دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

به نام خدای شنهای طبس






در حاشیه دیدار با مسئولین نظام در روز عید (جمعه ۲۴ آبان ۹۸)، رهبر انقلاب یک توصیه به روحانی داشتند که خوب است زودتر اجرایی شود.
 
روحانی در حاشیه جلسه گزارشی مختصر از روند اجرای طرح سهمیه‌بندی به رهبر انقلاب ارائه می‌کنند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به رئیس جمهور گفتند: مناسب بود همزمان با اجرای این طرح اولین پرداخت نقدی یارانه‌ها (بسته حمایتی) نیز صورت می‌گرفت؛ ولی حالا که انجام نشده، لازم است زودتر اقدام کنید.


رهبر انقلاب در حاشیه دیدار با مسئولین نظام  (۲۴ آبان ۹۸) خطاب به رئیس جمهور فرمودند: مناسب بود همزمان با اجرای این طرح اولین پرداخت نقدی یارانه‌ها (بسته حمایتی) نیز صورت می‌گرفت؛ ولی حالا که انجام نشده، لازم است زودتر اقدام کنید.

http://rajanews.com/node/330163


انتقاد و توصیه رهبری به روحانی



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۸ ، ۰۸:۵۳
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس









پس از اجرای یکباره طرح سهمیه بندی بنزین از سوی دولت، اعلام شد که این تصمیم براساس موافقت سران قوا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی صورت گرفته است، رهبر انقلاب نیز با تائید این مساله فرمودند: «اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت می‌کنم؛ من این را گفته‌ام، حمایت هم می‌کنم».

اما در این میان، آنچه دولت و برخی رسانه‌های حامی آن سعی داشتند در بحبوحه برخی اعتراضات به طرح مربوط به بنزین، کتمان کنند، شیوه اجرای طرح بنزینی بود که مسئولیت آن کاملا برعهده دولت گذاشته شده بود.

از سوی دیگر، برخی منابع می‌گویند آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه در جلسه مربوط به تصمیم‌گیری درباره بنزین به صورت مشروط با این طرح موافقت کرده است.  قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: «بر اساس شنیده‌ها رئیس قوه قضائیه رسما با دولت مکاتبه کرده و اعلام کرده است که پیش از افزایش قیمت باید تمهیدات رسانه‌ای برای اقناع سازی افکار عمومی انجام شود و با مردم صحبت شود تا مردم مطلع باشند.»  

ابطحی: رئیسی در نامه‌ای اعلام کرد قبل از اقناع عمومی طرح بنزینی را اجرا نکنید

محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر نیز در گفتگویی با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات جلسه سران قوا درباره سهمیه بندی بنزین گفت: «بنده از منابع موثق اطلاع دارم که آیت‌الله رئیسی زیر صورت جلسه سران قوا مبنی بر افزایش قیمت و تعیین میزان بنزین را به صورت مشروط امضا کرده است.»

به گفته ابطحی، رئیس قوه قضائیه در صورت جلسه سران قوا نوشته است: «به شرط تمهید مقدمات لازم»، یعنی وی با این سازوکار مخالف بوده است. حتی از منابع موثق نقل می‌کنم که رئیس قوه قضائیه اعتقاد داشته است دولت باید طبق برنامه ششم توسعه عمل کرده و قیمت حامل های انرژی را طی ۶ سال گذشته به صورت تدریجی افزایش می‌داد اما دولت در طول چهار سال گذشته اجرای قانون هدفمندی را تعطیل کرده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: «رئیس قوه قضائیه سه روز قبل از اجرای این قانون نامه‌ای به دولت نوشت و مخالفت خود را با اجرای این طرح در شرایط فعلی کشور و بدون اقناع مردم اعلام کرد.»

ابوترابی: رئیسی در جلسه سران قوا می‌گوید افزایش قیمت بنزین نیازی به تصمیم سران قوا ندارد

از سوی دیگر، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد با اشاره به جلسه تصمیم‌گیری سران قوا درخصوص بنزین به خبرنگار مهر می‌گوید: «اصل این مشکل به تصمیم سیاسی روحانی و زنگنه مبنی بر حذف کارت سوخت برمی‌گردد، دولت باید سالی ۲۰ درصد قیمت بنزین را افزایش می‌داد اما آقای زنگنه و روحانی بر اساس لجبازی سیاسی کارت سوخت را حذف کردند و شش سال اجرای قانون هدفمندی را معطل گذاشتند. تاوان این تصمیم غلط ضرر ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی به کشور وارد کرد.»

وی افزود: روحانی چند روز قبل از افزایش قیمت بنزین در یزد سخنرانی کرد که ما را یاد برخی سخنرانی ها در ابتدای انقلاب در دانشگاه تهران انداخت، او به جای اینکه مردم را در مورد افزایش قیمت بنزین اقناع کند به صورت غیرمستقیم به سپاه و قوه قضاییه حمله کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس اظهار داشت: رئیس قوه قضاییه سه روز قبل از اعلام عمومی افزایش قیمت بنزین نامه‌ای به رئیس‌جمهور می‌نویسند و اعلام می‌کند شرایط کشور برای اجرای این تصمیم مساعد نیست و نباید این طرح اجرایی شود.

ابوترابی گفت: آقای رئیسی در جلسه سران قوا اعلام می‌کند موضوع افزایش قیمت بنزین قانون دارد و نیازی به تصویب در جلسه سران قوا نیست، و سپس با قید «تمهیدات لازم باید در نظر گرفته شود» پای این طرح را امضا می‌کند.


https://www.mehrnews.com/news/4778952




رئیس قوه قضاییه سه روز قبل از اعلام عمومی افزایش قیمت بنزین نامه‌ای به رئیس‌جمهور می‌نویسند و اعلام می‌کند شرایط کشور برای اجرای این تصمیم مساعد نیست و نباید این طرح بدون اقناع مردم اجرا شود. ایشان اعلام می‌کند موضوع افزایش قیمت بنزین قانون دارد و نیازی به تصویب در جلسه سران قوا نیست، و سپس با قید «تمهیدات لازم باید در نظر گرفته شود» پای این طرح را امضا می‌کند.



آیت الله رئیسی گفت: اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی را مقدمه ضروری اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت برشمرد و با تاکید بر اینکه امروز صف مردم از صف اخلالگران در امنیت جدا است، از همه مسئولان ذیربط خواست که از طریق تریبونهای مختلف به تبیین ابعاد گوناگون طرح مدیریت مصرف سوخت بپردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۸ ، ۰۸:۵۲
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس



سازمان بازرسی کل کشور موظف است ضمن نظارت دقیق بر محل هزینه کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین و ایفای وظایف دولت در جهت جلوگیری از افزایش قیمتها، اجرای کامل تعهدات دولت در برابر مردم از جمله پرداخت به موقع و منظم یارانه‌ها را مستمرا پیگیری نماید.
گروه سیاسی-رجانیوز: رییس قوه قضائیه در مورد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسائل به وجود آمده در مورد آن بیانیه ای در ۵ ماده خطاب به مسئولان قضایی صادر کرد.
 
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
مسئولان محترم قضایی
با سلام
 
نظر به اینکه اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین، موجب بروز برخی حوادث و نگرانی ها در جامعه شده است، نکات زیر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد:
 
۱- نسبت به پیشنهاد دولت محترم برای اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین که با استناد به تکالیف قانونی، به منظور ایجاد هماهنگی در شورای اقتصادی سران قوا مطرح و مصوب شد، فارغ از نظرات مختلف کارشناسی موجود پیرامون این طرح و شیوه اجرای آن که می توان در فضای دور از التهاب و غیرهیجانی به آن پرداخت، دستگاه قضایی خود را موظف می داند برای رفع مشکلات احتمالی در فرآیند اجرا، به وظایف قانونی خود عمل نماید.
 
۲- در مقاطع مختلف حیات پربرکت نظام جمهوری اسلامی، هر زمان به مردم اعتماد شده است، پشتیبانی و حمایت آنها عامل اصلی اجرای تصمیمات مهم و سرنوشت ساز بوده است. نظام، تجربه اجرای تصمیمات مشابه را داشته. در این مورد هم سخن گفتن با مردم و تشریح دلایل این تصمیم قبل و بعد از اجرای تصمیم ضروری می نماید. لذا از طریق استانداران و مسئولین مربوطه پیگیری نمایید تا دلایل این تصمیم به صورت شفاف برای مردم به ویژه اثرگذاران جامعه و نخبگان تبیین گردد و دیدگاه های نخبگان و دلسوزان مورد توجه قرار گیرد.
 
۳- به دادستان های محترم در سراسر کشور تاکید می گردد ضمن مراقبت نسبت به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هرگونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریانات ضد انقلاب و نفوذی هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده اند با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.
 
۴- سازمان بازرسی کل کشور موظف است ضمن نظارت دقیق بر محل هزینه کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین و ایفای وظایف دولت در جهت جلوگیری از افزایش قیمتها، اجرای کامل تعهدات دولت در برابر مردم از جمله پرداخت به موقع و منظم یارانه‌ها را مستمرا پیگیری نماید تا زمینه برای افزایش اعتماد مردم فراهم گردد.
 
۵- به معاون اول قوه قضاییه ماموریت داده می شود با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی و رئیس حوزه ریاست و با دعوت از مدیران ذیربط، نسبت به پیگیری موارد فوق و بررسی وضعیت حوزه های قضایی و گزارش های دریافتی و ارائه مشورت های لازم، به نحو مقتضی اقدام نمایند.
 
عزت و اقتدار روز افزون نظام جمهوری اسلامی و سربلندی و توفیق مردم عزیزمان را از خداوند متعال مسئلت دارم.


http://rajanews.com/node/330162






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۸ ، ۰۸:۱۵
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج


افسران - شهید آوینی: منتظران موعود انتظار می‏کشند تا فرمان چه در رسد.




شهید سید مرتضی آوینی:

امروز بعد از یازده قرن که از تولد آخرین حجت ‏خدا در کره زمین مى‏گذرد؛ نشانه ‏هاى صدق وعده‏ هاى قرآن و احادیث ظهور بیشترى یافته است، عصر جاهلیت ثانى تاریکترین روزهاى خویش را نیز سپرى کرده و این خود نشانه‏اى دیگر است مگر نه اینکه فجر صادق هنگامى فرا مى‏رسد که شب کامل شده باشد؟

رایحه ظهور موعود، دل شیفتگان حق را بى‏تاب کرده و آنان را به صحنه حضور کشانده است. اما، مهدى جان! این قرن قرنى است که حق در کره زمین به حاکمیت‏ خواهد رسید و  آینده در انتظار توست.

در میان بیداردلان سراسر کره ارض هستند بسا دلدادگانى که این عهد تازه را دریافته‏ اند و به خیل منتظران موعود پیوسته ‏اند.

منتظران موعود اهل مبارزه‏اند و مى‏دانند خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر نخواهد شد اما از آن فراتر اهل ولایت و اطاعتند و انتظار مى‏کشند تا فرمان چه در رسد.


http://www.aviny.com/guestbook/default.aspx?Page=8367
http://www.tebyan.net/newmobile.aspx/Comment/index.aspx?pid=94088


http://www.afsaran.ir/link/1123128
http://mehrdadz.blog.ir/post/209
http://sangariha.com/view/post:6797726/1445889048/
http://hadinet.ir/view/post:8321674
http://www.cloob.com/u/bachemosbatm/121620123

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۸ ، ۰۴:۳۶
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





شهید چمران: خدایا مرا از بلای غرور و خودخواهی نجات ده تا حقایق وجود را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم.

http://www.zafarmand.ir/?p=2941




خدا پروا کنید؛

تا  پَر وا   کنید…(شهید مصطفی چمران)

……………………………………………

خدایا مرا از بلای غرور و خودخواهی نجات ده تا حقایق وجود را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم.

خدایا پستی و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه‌گر ساز تا فریب زرق و برق عالم خاکی مرا از یاد تو دور نکند.(شهید مصطفی چمران)

…………………………………………………………..

تو را می‌خواهم که روح تشنۀ مرا به پرواز درآوری.

تو را می‌خواهم که جسم و جان مرا در آتش عشق بسوزانی، وجودم را همراه با دردها  و غم‌هایش خاکستر کنی و از قفس حیات آزادم نمایی.

تو را می‌خواهم که عقده‌های کشندۀ دلم را باز کنی و از قفس حیات آزادم نمایی.

تو را می‌خواهم که رازهای نهفتۀ درونم را بخوانی.

تو را می خواهم که اشک دیده‌ام را که عصارۀ حیات من است مقدس بشماری.(شهید مصطفی چمران)

………………………………………

خدایا، خدایا! به سوی تو می‌آیم، از عالم و عالمیان می‌گریزم، تو مرا در جوار رحمتت سکنی ده.(شهید مصطفی چمران)

………………………………………………..

خدایا مرا به خاطر گناهانی که در طول روز با هزاران قدرت عقل توجیهشان می‌کنم ببخش!(شهید مصطفی چمران)

…………………………………….

خدایا، هنگامی که شیپور جنگ طنین‌انداز می‌شود، قلب من شکفته شده به هیجان در می‌آید زیرا جنگ مرد را از نامرد مشخص می‌کند.(شهید مصطفی چمران)

…………………………………….

ما، اغلب خود را محور دنیا و مافیها فرض می‌کنیم و فکر می‌کنیم که همه دنیا به خاطر ما می‌گردد، آسمان و زمین و ستارگان به خاطر خوش آمد ما در سِیر و گردشند…

…فکر می‌کنیم که آسمان در غم ما خواهد گریست و یا دل سنگ از درد ما آب خواهد شد، یا گردش ستارگان متوقف خواهد گشت…

… اما بعد می‌فهمیم که در این دنیای بزرگ میلیون‌ها انسان مثل ما آمده اند و رفته‌اند و هیچ تغییری در گردش روزگار به وجود نیامده است.(شهید مصطفی چمران)

…………………………..

خدایا بگذار دریا باشم، ساکن و ساکت، که طوفان‌های سخت هم من را به هیجان نیاورد، قلبم را مثل آسمان صاف و پاک کن که لکه کدورتی از اعمال خلاف دیگران بر ساحتش ننشیند.(شهید مصطفی چمران)

……………………………………..

سخنان دکتر مصطفی چمران بر مزار دکتر علی شریعتی

ای علی! همیشه فکر می‌کردم که تو بر مرگ من مرثیه خواهی گفت، و چقدر متاثرم که اکنون من بر تو مرثیه می‌خوانم!

ای علی! با خروش تو به جنگ استعمار و استبداد و استحمار بر می‌خیزم و همراه تو تاریخ را می‌شکافم و فرعون‌ها و قارون‌ها و بلعم‌ها را لعنت می‌کنم.

ای علی! دینداران متعصب و جاهل تو را به حربه تکفیر کوفتند و از هیچ دشمنی و تهمت فروگذار نکردند و غربزدگان نیز که خود را به دروغ روشنفکر می‌نامیدند، تو را به تهمت ارتجاع کوبیدند و اهانت‌ها کردند و رژیم شاه نیز که نمی‌توانست وجود تو را تحمل کند، روشنگری تو را مخالف مصالح خود می‌دید، تو را به زنجیر می‌کشید و بالاخره شهید کرد…(شهید مصطفی چمران)

………………………………..

می‌گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آ نرا می‌پذیرم، اما می‌گویم: آنکس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست.(شهید مصطفی چمران)

…………………………..

خدایا نگذار دروغ بگویم، زیرا دروغ ظلم کثیفی است.

خدایا محتاجم نکن که تهمت به کسی بزنم، زیرا تهمت خیانت ظالمانه‌ای است.

خدایا ارشادم کن که بی‌انصافی نکنم، زیرا کسی که انصاف ندارد شرف ندارد.(شهید مصطفی چمران)

………………………………………………………..

خدایا به من نعمت فقرعطاکن، مرا درآتش عشق بسوزان و درعالم تنهایی به خود نزدیک کن.(شهید مصطفی چمران)
……………………………….

خدایا هدایتم کن، زیرا می‌دانم که گمراهی چه بلای خطرناکی است.

خدایا هدایتم کن که ظلم نکنم، زیرا می‌دانم که ظلم چه گناه نابخشودنی است.(شهید مصطفی چمران)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۲:۱۲
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






شهید آوینی:
ما اهل دنیا ، از فرمانده لشکر ، همان تصویری را داریم که در فیلم های سینمایی دیده ایم. اما فرمانده های سپاه اسلام ، امروز همه آن معیار ها را در هم ریخته اند. حاج حسـین را ببین ، او را از آسـتین خالی دست راستش بشناس . جوانی خوشرو ، مهربان و صمیمی ، با اندامی نسبتا لاغر وسخت متواضع. آنان که درباره او سخن گفته اند بر دو خصلت بیش از خصائل وی تاکید کرده اند: شجاعت و تدبیر



سخنانی از شهید حاج حسین خرازی

http://www.zamzar.ir/23322/

سخنان بزرگان در توصیف شهید خرازی

http://navideshahed.com/fa/news/390768


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۲:۰۹
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





حب الحسین سر الاسرار شهداست.فاین تذهبون؟ اگر صراط مستقیم میجویی بیا ،از این مستقیم ترراهی وجود ندارد:حب الحسین.(شهید آوینی)



درباره شهید بابایی

https://www.mizanonline.com/fa/news/441887



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۱:۳۶
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





مگر شهدا نرفته بودند برای وطن مان ؟

مگر شهدا خرج وجود ما نشده اند؟

مگر شهدا نرفتن اعتقاد و آزادی مان بماند؟

پس چرا لقبی که خداوند به آنها داده را از تابلو خیابان هایمان برداشتیم ؟

میدانیم که جریان نفوذی و خائن در لابه لای کشور نفوذ کرده و تقریبا همه پست ها را اشغال کرده است...

خوب آیا این دلیل میشود جریان مدعی حزب اللهی و حق ، سکوت کند و دست روی دست بگذارد؟

اصلا چرا از نام شهید مترسند تا این حد که این اقدام را در ملع عام و در انظار عمومی انجام داده اند؟

مگر کلمه شهید چه در خود دارد؟

باید راز کلمه شهید را در این جست که وقتی 35 کشور از رژیم بعث صدام پشتبانی مالی و نظامی و سیاسی و اطلاعاتی و انسانی و ... کردند و ما به تنهایی در مقابل آنها ایستادیم و در نهایت به پیروزی رسیدیم جس!ت


باید در این جست وقتی تمام قلدر ها و ظالمان دنیا میخواهند دولت بشار  اسد برود تا بعد دومینوی نابودی منطقه شروع شود، جوانانی از ایران به مدد آنها رفته و ورق را برمیگردانند و به این ترتیب آرامش را به منطقه باز میگردانند.

بله کلمه شهید دقیقا همان چیزی است که شیطان و لشکریانش در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارند و محکوم به شکستند ، پس باید این نام از بین برود..


خوب در این بین من و توی مدعی جریان حزب اللهی و حق برای درخشش و معرفی بیشتر این نام الهی و مقدس چه کرده ایم ؟

باید گفت تقریبا هیچ! و اینجاست باید تاسف و حسرت خورد و به حال خودمان گریست!








۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۱:۱۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج






حضرت محمد (ص) : ترک غیبت از ده هزار رکعت نماز مستحبی نزد خداوند محبوبتر است. بحارالانوار جلد 75 صفحه 261 حدیث 66


http://besooykhoda.blogfa.com/post/29




احادیث درباره نگه داشتن زبان ( و غیبت نکردن )

{ مَّا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ } سوره ق آیه 18

هیچ سخنى بر زبان نمی ‏آورد مگر آنکه نزد او فرشته مراقبى حاضر است (تا آن سخن را بنویسد)
آیه قرآن درباره منع غیبت کردن

سوره حجرات آیه 12 (( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَن یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِیمٌ )) ای کسانی که ایمان آورده اید دوری کنید بسیاری از گمانها را در حق یکدیگر البته که بعضی از گمانها گناه است ( و نسبت به یکدیگر بد بین مباشید که کسی که دارای سوء ظن است به مردم ، در زندگی خود راحت نیست بعلاوه به هر سوء ظن و بدگمانیکه در حق کسی کرده گناهی برایش مینویسند ) و جستجو نکنید امور نهانی ( پوشیده ) اشخاص را که بر اسرارشان راه یابید و باید که غیبت نکند بعضی از شما بعضی دیگر را ، آیا دوست دارد یکی از شما که بخورد گوشت بدن برادر مرده خود را کراهت خواهید داشت ، از این خوراک ، بدانید که غیبت چنین است ، پس بترسید از خدا البته خدا توبه پذیر و مهربانست.

احادیث درباره منع غیبت کردن

امام رضا (ع) : خدای متعال به یک پیغمبری از پیغمبرانش وحی کرد : که وقتی صبح از خانه بیرون آمدی اولین چیزی که به نظرت می آید بخور و دومین چیزی را که می بینی آنرا بپوشان و سومین چیزی را که می بینی پناهش ده و چهارمین چیزی را که دیدی مایوس نکن و پنجمین چیزی را که می بینی از آن فرار کن. چون صبح شد و بیرون آمد کوه بزرگی را دید که در روبه رویش است ایستاد و به یاد فرموده خدا افتاد که به او فرموده بود اولین چیزی را که دیدی بخور و او تعجب کرد بعد با خودش فکر کرد که خدا مرا به چیزی امر نمی کند که من طاقت آن را نداشته باشم پس به طرف کوه رفت تا آنرا بخورد هر چقدربه کوه نزدیکتر میشد کوه کوچکتر میشد تا آنجا که وقتی به کوه رسید کوه را لقمه ای لذیذ یافت و آن لقمه را خورد و لذتی به او دست داد که تا حالا با خوردن لقمه ای به او دست نداده بود . دومین چیزی را که دید طشت طلایی بود چون خدا امر کرده بود دومین چیزی را که می بینی آنرا بپوشان چاله ای کند و آن طشت طلا را در خاک پنهان کرد و بعد به راه خود ادامه داد و لحظه ای به پشت سر خود نگاه کرد دید که آن طشت طلایی که پنهان کرده بود آشکار شده و از خاک بیرون افتاده با خود گفت آنچه را که خدا فرموده بود انجام دادم و به راه خود ادامه داد دید که مرغی در آسمان است و بازی ( پرنده شکاری ) دنبال او است و قصد شکار کردن مرغ را دارد چون خدا به او فرموده بود سومین چیزی را که می بینی پناه ده آستین لباسش را گشود تا مرغ در آنجا رود و پناه گیرد پس وقتی این کار را کرد باز شکاری به او گفت من چند روزی است که دنبال این مرغ هستم تا شکارش کنم و تو او را پناه دادی و نگذاشتی که من شکارش کنم چون خدا گفته بود چهارمین چیزی را که دیدی مایوس نکن قسمتی از گوشت پای خود را کند و به باز شکاری داد و به راه خود ادامه داد و بعد در ادامه راه گوش مردار گندیده ی کرم گذاشته ای را دید چون خدا به او گفته بود پنجمین چیزی را که دیدی از آن فرار کن فرار کرد. به خانه برگشت و شب در خواب خدا به او گفت کارهایی را که گفتیم انجام دادی آیا معنای این کارها را می دانی ؟ گفت نه . خداوند فرمود آن کوه را که دیدی و بعد به امر ما رفتی بخوری و هرچه به آن نزدیکتر می شدی کوچکتر میشد و آخر لقمه ای لذیذ شد غضب است که اگر هنگام غضب خود را نگه داری و غضب خود را بخوری بعد از آن خوشحال میشوی که غضب را نگه داشتی و خود را کنترل کردی این خوشحالی همان لقمه لذیذ است. و اما آن طشت طلا که پنهانش کردی کار خوب و نیک است که اگر آن را پنهان کنی و به کسی نگویی ( و ریا نکنی ) خداوند آنرا ظاهر میگرداند و به همه نشان می دهد. و اما آن مرغی که پناهش دادی این است که اگر کسی تو را نصیحت می کند نصیحت او را قبول کن و باز شکاری که مایوسش نکردی آن است که اگر کسی از تو چیزی میخواست او را مایوس نکن و اما گوشت مردار گندیده ای که امر شده بود از آن فرار کنی غیبت است و از غیبت کردن بپرهیز و غیبت نکن. عین الحیوة صفحه 521

امام صادق (ع) : غیبت حسنات ( خوبی ها و نیکی ها ) را از بین می برد همانطور که آتش هیزم را از بین می برد. خداوند بزرگ به موسی وحی می فرمود : غیبت کننده اگر توبه کند آخرین کسی است که وارد بهشت میشود و اگر توبه نکند نخستین کسی است که وارد آتش می گردد. بحارالانوار جلد 75 صفحه 257 حدیث 48

امام صادق (ع) : غیبت نکن که غیبتت می کنند ( غیبت کسی را نکن که غیبتت می کنند ) برای برادرت چاه مکن که در آن می افتی چون همانطور که برخورد می کنی با تو برخورد میشود. ( هر جوری رفتار کنی همانطور باخودت رفتار می کنند ) بحارالانوار جلد 75 صفحه 248 حدیث 16

حضرت محمد (ص) : کسی که غیبت مسلمانی را بکند روزه اش باطل میشود و وضویش باطل میشود و روز قیامت در حالی می آید که از دهانش بویی متعفن تر از مردار بیرون می آید که اهل قیامت از آن بو رنج می برند. وسائل الشیعه جلد 8 صفحه 599 حدیث 13

مولا علی (ع) : از غیبت بپرهیز که غیبت کردن تو را با خدا و مردم دشمن می کند و اجر و پاداش کارهای تو را از بین می برد. غررالحکم حدیث 2632

امام سجاد (ع) : هر بامداد زبان انسان بر دیگر اعضای بدن توجه می کند و می گوید چگونه هستید ؟ حالتان چطور است ؟ آنها می گویند : اگر تو ما را رها کنی خوبیم(اگر تو با حرف زدن گناه نکنی خوبیم ) خدا را خدا نسبت به ما بیاد آور . و او را به خدا قسم می دهند و می گویند : پاداش و کیفر ما تنها بخاطر توست ( یعنی اگر انسان پاداش کسب کند با استفاده از زبان است و اگرانسان عذابی هم شود بخاطر زبان است ) اصول کافی جلد 3 صفحه 177

نوف بکالی گوید در مسجد کوفه خدمت امیرالمومنین (ع) رسیدم و سلام کردم و ایشان جواب سلام را دادند گفتم یا امیرالمومنین (ع) پندی به من بدهید فرمود ای نوف خوبی کن تا با تو خوبی شود.گفتم یا امیرالمومنین (ع) باز هم بفرمایید : امام (ع) فرمود : رحم کن تا با تو رحم کنند ( به مردم رحم کن تا آنها هم به تو رحم کنند ) . خوب بگو تا به خوبی یادت کنند. (سخن خوب و درست بگو تا تو را مردم به خوبی یاد کنند) از غیبت اجتناب کن و غیبت مکن که غیبت کننده خورشت سگهای دوزخ است . سپس فرمود : ای نوف دروغ گفته کسی که فکر می کند حلال زاده است و به غیبت کردن گوشت مردم را میجود . دروغ گفته کسی که گمان دارد حلال زاده است و دشمن من و امامان از اولاد من است . دروغ گفته کسی که گمان دارد حلال زاده است و زنا را دوست دارد یا بر نافرمانی خدا در شب و روز دلیر است . ( در شب و روز بی باک گناه میکند) ای نوف صله رحم کن تا خدا عمرت را زیاد کند ( صله رحم با افراد مومن و دین دار) ای نوف خوش اخلاق باش تا حسابت را سبک گیرند . ای نوف اگر می خواهی روز قیامت با من باشی به ستمکاران کمک مکن . ای نوف هرکه ما را دوست دارد روز قیامت با ما است و اگر مردی سنگی را دوست بدارد در قیامت با او محشور گردد ( یعنی در این دنیا هر کسی را دوست داشته باشی و با کارهایش موافق باشی در قیامت با او محشور میشوی )ای نوف مبادا خود را در میان مردم خوب جلوه دهی و در پنهان و خلوت خدا را نافرمانی کنی(مبادا در میان مردم خود را انسان خوب و مومن نشان دهی ولی در خلوت و تنهایی گناه کنی ) تا آنکه خدا در روزیکه ملاقاتش می کنی رسوایت کند. ای نوف آنچه راکه به تو گفتم نگهدار و عمل کن تا به خیر دنیا و آخرت برسی . امالی شیخ صدوق مجلس 37 صفحه 209 الی 210

از امیر المومنین علی (ع) روایت شده که رسولخدا (ص) فرموده : خدا حرام کرده است بهشت را بر هر فحاش بی آبرو و کم شرمی که باک ندارد از آنچه درباره کسی بگوید یا درباره اش بگویند ندارد زیرا اگر بازرسی از حالش بکنی یا از راه زنا است یا از راه شرکت شیطان اصحاب عرض کردند : ای رسولخدا (ص) آیا در میان مردم شرکت شیطان هم است( از راه اولاد ) ؟ فرمودند : بله آیا گفتار خدای عزوجل را نخوانده ای که ( به شیطان فرمود : ) ( و شرکت کن با ایشان در مالها و فرزندان ) سوره اسراء آیه 64 . اصول کافی جلد 4 صفحه 14 شرح : کسانی که بی باک پشت سر مردم حرف میزنند (غیبت میکنند ) یا فحاشی میکنند یا از راه زنا هستند یا از راه شرکت شیطان اصحاب پرسیدند یا رسول الله از راه شرکت شیطان ؟ فرمودند بله از راه شرکت شیطان مگر نخوانده ای سوره اسراء آیه 64 که خدا میفرماید : ای شیطان شرکت کن در مال و اولادشان.

ابوذر می گوید به رسول خدا گفتم : غیبت چیست ؟ فرمود : برادرت را به آنچه دوست ندارد یاد کنی.گفتم ای رسول خدا اگر آنچه ( خصلتی ) که می گوییم در او باشد چه ؟ فرمود : بدان ، اگر آنچه را که در او هست یاد کنی ( بگویی ) غیبت او را کردی ، و اگر آنچه را که در او نباشد ( بگویی ) یاد کنی پس به او بهتان ( تهمت ) زدی. وسائل الشیعه جلد 8 صفحه 599 حدیث 9

امام صادق (ع) : غیبت کردن بر هر مسلمانی حرام است.غیبت کننده همیشه گنهکار است ، غیبت آن است که کسی را با آنچه پیش خدا عیب نیست یاد کنی و مذمت کنی آنچه را که اهل علم و دانش ستایش می کنند. بحارالانوار جلد 75 صفحه 257 حدیث 48

حضرت علی (ع) : منفورترین مخلوقات نزد خدا غیبت کننده است. غررالحکم جلد 2 صفحه 824 حدیث 3128

حضرت علی (ع) : دردناکترین مردم ( در قیامت ) غیبت کننده است. غررالحکم جلد 2 صفحه 381 حدیث 2911

حضرت علی (ع) : غیبت کردن بدترین دروغ و حرف نارواست. غررالحکم جلد 1 صفحه 13 حدیث 484

مولا علی (ع) : غیبت ، خورشت سگان جهنم است. غررالحکم جلد 1 صفحه 298 حدیث 1144

حضرت علی (ع) : غیبت کردن نشانه و خصلت منافق است. غررالحکم جلد 1 صفحه 13 حدیث 484

حضرت محمد (ص) : ترک غیبت از ده هزار رکعت نماز مستحبی پیش خدا محبوبتر است. بحارالانوار جلد 75 صفحه 261 حدیث 66

امام حسن عسگری (ع) : بدانید غیبت کردن شما از مومنی از شیعه آل محمد (ص) از مرده خواری بدتر و حرام تر است. بحارالانوار جلد 75 صفحه 258 حدیث 52

امام صادق (ع) : کسی که آنچه را از مومنی دیده یا شنیده بگوید ، او از کسانی است که خدا درباره آنان فرمود : کسانی که دوست دارند گناه و فساد در بین مومنان پخش شود عذاب دردناکی برای آنان خواهد بود. وسائل الشیعه جلد 8 صفحه 598 حدیث 6

حضرت محمد (ص) فرمود : ای اباذر ! بپرهیز از غیبت ، زیرا غیبت از زنا سخت تر و بدتر است . اباذر می گوید گفتم : چرا یا رسول الله ؟ فرمود : چون مرد زنا می کند و توبه می کند ، خدا هم توبه او را می پذیرد ، ولی غیبت بخشوده نمیشود تا اینکه صاحبش ببخشد. وسائل الشیعه جلد 8 صفحه 598 حدیث 9

مولا علی (ع) به نوف بکالی فرمود : دروغ می گوید کسی که فکر می کند حلال زاده است ، در حالی که گوشت مردم را با غیبت کردن می خورد. مشکاة الانوار صفحه 88

رسول اکرم (ص) : فحش دادن به مومن فسق و فجور است و کشتن او کفر است و خوردن گوشت او با ( غیبت کردن ) گناه و نافرمانی خداست. بحارالانوار جلد 75 صفحه 255 حدیث 39

حضرت صادق (علیه السلام ) فرمود: که رسول خدا صلى الله و آله و سلم فرمود : غیبت در (نابودى ) دین مرد مسلمان زودتر کارگر شود از بیمارى خوره در درون او.
فرمود: و نیز آن حضرت صلى الله علیه و آله فرموده است : نشستن در مسجد به انتظار نماز عبادت است تا حدثى از او سرزند عرض شد: اى رسول خدا (حدص) چیست ؟ فرمود: غیبت کردن است . اصول کافى جلد 4 صفحه 59

رسول خدا در یک سخنرانى ، بزرگى خطر ربا را خاطر نشان ساخت و فرمود: که همانا یک دِرهم از ربا گناهش از هفتاد زنا آنهم با کسانى که محرمش باشند بزرگتر است و گناه بزرگتر از این بردن آبروى مسلمانست. ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 279

حضرت رسول فرمود: در شب معراج بر گروهى گذشتم که رویشان را با ناخنها میکندند از جبرئیل پرسیدم که اینان چکاره ‏اند؟ گفت: ایشان کسانى هستند که غیبت مردم را میکردند. ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 279

به حسن َبصرى گفتند که همانا مردى غیبت تو را میکند حسن بصرى هدیه ای براى او فرستاد ، او گفت من ارتباطى با حسن َبصرى ندارم حسن بَصری گفت درست است که ارتباطى نداریم ولى شنیدم که تو ثوابهاى خودت را براى من ( با غیبتی که پشت سر من میکنی ) هدیه فرستاده اى من هم دوست داشتم که تلافى کنم.) و اگر در پیش کسى غیبت مؤمنى را بکنند و او برادر مؤمنش را یارى نکند ( و جلوی غیبت را نگیرد )مسلم نسبت به خدا و رسولش خیانت کرده. ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 278

روایت شده که روز قیامت نامه‏ ى عمل مرد را بدستش میدهند پس در آن ثوابهائى می ‏بیند که نمی ‏شناسد به او گفته می ‏شود این ثوابها در مقابل غیبت‏هائیست که مردم از تو کرده ‏اند. ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 278

پیغمبر اکرم (ص) فرمود : مرد روز قیامت می ‏آید نگاه به نامه‏ ى عملش‏ میکند اثرى از کارهاى نیک خود را در آن نامه نمی ‏بیند سپس عرض میکند کجاست کارهاى شایسته‏ ى من که در دنیا انجام داده ام پاسخ داده می ‏شود تو غیبت مردم را کردى به جاى غیبت‏هایت ثواب‏هاى تو در نامه عمل کسانى که غیبت آنها را کردى نوشته شد. ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 277

امام باقر (ع) : به درستى این زبان کلید هر نیک و بد است؛ پس مؤمن را سزاست که همان طور که بر سیم و زرش قفل می ‏زند بر زبانش نیز قفل زند؛ زیرا پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود:رحمت خداى بر مؤمنى باد که زبانش را از هر ناپسندى باز دارد چرا که این نگه داشتن زبان { از معصیت } ، صدقه مؤمن بر خویشتن است. آنگاه امام باقر علیه السّلام فرمود: هر که زبانش را فرو نبندد از گناهان به دور نباشد. تحف العقول

حضرت محمد (ص) : تاثیر غیبت در ( فساد ) دین مرد زودتر از تاثیر بیماری جذام در اندرون او است. اصول کافی جلد 4 باب الغیبة و البهت حدیث 1

حضرت محمد (ص) : روز قیامت مردی که اعمال نیک و شایسته انجام داده می آید و در نامه عملش چیزی از حسناتش نمی بیند می گوید پس اعمال نیکی که من در دنیا انجام داده ام کجا است ؟ به او گفته میشود به علت غیبتی که از مردم نمودی حسنات تو به عوض غیبت به آنها داده شده است. ارشاد القلوب دیلمی صفحه 118

حضرت محمد (ص) : غیبت مسلمین را نکنید و در جستجوی عیوب آنان نباشید. اثنی عشریه صفحه 16

حضرت محمد (ص) : هرکه مرد یا زن مسلمانی را غیبت کند ، خداوند تعالی چهل روز و شب نماز و روزه او را قبول نکند ، مگر اینکه کسی که غیبتش را نموده از وی در گذرد. جامع الاخبار صفحه 109

حضرت محمد (ص) : هرکه در ماه رمضان مسلمانی را غیبت کند به روزه اش پاداش داده نمیشود. جامع الاخبار صفحه 109

حضرت محمد (ص) : روزه دار اگرچه در رختخوابش خوابیده باشد در حال عبادت است مادامی که مسلمانی را غیبت نکند. سفینة البحار جلد 2 صفحه 337

حضرت محمد (ص) : هرکه برادر مومن خود را در حضورش مدح گوید و در پشت سرش غیبت کند عصمت میان آن دو قطع میشود. امالی صدوق مجلس 85 حدیث 21

حضرت محمد (ص) : از غیبت و سخن چینی بر حذر باش زیرا غیبت روزه را میشکند و سخن چینی موجب عذاب قبر است. تحف العقول مواعظ النبی (ص)

حضرت محمد (ص) : از غیبت دوری کنید که غیبت سخت تر از زنا است زیرا مرد زنا میکند و توبه می نماید و خداوند توبه او را می پذیرد ولی غیبت کننده آمرزیده نشود مگر آنکسی که غیبت او را نموده وی را ببخشد. مجموعه ورام جلد 1 صفحه 115

حضرت محمد (ص) : هرکه از آبروی برادر ( دینی ) خود در موقع غیبت دیگران دفاع نماید بر خداوند حق است که او را از آتش دوزخ آزادش کند. مجموعه ورام جلد 1 صفحه 119

حضرت محمد (ص) : حد غیبت آنست که بگوئی درباره برادرت آن صفتی را که او دارد ( و او از شنیدنش بدش آید ) پس اگر آنچه را که او ندارد بگوئی بهتان و تهمت است. ارشاد القلوب دیلمی صفحه 190

حضرت محمد (ص) : کفاره غیبت این است که برای کسی که غیبت او را نموده ای ( از خدا ) طلب آمرزش کنی. طرائف الحکم جلد 2 صفحه 355 نقل از امالی طوسی

حضرت محمد (ص) : هرکه خاموشی گزید نجات یافت. روضة الواعظین صفحه 469

حضرت محمد (ص) : زبانت را نگهدار زیرا نگهداری زبان صدقه ایست که به خودت می دهی سپس فرمود : هیچ بنده ای حقیقت ایمان را نشناسد تا مقداری از زبانش را نگهدارد ( هرچه خواست نگوید ) اصول کافی جلد 3 باب الصمت و حفظ اللسان حدیث 7

حضرت محمد (ص) : بیشتر خطاهای پسر آدم در زبان اوست. مجموعه ورام جلد 1 صفحه 4

حضرت محمد (ص) : هرکه سخنش را از عملش نشمارد خطاهایش زیاد شود و عذابش فرا رسد. اصول کافی جلد 3 باب الصمت و حفظ اللسان حدیث 15

حضرت محمد (ص) : خداوند بهشت را بر هر دشنام گوی بد زبان که اهمیت نمی دهد چه می گوید و یا مردم درباره او چه می گویند حرام کرده است. بحارالانوار جلد 77 صفحه 48

حضرت محمد (ص) : کسی که مردم از زبان او بترسند پس او از اهل دوزخ است. بحارالانوار جلد 77 صفحه 46

حضرت محمد (ص) : از فحش و بدگویی دوری گزینید زیرا که خداوند عزوجل بدگوی بد زبان را دوست ندارد. خصال صدوق باب الثلاثه حدیث 203

حضرت محمد (ص) : خدا رحمت کند آنرا که زبانش را اصلاح کند. اثنی عشریه صفحه 12

حضرت محمد (ص) : خدا رحمت کند بنده ای را که سخن گوید و سود برد و یا سکوت کند و سلامت بماند. اثنی عشریه صفحه 12

حضرت محمد (ص) : از بدترین بندگان خدا کسی است که مجالست او برای بدگوئیش ناخوشایند باشد ( مردم از همنشینی او بیزار باشند ). طرائف الحکم جلد 2 صفحه 157

حضرت محمد (ص) : هرکه در دنیا و آخرت سلامت بخواهد زبان خود را به لجام شرع مقید سازد و آنرا رها نسازد مگر در آن چیزی که برای او نفع دنیا و آخرت داشته باشد. ارشاد القلوب دیلمی صفحه 165

حضرت محمد (ص) : خداوند زبان را طوری عذاب فرماید که هیچ یک از اعضاء را آنچنان عذاب نکند ، زبان گوید پروردگارا مرا عذابی نمودی که چیز دیگر را عذاب نکردی ، پس به آن گفته میشود از تو کلمه ای خارج شد که به مشارق و مغارب زمین رسید و به وسیله آن سخن ، خون محترم ریخته شد و مال محترم غارت گردید و ناموس محترم دریده شد ، به عزت و جلالم سوگند تو را عذابی کنم که هیچ یک از اعضاء دیگرت را آنچنان عذاب نکرده باشم. اصول کافی جلد 3 باب الصمت و حفظ اللسان حدیث 16 و 17

حضرت محمد (ص) : زیاده گوئی را رها کن و از سخن آن مقداری که خواسته تو را برساند برای تو بس است. بحارالانوار جلد 77 صفحه 85

حضرت محمد (ص) : چیزی برای زندانی شدن طولانی ( خاموشی ) سزاوارتر از زبان نیست. بحارالانوار جلد 77 صفحه 85

حضرت محمد (ص) : هیچ یک از شما تا زبانش را نگه ندارد حقیقت ایمان را کامل نکند. اثنی عشریه صفحه 15

حضرت محمد (ص) : هرکه زبانش را ( از سخنان ناشایسته ) نگهدارد خداوند بدیها و عیوب او را می پوشاند. ارشاد القلوب دیلمی صفحه 165

حضرت محمد (ص) فرمود : وقتی در انجمنی که تو هستی درباره مردی بد می گویند آن مرد را یاری کن و آن گروه را از بد گویی باز دار و از آنجا برخیز. نهج الفصاحه حدیث 247

حضرت محمد (ص) فرمود : زبان خود را از بدگویی مسلمانان باز دارید ، اگر کسی مُرد درباره او به نیکی سخن گویید. نهج الفصاحه حدیث 264

حضرت محمد (ص) فرمود : از غیبت بپرهیزید که غیبت از زنا سخت تر است ، کسی که زنا میکند و توبه میکند خدا توبه او را می پذیرد ، ولی آنکه غیبت میکند گناهش آمرزیده نمیشود تا آنکه غیبت او را کرده است از گناهش بگذرد. نهج الفصاحه حدیث 996

حضرت محمد (ص) فرمود : روزه دار از آن هنگام که صبح میکند تا به شب در رود مادام که غیبت نکند در عبادت است و همین که غیبت کرد روزه او پاره شود. نهج الفصاحه حدیث 1855

حضرت محمد (ص) فرمود : غیبت آن است که برادر خود را به چیزی که دوست نداری یاد کنی. نهج الفصاحه حدیث 2044

حضرت محمد (ص) فرمود : کفاره کسی که عیب وی کرده ای این است که برای او آمرزش بخواهی. نهج الفصاحه حدیث 2143

حضرت محمد (ص) فرمود : غیبت مسلمانان مکنید و در جستجوی عیوب آنها نباشید. نهج الفصاحه حدیث 2470

حضرت محمد (ص) فرمود : هر چیزی که دوست نداری رو بروی برادر خویش کنی غیبت است. نهج الفصاحه حدیث 2655

حضرت محمد (ص) فرمود : هرکه پرده حیا بدرد غیبتش روا است. نهج الفصاحه حدیث 2802

حضرت حضرت محمد (ص) فرمود : هرکه برادر مسلمانش را در حضور او غیبت کنند و تواند یاریش کند یاری وی نکند خدا او را در دنیا و آخرت خوار کند. نهج الفصاحه حدیث 2949

حضرت محمد (ص) فرمود : هرکه مردی را به صفتی که در او هست یاد کند غیبت وی کرده است. نهج الفصاحه حدیث 3009

حضرت محمد (ص) فرمود : راستی کنید اگرچه پندارید مایه هلاک است که راستی مایه نجات است و از دروغ بپرهیزید اگرچه پندارید مایه نجات است که دروغ مایه هلاک است. نهج الفصاحه حدیث 1127

با این ذکر از غیبت کردن جلوگیری کنید

حضرت خضر علیه السّلام فرمود: چون کسی در وقت بیرون رفتن از مجلس بگوید «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی الله عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» حق تعالی ملکی را می فرستد تا آن که نگذارد که اهل آن مجلس غیبت او را نمایند.


مشرق: روزی یکی از اولیاء به الیاس و خضر علیهم السّلام شکایت کرد که مردم بسیار غیبت می کنند و حال آن که غیبت از گناهان کبیره است و هر چقدر آن ها را نصیحت می کنم و از غیبت کردن منع می نمایم سخن مرا نمی شنوند و آن عمل قبیح را ترک نمی کنند.

حضرت الیاس علیه السّلام فرمود: چاره این کار آن است که هر کس وارد مجلس شد به او بگو که بگوید: «بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که در این صورت خداوند ملکی را بر اهل آن مجلس موکّل می گرداند که هرگاه کسی شروع به غیبت نماید آن ملک او را از آن باز دارد و از حق تعالی سؤال نماید تا آن قوم را از غیبت کردن نگاه دارد.(1)

همچنین حضرت خضر علیه السّلام فرمود: چون کسی در وقت بیرون رفتن از مجلس بگوید «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی الله عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» حق تعالی ملکی را می فرستد تا آن که نگذارد که اهل آن مجلس غیبت او را نمایند.(2)

پی نوشت ها:
۱. وسائل الشیعه، ج۷، ص۳۴۲.
۲. عرفان و عبادت، ص۳۵۵.



حضرت محمد (ص) : ترک غیبت از ده هزار رکعت نماز مستحبی نزد خداوند محبوبتر است. بحارالانوار جلد 75 صفحه 261 حدیث 66

http://besooykhoda.blogfa.com/post/29

#غیبت #کردن #تهمت #گناه #کبیره #گنجشک #پرنده #زیبا #گریزان #فرار #موقعیت #گناه #تهمت






۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۸ ، ۰۱:۵۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای مهدی عج








امام خمینی ره:

ما امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش می‌بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، امیدبخش آتیه روشن است و وعده خداوند تعالی را نزدیک و نزدیکتر می‌نماید. گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان.» (صحیفیه نور امام،ج17،ص480)
https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/17/page/480



قرن گذشته گرچه برای ملت عزیز ما و برای اسلام و کشور مصیبت بار بود، لکن نهضت اسلامی ایران در اواخر این قرنْ سرنوشت امت اسلام را در قرن آتی دگرگون خواهند نمود. امید واثق که شرقِ در بند، و خصوصاً کشورهای اسلامی، در زیر پرچم توحید به مبارزات خود برای استقلال و آزادی ادامه داده، تا از چنگ غرب و شرق توطئه‌گر نجات پیدا کنند؛ و این قرن، قرن نورانی کشورهای اسلامی باشد. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم.
(صحیفیه نور امام،ج10،ص97)

https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/10/title/97


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۸ ، ۰۰:۳۱
مهرداد بچه مثبت