دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

در آستانه ظهور حساب منجمین به هم خواهد ریخت

چهارشنبه, ۸ دی ۱۴۰۰، ۰۱:۳۳ ق.ظ

به نام خدای مهدی عج












ورد بن زید اسدی برادر کمیت از امام باقر روایت کرده که فرمود: پیشاپیش ام ظهور ماه گرفتگی رخ  خواهد داد پنج روز مانده به آخر ماه و خورشید گرفتگی در پانزده روز مانده به آخر ماه ، و این در ماه مبارک رمضان واقع خواهد شد ، در این هنگام است که حساب منجمین (ستاره شناسان) به هم خواهد ریخت.
غیبت نعمانی ص329

بدر بن خلیل اسدی میگوید: در خدمت حضرت باقر(ع) بودم ، ایشان از دو علامتی که قبل از قیام قائم رخ خواهد داد یاد کردند و فرمودند از آن هنگام که خداوند حضرت آدم را فرود آورده هرگز آن دو اتفاق نیافتاده و ان اینکه خورشید در نیمه ماه رمضان بگیرد و ماه در آخر آن ، مردی به حضرت عرض کرد: یا ابن رسول الله! اینطور نیست، بلکه خورشید در آخر ماه رمضان و ماه در نیمه آن خواهد گرفت. حضرت به او فرمودند: من میدانم چه میگویم. آن دو نشانه هایی است که از زمان هبوط آدم هرگز اتفاق نیافتاده است!.
غیبت نعمانی باب 14 ص 439


امام صادق(ع):
خداوند در عهد او به چرخ گردون فرمان میدهد که آرامتر بگردد، که مقدار یک روز در روزگار او معادل 10 روز از روزهای شما باشد ، و هر ماهی به مقدار 10 ماه و هر سالی به مقدار 10 سال از سال های شما باشد.
روز گار رهایی حدیث 566 ص336



از امام موسی کاظم(ع) سوال شد روزها چطور طولانی میشوند؟
فرمودند: خداوند تبارک و تعالی به فلک دستور میدهد که آرام تر گردش کند. با کند شدن گردش چرخ گردون ، روزها ، ماه ها و سال ها طولانی میشود. عرض کردند: دانشمندان میگیوند: اگر گردش فلک تغییر یابد تباه میشود! فرمود: آن سخن ملحدان است، اما ما مسلمان ها راهی به این حرف ها ندارند ، خداوند برای رسول گرامی اش ماه را شکافت(شق القمر) و پیش از او برای یوشع بن نون خورشید را برگدانید (رد شمس) و از دراز شدن روزهای قیامت خبر داد که هر روزش به مقدار هزار سال از ساله ای دنیا است.
روزگار رهایی حدیث 567 ص337

امام صادق(ع) در پاسخ به اینکه حکومت حضرت مهدی(ع) چند سال است؟ میفرماید:
هفت سال بدین منوال میگذرد، ولی شب ها و روزهایش طولانی میشود ، و هر سال آن با ده سال از سالهای شما برابری میکند ، و بدین گونه مدت حکومت او با هفتاد سال از سالهای شما برابر میباشدو آنگاه خداوند هر چه اراده کند انجام میدهد.
روزگار رهایی حدیث 538 ص325






امام باقر(ع): پیشاپیش امر ظهور ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی واقع خواهد شد که از زمان هبوط آدم هرگز اتفاق نیافتاده است ، در این هنگام حساب منجمین به هم خواهد ریخت. امام موسی کاظم(ع) فرمود: خداوند در دوران ظهور به فلک دستور میدهد که آرام تر گردش کند. با کند شدن چرخ گردون ، روزها و سال ها طولانی میشود. عرض کردند: دانشمندان میگویند: اگر گردش فلک تغییر یابد تباه میشود! فرمود: آن سخن ملحدان است، اما ما مسلمان ها راهی به این حرف ها ندارند، خداوند برای رسول گرامی اش ماه را شکافت(شق القمر) و برای یوشع بن نون خورشید را برگدانید (رد شمس)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی