الله که امام حسین ع است ؛ جاودانه ترین و قدرتمندترین انسان حتی عصر امروز است.


خارج از بحث واقعی و ظاهری پیروزی ائمه معصومین ؛ بر اساس روایات اولیاء الله و یا خود ائمه معصومین و حتی خود خداوند در قرآن مجید ، زمین را مستضعفین عالم به ارث خواهند برد و بر همه قدرتمندان پیروز خواهند شد.


بر این اساس، این پیروزی ، به دست و حضور آخرین امام شیعیان و مسلمانان ؛ حضرت حجه ابن الحسن ؛ صاحب عصر و الزمان ، مهدی موعود عج رقم خواهد خورد.


نکته ظریف و خاصی که این مطلب به آن اشاره دارد این است که ، در زیارت عاشورا از امامی یاد شده است که لقبش منصور است ، یعنی به طور قطع پیروز خواهد شد ، و این وصف خاص اشاره دارد به مظلومیت همه کسانی که قرن ها در راه خداوند زجر کشیده و سختی ها را تحمل کرده و در انتها مظلومانه به شهادت رسیدند.

به واقع لقب امام منصور ادغامی از همه شادی های پیش رو و غم های عظیمی است که پشت سر گذاشته ایم.


و نصرت دنیوی و اخروی با کسانی است که (مع امام منصور) را پیش از ظهور درک کرده باشند تا بتوانند در زمان مناسب نیز آنرا محقق کنند. چرا که جز فجر و شادی و موفقیت در این راه پر عظمت وجود نداشته و حتی شکست ظاهری دنیوی نیز در این پروژه الهی وجود ندارد.


اللهم ارزقنا


مطلب موازی:

چرا حضرت حجت(عج) را «امام منصور» می خوانیم؟!

http://www.payamekhabar.ir/content/news/3072



منظور از «اِمامٍ مَنْصُورٍ» در زیارت عاشورا

http://iqna.ir/fa/news/3645076

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی