دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۱۷ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

به نام خدای شنهای طبس






حدیث اول:
ابو حمزه ثمالی روایت کرده که امام باقر (ع) فرمودند:

ای ابوحمزه! قائم قیام نمیکند مگر هنگامه ترس و وحشت و زلزله بسیار و گرفتاری و بلاهای ناگورای که مردم بدان دچارند و قبل از آنها طاعونی فراگیر و جنگ های سخت همچون شمشیری بران که در میان اعراب برقرار است و مردم در اختلافی سخت و پراکندگی و چند دستگی در دین و دگرگونی در حالشان بسر میبرند تا آنجا که مردم از شدت آنچه که از هاری مردم و پاره پاره کردن یکدیگر میبینند شبانه روز تمنای مرگ میکنند.

منبع: غیبت نعمانی باب 13 حدیث 22 ص 377

حدیث دوم:
مردم با یکدیگر به حج روند و بدون پیشوا روانه عرفات گردند و آنگاه که در منی منزل کردند ، همچون افرادی که به هاری دچار شده اند به جان هم افتند تا آنکه عقبه را سیل خون فرا گیرد.

عصر ظهور (علامه کورانی) ص29 نسخه خطی ابن حماد ص 60 .
.

.
.
#زامبی #بیماری_زامبی #آخرالزمان #فتنه #فتنه_های_آخرالزمان #مرگ #کرونا #داعش #زامبول #حج #حج_خونین #روایت #روایت_ظهور #ظهور #امام_زمان #امام_مهدی #مهدی_موعود #موعود #انتظار_فرج #بشارت #ایران #تهران #واکسن #واکسن_کرونا #بلاهای_آخرالزمان #آرماگدون 
.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۰۰ ، ۰۱:۴۰
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس







جناب حاج رضا وقاری نقل کردند: روزی آقای شیخ جعفر مجتهدی همراه سید غلامحسین الهی با قطار عازم مشهد میشدند.هنگامی که به سبزوار میرسند ، اقای مجتهدی به آقای حاج سید غلامحسین الهی میگویند من باید پیاده شوم و سپس از قطار پیاده میشوند و سریعا به مدرسه ای در سبزوار میروند و به مدیر مدرسه میگویند من میخواهم برای بچه ها سخنرانی کنم ، مدیر مدرسه میگوید: شما چه کسی هستید و از طرف چه کسی آمده اید که میخواهید سخنرانی کنید؟ ، وانگهی اکنون بچه ها در کلاسها مشغول درس میباشند و موقع سخنرانی نیست!

آقای مجتهدی مجددا میگویند، چاره ای نیست جز اینکه همین الان سخنرانی کنم ، و به هر ترتیب که بوده مدیر مدرسه را راضی میکنند.

بالاخره زنگ مدرسه زده میشود تا بچه ها برای انجام سخنرانی به حیاط مدرسه بیایند. هنگامی که تمام بچه ها به حیاط مدرسه می آیند ، آقا شروع به سخنرانی می نمایند ، به مجرد اینکه میگویند بسم الله الرحمن الرحیم ، یکمرتبه تمام چند طبقه مدرسه فرو میریزد و به تپه ای خاک تبدیل میشود! آنگاه آقا میفرمایند: والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته! و در حالی که همه پرسنل و دانش آموزان مدرسه در جنجال و آشوب بسر می بردند آنجا را ترک میکنند و بدین گونه ، جان چند صد نفر (دانش آموز و معلم) را از اتفاقی که میخواسته رخ بدهد ، نجات میدهند.

منبع: کتاب لاله ای از ملکوت ، ص 405 و 406


حاج رضا وقاری: روزی آقای شیخ جعفر مجتهدی همراه سید غلامحسین الهی با قطار عازم مشهد میشدند. هنگامیکه به سبزوار میرسند ، ایشان به آقای الهی میگویند من باید پیاده شوم و سپس از قطار پیاده میشوند و سریعا به مدرسه ای در سبزوار میروند و به مدیر مدرسه میگویند من میخواهم برای بچه ها سخنرانی کنم ، مدیر میگوید: شما که بوده و از طرف چه کسی آمدید؟الان بچه ها در کلاسها مشغول درس میباشند و موقع سخنرانی نیست! به هر ترتیب که بوده مدیر مدرسه را راضی میکنند.

زنگ مدرسه زده میشود، هنگامی که تمام بچه ها به حیاط مدرسه می آیند ، آقا شروع به سخنرانی کرده و میگویند بسم الله الرحمن الرحیم ،یکمرتبه تمام چند طبقه مدرسه فرو میریزد! آنگاه آقا میفرمایند: والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته! و در حالی که همه پرسنل و دانش آموزان مدرسه در جنجال و آشوب بسر می بردند آنجا را ترک میکنند!

منبع: کتاب لاله ای از ملکوت ، ص 405 و 406







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۰۲:۱۷
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس




شهیدی که از امام خمینی وعده شفاعت داشت

۲۶ مهر سال ۱۳۸۸ شمسی «نورعلی شوشتری» به آرزویش رسید؛ مردی که روایت زیبایی از زندگی بود و خودش زیبایی زندگی‌ و مرگ را روایت کرده بود. این حکایت زندگی و مرگ به روایت شهید شوشتری است.
انقلاب که شد، انقلابی بود و جنگ که شد مرد جنگ بود؛ همرزم شهید باکری و شهید برونسی بود و ۷ بار مجروح شد. در عملیات مرصاد هم فرمانده بود و «در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی (ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می‌فرمایند: در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعا شما را شفاعت خواهم کرد.». بعد از جنگ هم در میدان بود برای امنیت مردم و جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بود و همیشه می‌گفت: «آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تکه‌تکه شود».

یک روز هم که کنار مردم بود و در «همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان‌و‌بلوچستان» بود در اثر انفجار تروریستی به آرزویش رسید و شد «شهید وحدت». در کنارش یارانش هم بودند و پرکشیدند و مردم هم بودند و سران عشایر و طوایف بلوچ هم بودند.

سردار شوشتری در یک انفجار تروریستی توسط گروهک جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی به شهادت رسید


http://rajanews.com/node/351750


نورعلی شوشتری همرزم شهید باکری و شهید برونسی بود و ۷ بار مجروح شد. در عملیات مرصاد هم فرمانده بود وقتی گزارش پیشرفت عملیات به امام خمینی (ره) داده شد خطاب به سردار شوشتری فرمودند: در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعا شما را شفاعت خواهم کرد! بعد از جنگ همچنان در میدان بود تا آنکه در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان‌و‌بلوچستان» بود در اثر انفجار تروریستی به شهادت رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۰۱:۲۶
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس




ابن سینا هر گاه با قیاسی روبه‌رو می‌شد که نمی‌توانست به «حد اوسط» آن دست یابد، برمی‌خاست و به مسجد می‌رفت و نماز می‌گذارد و از خداوند حل مشکل خویش را خواستار می‌شد تا بر وی گشوده می‌گشت.
http://wikifeqh.ir/%D8%A7%D8%A8%D9%86_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۰ ، ۰۱:۴۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس



ابوبصیر میگوید:

امام صادق(ع) فرمود:

هر کدام از شما خود را برای خروج حضرت قائم آماده کند، هر چند به قدر (تهیه و آماده کردن) یک تیر ، زیرا خدای متعال هرگاه نیت او را بداند امید دارم که در عمر او تاخیر اندازد تا آنکه قائم (عج) را درک کند و از یاران و انصار او  باشد.
کتاب غیبت نعمانی باب21 حدیث10





امام صادق(ع) فرمود:

هر یک از شما خود را برای خروج حضرت قائم آماده کند، هر چند به اندازه (تهیه و آماده کردن) یک تیر ، زیرا خدای متعال هرگاه نیت او را بداند امید دارم که در عمر او تاخیر اندازد تا آنکه قائم (عج) را درک کند و از یاران و انصار او باشد.
منبع: کتاب غیبت نعمانی باب21 حدیث10




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۰ ، ۰۰:۳۲
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس




زمینه های تاسیس وزارت اطلاعات که مطرح شد طبیعتا یکی از نهاد هایی که در این زمینه نقش داشت از این نظر که وقتی ساواکی ها تظاهرات می کردند می گفتند که اینها تظاهرات می کنند دم در ، بروید ببینید چه خبر است که این هم از موضوعات جالب است که انقلاب به پیروزی رسیده و جمهوری اسلامی تاسیس شده و خیلی از مقامات این نظام جدیدتوسط ساواک شکنجه شده بودند اما ساواکی ها می آمدند جلوی در نخست وزیری و تظاهرات می کردند .

حق و حقوق شان را می خواستند ؟

بله . خیلی از ساواکی های معترض زمانی هست که الان هم باشد و شما بشناسید ؟

نه نمی شناسم . اما اوایل انقلاب که اینها می آمدند و می رفتند خیلی از ساواکی ها را می شناختم .

کسی از این ساواکی ها را هم جذب اطلاعات نخست وزیری کردید؟

اصلاً بخشی از ساواک را ما مجددا را اندازی کردیم اطلاعات کشور در حوزه امنیتی کار سخیفی می کرد.

مثلاً؟

فرض کنید اگر ضد جاسوسی در ساواک بود و به این دلیل که این سیستم را آمریکایی ها طراحی کرده بودن در حوزه شرق بیشتر تمرکز و قدرت داشتند .

ثمره اش را هم بعدا در منحل شدن حزب توده دیده ایم .

شاید . این هم گفتم به دلیل این بود که آمیرکایی ها اینجا بودند و طبیعتاً روی شرق باید بیشتر کار می کردند

چند درصد از ساواکی ها ار جذب کردید ؟

خاطرم نیست ولی تعدادی از اینها که در حوزه امنیت در مسائل خارجی کار می کردند به ویژه در حوزه جاسوسی و ضد جاسوسی به کار گرفته شدند که اطلاعات از آنها گرفته شود و مشخص شود که چه کارهایی انجام شده است .

پیشنهاد این کار را چه کسی داد و چه کسی نظارت بر این کار داشت ؟

معاونت امور انقلاب نخست وزیری متصدی این کار بود که معاون نخست وزیر محسوب می شد و بالطبع خود نخست وزیر که شهید رجایی بودند مسولیت این کار را بر عهده داشتند ایشان هماهنگی های لازم را با امام در این زمینه داشتند .

مسعود کشمیری را هم شما در اطلاعات نخست وزیری دیده بودید ؟

من خوشبختانه ورودم در آنجا در یک مقطعی بود که انفجار صورت گرفت بود و درست همزمان شده بود با رزوهایی که می خواستمم وارد محیطی شوم که کار آنها بود مثلا شورای امنیت کشور.

پس مسعود کشمیری را می شناخید؟

بله ، او دبیر شورای امنیت کشور بود .

جانشین مسعود کشمیری در شورای امنیت چه کسی بود ؟

آقای سعیدی که در حال حاظر در قم هستند و جالب اینجاست که دیدم پسرشان در دفتر آقای لاریجانی در قم کار می کنند .



https://www.mashreghnews.ir/news/181153





 

آبا ساواکی ها را جذب اطلاعات نخست وزیری کردید؟ بله ، بخشی از ساواک را ما مجددا را اندازی کردیم! چند درصد از ساواکی ها ار جذب کردید؟ خاطرم نیست ولی تعدادی از اینها که در حوزه جاسوسی و ضد جاسوسی به کار گرفته شدند که اطلاعات از آنها گرفته شود! از آن ساواکی ها کسی هست که شما بشناسید؟ نه نمی شناسم . اما اوایل انقلاب که اینها می آمدند و می رفتند خیلی از ساواکی ها را می شناختم!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۰ ، ۱۰:۱۲
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






به نقل از مهدی محمدی (همکلاسی شهید)
در باشگاه والیبال صدری مشغول تمرین بودیم ، که چند نفر از ورزشکاران معروف به آنجا آمدند. یکی از آنها از همه معروفتر بود. بازیکن فوتبال بود ، اما والیبال هم بازی میکرد.
او علی پروین ، از جوانان محله ما بود ، که با آقای رضا ز ، که او هم از بازیکنان سرشناس والیبال بود ، به سالن آمدند. خیلی ها نیز برای دیدن آنها به سالن صدری آمده بودند.  هیجان خاصی در سالن ایجاد شد.
نمیدانم ، چه کسی در حضور آنها از ابراهیم تعریف کرد!؟ و به آنها پیشنهاد داد که با این جوان ، تک به سه والیبال بازی کنند!
ابراهیم یک طرف و این سه نفر در طرف مقابل ایستادند! بچه هایی که برای تماشای والیبال آمده بودند ، همگی ابراهیم را تشویق میکردند.
نمیدانید چه شور و هیجانی در سالن ایجاد شد. دست آخر نیز ابراهیم توانست آنها را شکست بدهد! یادم هست علی پروین خیلی با تعجب او را نگاه میکرد.


در باشگاه والیبال صدری مشغول تمرین بودیم ، که چند نفر از ورزشکاران معروف به آنجا آمدند. یکی از آنها از همه معروفتر بود. بازیکن فوتبال بود ، اما والیبال هم بازی میکرد. او علی پروین ، از جوانان محله ما بود ، که با آقای رضا ز ، که او هم از بازیکنان سرشناس والیبال بود ، به سالن آمدند. خیلی ها نیز برای دیدن آنها به سالن صدری آمده بودند. نمیدانم ، چه کسی در حضور آنها از ابراهیم تعریف کرد!؟ و به آنها پیشنهاد داد که با این جوان ، تک به سه والیبال بازی کنند! ابراهیم یک طرف و این سه نفر در طرف مقابل ایستادند! نمیدانید چه شور و هیجانی در سالن ایجاد شد. دست آخر نیز ابراهیم توانست آنها را شکست بدهد! یادم هست علی پروین خیلی با تعجب او را نگاه میکرد.

بخش دوم:

بازوان قوی ابراهیم از همان اوایل دبیرستان نشان داد که در بسیاری از ورزش‌ها قهرمان است. در زنگ‌های ورزش همیشه مشغول والیبال بود. هیچ‌کس از بچه‌ها حریف او نمی‌شد.
یک بار تک نفره در مقابل یک تیم شش نفره بازی کرد. فقط اجازه داشت که سه ضربه توپ بزند. همه ما از جمله معلم ورزش، شاهد بودیم که چگونه پیروز شد. از آن روز به بعد ابراهیم والیبال را بیشتر تک‌ نفره بازی می‌کرد. بیشتر روزهای تعطیل پشت آتش نشانی خیابان هفده شهریور بازی می‌کردیم. خیلی از مدعی‌ها حریف ابراهیم نمی‌شدند.اما بهترین خاطره والیبال ابراهیم برمی‌گردد به دوران جنگ و شهر گیلان غرب، در آن‌جا یک زمین والیبال بود که بچه‌های رزمنده در آن بازی می‌کردند.
یک روز چند دستگاه مینی بوس برای بازدید از مناطق جنگی به گیلان غرب آمدند که مسئول آن‌ها آقای داوودی رئیس سازمان تربیت‌بدنی بود. آقای داوودی در دبیرستان معلم ورزش ابراهیم بود.
ایشان مقداری وسائل ورزشی به ابراهیم داد و گفت: هرطور صلاح می‌دانید مصرف کنید. بعد گفت: دوستان ما از همه رشته‌های ورزشی هستند و برای بازدید آمده‌اند.
ابراهیم هم کمی برای ورزشکارها صحبت کرد و مناطق مختلف شهر را به آنها نشان داد. تا این که به زمین والیبال رسیدیم.
آقای داوودی گفت: چند تا از بچه‌های هیئت والیبال تهران با ما هستند. نظرت با برگزاری یک مسابقه چیه؟
ساعت سه عصر مسابقه شروع شد. پنچ نفر که سه نفرشان والیبالیست حرفه‌ای بودند یک طرف بودند و ابراهیم به تنهایی در طرف مقابل. تعداد زیادی هم تماشاگر بودند.
ابراهیم طبق روال قبلی با پای برهنه و پاچه‌های بالا زده و زیر پیراهنی مقابل آن‌ها قرار گرفت. به قدری هم خوب بازی می‌کرد که کمتر کسی باور می‌کرد.
بازی آن‌ها یک نیمه بیشتر نداشت و با اختلاف ده امتیاز به نفع ابراهیم تمام شد. بعد هم بچه‌های ورزشکار با ابراهیم عکس گرفتند. آن‌ها باورشان نمی‌شد یک رزمنده ساده، مثل حرفه‌ای ترین ورزشکار‌ها بازی کند.
یک بار در پادگان دوکوهه برای رزمنده‌ها از والیبال ابراهیم تعریف کردم. یکی از بچه‌ها رفت و توپ والیبال آورد. بعد هم دو تیم تشکیل داد و ابراهیم را هم صدا کرد.
ابتدا زیر بار نمی‌رفت و بازی نمی‌کرد اما وقتی اصرار کردیم گفت: پس همه شما یک طرف من هم تکی بازی می‌کنم. بعد از بازی چند نفر از فرماندهان گفتند: تا حالا اینقدر نخندیده‌ بودیم. ابراهیم هر ضربه‌ای که می‌زد چند نفر سمت توپ می‌رفتند و به هم می‌خوردند و روی زمین می‌افتادند. در پایان ابراهیم با اختلاف زیادی بازی را برد.
.
#سلام_بر_ابراهیم #شهید_ابراهیم_هادی
#ابراهیم_هادی #شهیدهادی #شهید_هادی
#شهیدابراهیم_هادی






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۰ ، ۰۰:۲۳
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس










در این ویدئو مراحل رشد یک اسپرم را تا مرحله تولد انسان دنبال خواهیم کرد. (بسیار دیدنی)

https://www.aparat.com/v/nIsrB

https://www.roshangari.ir/video/68311

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۰۲:۱۹
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





.
آرزوی آمریکا پرستان در ایران ، اتمام ماموریت و فرار به سوی آمریکاست!

به نام خدای شنهای طبس
.
از همان ابتدای انقلاب اسلامی ، باقی مانده های ساواک و همچنین مهره هایی که آمریکا برای خود تدارک دیده بود تا در صورت یک انقلاب آنها را در بدنه نظام بعدی جای دهد ، شروع کردند موریانه وار علیه اهداف انقلاب کار کردن... ، از افراطی گری در زمینه حجاب و عقاید تا طرد کردن افرادی که ظاهر غیر متعارف با نظام اسلامی داشتند ، و هدر دادن سرمایه های مادی و معنوی و اقتصادی کشور ، مقروض کردن و وابسته کشورمان به بیگانه ، خیانتهای گسترده در بخش های نظامی و عملیات ها ، خلع سلاح کشور ، مانع تراشی در توسعه صنعت و بومی سازی آن ،خیانت و افشاگری بی مورد در صنعت هسته ای ، تا زدن بر طبل تقلب در انتخابات ، و عملکرد های ناگهانی و التهاب آفرین برای عصبانی کردن مردم و ایجاد زمینه شورش و آشوب در کشور ، تنها بخشی از عملکرد اینها بوده است!
.
.
وسعت خیانت این نفوذی ها به حدی است ، که هیچگاه امید پایداری نظام را در ذهن ندارند ، از این سو هر لحظه آماده مهاجرت (بخوانید فرار) به سوی اربابان خود هستند ، ما نمونه و کاریکاتور این واقعیت را در ماجرای پرواز هواپیمای آمریکایی در افغانستان را شاهد بودیم ، شکی نیست ، این ماجرا برای تک تک خائنان به وطن رخ خواهد داد ، با این تفاوت که سر نوشت و مدل فرار شان مانند فرار بنی صدر خواهد بود.
.
.
#روحانی #حسن_روحانی #حسن_فریدون #هواپیما #پرواز #فرودگاه #سرنوشت #جاسوس #ساواکی #ساواک #پهلوی #  #برجام #دولت_غربگرا #افغانستان #افغانی #



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۰۰ ، ۰۹:۰۹
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس








در روایتی امام باقر(ع): موهای یونس(ع) همه ریخته بود و پوستش نازک شده بود (تفسیر قمی، ج۱، ص۳۲۰)


متن آیات سوره صافات 145 تا 147

فَنَبَذْناهُ بِالْعَراءِ وَ هُوَ سَقیمٌ145وَ أَنْبَتْنا عَلَیْهِ شَجَرَةً مِنْ یَقْطینٍ146وَ أَرْسَلْناهُ إِلی‏ مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ یَزیدُونَ147


ترجمه آیه:

پس او را در حالی که بیمار بود در مکانی بدون سقف و سایه افکندیم و بر بالای سر او بوته ای از کدو رویانیدیم. و او را به سوی یکصد هزار نفر یا بیشتر فرستادیم.




http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=37&AYID=145,146,147&TPIV=T1


http://bavarbaran.ir/ejaz/%D8%A7%D8%B9%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%B3%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86




امام باقر(ع):ماهی او را به‌سوی ساحل برد و بیرون افکند و بر ساحل انداخت و خداوند بر او درخت کدویی رویانید و او از میوه‌ی آن میمکید و در سایه شاخ و برگ آن به سر میبرد، موهای یونس (همه ریخته بود و پوستش نازک شده بود و خداوند را ستایش میکرد و شب و روز خدا را در خاطر میگذراند. پس بدنش نیرو یافت و توانمند شد

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۷۱۰

بحار الأنوار، ج۱۴، ص۳۸۳
(تفسیر قمی، ج۱، ص۳۲۰)

http://alvahy.com/%D8%B5%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA/146




امام باقر(ع):ماهی یونس(ع) را به‌سوی ساحل برد و بر ساحل افکند. موهای یونس همه ریخته بود و پوستش نازک شده بود. خداوند بر او درخت کدویی رویانید و او از میوه‌ی آن میمکید و در سایه شاخ و برگ آن به سر میبرد، پس بدنش نیرو یافت و توانمند شد.


https://namnak.com/%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%86%D9%87%D9%86%DA%AF.p50401



#طب_اسلامی #طب_سنتی #کدو #گیاه_کدو #پزشکی #پزشک #اسلام #شیعه #روایت #امام_باقر #حدیث #پوست #بیماری_پوستی #پماد #تخم_کدو #میوه #گیاهشناسی #گیاهشناس #گیاه #کشاورزی #کشاورز #حضرت_یونس #یونس


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۰ ، ۰۱:۰۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





دغدغه دو شهید والامقام حذف طبّ اسلامی از آخرین دین خدا اسلام و پایمالی خون شهداء 

شهید دکتر بهشتی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران مهرماه سال 1359

"... چرا جهت معالجات امراض از گیاهان دارویی ایران استفاده نکنیم...؟ چرا طبّ سنتی و شیوه گیاه درمانی و طریقه استفاده از ادویه جات مورد استفاده ما ایرانی ها قرار نگرفته؟ چرا وزارت بهداری تا به حال در گسترش و احیای طبّ سنتی و گیاه درمانی قدمی برنداشته اند؟

چرا ما ایرانی ها با داشتن گنجینه های طبّی همیشه باید در چنگال داروهای خارجی اسر و عاجز باشیم؟

چرا بعضی از داروهای فرنگی در ایران بازار سیاه پیدا کرده و تا چند صد برابر قیمت اصلی به فروش می رسد؟  آیا خودمان مقصر هستیم که زیر بار داروهای فرنگی در علاج امراض معجزه گر بوده اند...؟ آیا تبلیغات و زرق و برق داروهای فرنگی ما را به طرف خود کشیده و یا داروهای گیاهی را مصرف نموده ایم و نتیجه نگرفته ایم...؟ بله ... این چراها وقتی جوابش داده می شود که ان شاءالله در رأس این امر یک ایرانی با همّت و معتقد قرار گیرد." 

شهید مرتضی آوینی در کتاب مبانی توسعه و تمدن غرب در مورد طبّ اسلامی می نویسد:

در مورد طبّ، نباید پنداشت که علم پزشکی امروز صورت تکامل یافه طبّ قدیم است، علم پزشکی اصولا بر مبانی دیگری استوار است. در قدیم انسان را از یک سو جزئی از طبیعت و از سوی دیگر جامع طبایع می دانسته اند و بدین ترتیب سعی می کرده اند که نظم داخلی بدن انسان را دقیقا در انطباق با طبیعت خارج شناسایی کنند. 

بر این مبنا، انسان را همچون طبیعت خارج صاحب طبایع چهار گانه گرم و خشک و گرم و تر و سرد و تر و سرد و خشک می دانسته اند و اخلاط چهارگانه بدن انسان صفرا، خون، بلغم و سودا را متناظر با این طبایع اربعه قرار می داده اند و سعی می کرده اند از روی نظامی که فی مابین طبایع چهارگانه در طبیعت موجود است، نظام داخلی بدن انسان را پیدا کنند و بر همان اساس عمل کنند. این مبناء برخلاف، آنچه معمولا می پندارند، توسط پزشکی امروز نه تنها نقض نشده است، بلکه روز به روز حقّانیّت آن آشکارتر می شود...


http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=227393

http://shiateb.blogfa.com/post/140

قسمتی از سخنرانی شهید آوینی:

علم [طب] جدید وقتی مستقیما سراغ یک عضو از میان اعضا میرود مسلماً اشتباه خواهد کرد زیرا [بدن] حتی اگر به تعبیر خودشان یک سیستم باشد، همه اعضایش پیوسته به هم است و این اجزاء در ارتباط با هم معنا دارند و هر کدام فی نفسه و بطور مجرد از سایر اعضاء معنا ندارند. بنابر این اگر بخواهید سراغ یک عضو بروید باید همه اعضا را بشناسید. باید از طریق کل گرایی به جزء رسید نه با جزء گرایی به سراغ اجزا رفت. عالَم جزء را فقط از طریق عالَم کل میتوان شناخت. وقتی کسی به کل عالم اشراف علمی پیدا میکند به او حکیم میگویند. این آدم از کل می آید سراغ جزء. چون حکمت پیدا کرده از عالم اجمال به عالم تفصیل می آید و علت را پیدا کرده و برطرف میکند. در طبابت قدیم همین کار را میکردند. این طب جدید است که فوراً میخواهد برود عوارض شیمیایی یا فیزیکی حادث شده را از سر راه بر دارد و این غلط ترین و اشتباهترین کاری است که ممکن است در این عالم اتفاق بیفتد. به این خاطر که خیلی از این عوارضی که هست، خودش در جهت شفاست. طبیعت عالم این طور است که خودش شفا را در خود به وجود می آورد. اگر شما بخواهید این عوارض را از سر راه بردارید یعنی سیر جریان شفا را منقطع کرده اید. نه تنها معالجه نکرده اید بلکه در طریقه علاج هم ممانعت پیش آورده اید. این جزء نگری در طب، دیوانگی است و به خدا [قسم] جنون است! شما تا آن وقت که تصوری از کل عالَم نداشته باشید نمیتوانید اجزاء را بشناسید. بنابراین تغییراتی که در بدن حادث میشوند و یا رفتارهایی که ظاهر میگردند به عللی برمیگردند که ابتدا باید آن علل را شناسایی کرد و از آن طریق، معلول را هم از سر راه برداشت بدون اینکه به بقیه اعضا لطمه ای بخورد. و این فقط از طریق حکمت میسر است و راه دیگری ندارد. علم جدید همیشه و بلااستثناء در همه موارد [به جای درست کردن ابرو] چشم را کور میکند! من در بررسی امراض مختلف و معالجات این ها به این رسیده ام که روش معالجات این ها مضحک و خنده دار است و سراپا جهل است ...


ضبط این فایل، در میان سخنرانی شهید و هنگامی که در مورد اخلاط اربعه توضیحاتی میدهد متوقف میشود اما میتوان در این نوشتار از شهید آوینی به نظر او در این مورد پی برد:

«در مورد طب، نباید پنداشت که علم پزشکی امروز صورت تکامل یافته طب قدیم است؛ علم پزشکی اصولا بر مبانی دیگری استوار است. در قدیم انسان را از یک‎سو جزیی از طبیعت و از سوی دیگر جامع همه طبایع می‎دانسته‎اند و بدین‎ترتیب سعی می‎کرده‎اند که نظم داخلی بدن انسان را دقیقا در انطباق با طبیعت خارج شناسایی کنند. بر این مبنا، انسان را همچون طبیعت خارج صاحب طبایع چهارگانه گرم و خشک، گرم و تر، سرد و تر، و سرد و خشک می‎دانسته‎اند و اخلاط چهارگانه بدن انسان ـ صفرا، خون، بلغم و سودا ـ را متناظر با این طبایع اربعه قرار می‎داده‎اند و سعی می‎کرده‎اند از روی نظامی که فی‎مابین این طبایع چهارگانه در طبیعت موجود است، نظام داخلی بدن انسان را پیدا کنند و بر همان اساس عمل کنند. این مبنا، برخلاف آن‎چه معمولا می‎پندارند، توسط پزشکی امروز نه‎تنها نقض نشده است بلکه روز به روز حقانیت آن آشکارتر می‎شود. به هر تقدیر، ‎پزشکی امروز را هرگز نمی‎توان همان علم طب قدیم دانست. طب قدیم دقیقا‎ بر مبانی حکیمانه‎ای منشأ گرفته از دین اسلام، استوار بوده است و بدین‎ترتیب، امکان تعلیم و تدریس آن در حوزه‎‎های علمیه وجود داشته، حال آن‎که بین پزشکی امروز و مبانی اعتقادی و فلسفی ما پیوندی این‎چنین وجود ندارد. این حرف را به‎عنوان سرزنش تلقی نکنید؛ مقصود حقیر بیان این نکته است که چرا دیگر امکان تدریس این علوم در حوزه‎‎های علمیه وجود ندارد. آن‎چه در زمینه علم طب و پزشکی امروز گفتیم درباره همه علوم دیگر، حتی ریاضیات و هندسه نیز صادق است. همه این علوم در گذشته بر مبانی دیگری استوار بوده‎اند و فی‎مابین آن‎ها و مجموعه اعتقادات مذهبی و فلسفی انسان پیوندی کامل برقرار بوده است. این پیوند اکنون بریده شده و به اعتقاد حقیر، این انقطاع نه به علت تخصصی شدن علوم، ‎بلکه به‎علت جدایی علم و دین از یکدیگر حاصل شده است. تخصصی شدن علوم، خود معلول همین جدایی است.»


دانلود دو سخنرانی دیگر از سید شهیدان اهل قلم


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۰ ، ۲۱:۱۱
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس



https://bayanbox.ir/view/3339914757138782810/%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D9%85%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AA.jpg



اواخر دولت خاتمی زنگنه وزیر نفت به همراه مهدی هاشمی با اخذ رشوه اقدام به فروش گازایران باقیمت بسیارپایین به شرکت کرسنت می کند ، در دولت احمدینژاد این فاجعه افشاگری شده ، ایران از شرکت اماراتی شکایت می کند ، ایران طی دو مرحله پیروز شکایت شده ولی زمان رای نهایی دادگاه مصادف میشود با سال92 و انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور ، و از آنجایی که روحانی زنگنه را به عنوان وزیر نفت معرفی کرد؛ پیگیری ایران در مورد شکایت کرسنت مختل می شود؛ متاسفانه رای دادگاه به مرور تغییر کرده ، و ایران محکوم به پرداخت607میلیون دلار جریمه دیرکرد قرارداد میشود!


تهدید زنگنه به افشای اسرار کرسنت

https://www.isna.ir/news/98031908075

خسارت هنگفت کرسنت، فاجعه مشترک زنگنه و خاتمی و روحانی

https://www.farsnews.ir/news/14000707000063/

https://www.mehrnews.com/news/5315871





https://kayhan.ir/fa/news/226933



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۰۰ ، ۱۰:۰۱
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






مولا علی(ع):
و رایتَ الخَمرَ یُتداوَی بِها و یُوصفُ للمرضِ و یُستشفی بِها (کتاب یو الخلاص حدیث 650 ص375)

خمر جنبه دارویی پیدا میکند ؛ برای بیماران توصیه میشود و بیماران به قصد شفا و بهبودی به آن اقدام میکنند!




مولاعلی(ع): در آخرالزمان خمر جنبه دارویی پیدا میکند ؛ برای بیماران توصیه میشود و بیماران به قصد شفا و بهبودی به آن اقدام میکنند!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۰ ، ۰۱:۲۷
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس




منبع: کتاب یوم الخلاص روایت 817 / ص435


 در روایتی دیگر آمده است: (از علایم نزدیکی ظهور: … طلوع ستاره‌ای درخشان در سمت مشرق است که همچون ماه می‌درخشد سپس دو جانب آن خم گردد به طوری که گویی دو جانب آن می‌خواهند به همدیگر متّصل شوند. [سپس] پدید آمدن سرخی در آسمان [است] که در فضا پراکنده گردد.


شیخ مفید(ره) به نقل از امام صادق(ع) آورده است: هرگاه ستاره‌ای سرخ را دیدی که آن را نمی‌شناسی و در مسیرحرکت ستارگان قرار ندارد و در آسمان از جایی به جایی دیگر می‌رود و مانند ستون است، در حالی که ستون نیست، پس بی‌گمان، چنین چیزی نشانه جنگ، بلا، کشته شدن بزرگان، زیاد شدن شرور و اندوه‌ها و آشوب در میان مردم است


در خبری ضعیف می‌خوانیم: نابودی بنی عبّاس هنگام آشکارشدن ستاره‌ای در دل آسمان و صدای شدید فرو افتادن چیزی از آسمان و شکافته‌شدنی است. همه اینها در ماه رمضان خواهد بود. سرخی میان پنجم تا بیستم رمضان است و صدای شدید فرو افتادن چیزی از آسمان 


منبع: کتاب یوم الخلاص روایت 817 / ص435


https://www.porseman.com/article/%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1/178895




امام صادق(ع):از علایم نزدیکی ظهور طلوع ستاره‌ای درخشان در سمت مشرق است که همچون ماه می‌درخشد سپس دو جانب آن خم گردد به طوری که گویی دو جانب آن می‌خواهند به همدیگر متّصل شوند ، سپس سرخی در آسمان پراکنده گردد./نابودی بنی عبّاس هنگام آشکارشدن ستاره‌ای در دل آسمان و صدای شدید فرو افتادن چیزی از آسمان و شکافتن است. سرخی میان پنجم تا بیستم رمضان است.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۰۰ ، ۰۰:۳۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






ابن جَهْم روزی پرسشی را در برابر حضرت رضا علیه السلام، مطرح می‌کند و چنین می‌گوید: جُعِلْتُ فِداک، أشْتَهی أنْ أعْلَمَ کَیفَ أنا عِندَکَ؟ فدایت شوم. دلم می‌خواهد بدانم که من نزد شما چگونه ام؟ امام فرمود: اُنْظُرْ کیف أنا عِنْدَک. بنگر که من نزد شما چگونه ام.(میزان الحکمه، ج ۲ به نقل از عیون اخبار الرضا، ج ۲ ص ۵۰)


https://www.mehrnews.com/news/4964731

یکی از یاران امام رضـا (ع) از ایـشان می پرسد: جُعِلْتُ فِداک، أشْتَهی أنْ أعْلَمَ کَیفَ أناعِندَکَ؟ فدایت شوم. دلم میخواهد بدانم که من نـزد شما چگونه ام؟ امام فرمود: اُنْظُرْ کیف أنا عِنْدَک! بنگر که من نـزد شما چـگونه ام!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۰۰ ، ۰۹:۵۱
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





حضرت محمد(ص):
خداوند علم و دانشی که به شما داده از شما سلب نمی کند ، بلکه از طریق رحلت علمای ربانی این علم از میان شما رخت میبندد. تا جایی که (الله) عالِمی را باقی نمی گذارد و مردم جاهلان را پیشوای خود قرار می دهند و مسائل خود را از آنها می پرسند و آنها بدون علم فتوا می دهند که هم خود گمراه می شوند و هم دیگران را به گمراهی می کشند».

منبع: یوم الخلاص/حدیث725 ص400
https://islamic-content.com/hadeeth/1714/fa

برخی کتاب های آن مرحوم


ریاضی و هیوی

تصحیح و تعلیق تحریر اقلیدس

تصحیح و تعلیق تحریر مساکن ثاوذوسیوس

رساله‌ای پیرامون فنون ریاضی

رساله‌ای در مطالب ریاضی

استخراج جداول تقویم

تصحیح و تعلیق اکر مانالاوس

تصحیح و تعلیق الدّر المکنون و الجوهر المصون

تصحیح و تعلیق تحریر اکر ثاوذوسیوس

تصحیح و تعلیق تحریر مجسطی

تصحیح و تعلیق شرح بیرجندی بر بیست باب

تصحیح و تعلیق شرح بیرجندی بر زیج الغ بیک

تصحیح و تعلیق شرح چغمینی

تعلیقه بر رساله قبله مولی مظفر

دروس معرفت اوفاق

دروس معرفه الوقت و القبله

دروس هیئت و دیگر رشته‌های ریاضی

رساله ظلّ

رساله میل کلی

رساله تعیین سمت قبله مدینه

رساله تکسیر دائره

رساله فی الصبح و الشفق

رساله فی تعیین البعد بین المرکزین و الاوج

شرح زیج بهادری

شرح قصیده کنوزالاسماء

سی فصل در دائره هندیه

 
http://rajanews.com/node/351353


از عبدالله بن عمرو بن عاص رضی الله عنهما روایت است که می گوید: از رسول الله صلی الله علیه وسلم شنیدم که فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ لاَ یَقْبِضُ الْعِلْمَ انْتِزَاعًا یَنْتَزِعُهُ مِنَ النَّاسِ، وَلَکِنْ یَقْبِضُ الْعِلْمَ بِقَبْضِ الْعُلَمَاءِ، حَتَّى إِذَا لَمْ یُبْقِ عَالِماً، اتَّخَذَ النَّاسُ رُءُوسًا جُهَّالاً، فَسُئِلُوا فَأَفْتَوْا بِغَیْرِ عِلْمٍ، فَضَلُّوا وَأَضَلُّوا»:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۰۰ ، ۰۰:۴۶
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






در الغیبة نعمانی نقل شده است[7] و البته در دیگر کتب حدیثی شیعه از جمله کتاب الملاحم و الفتن[8] ابن طاووس، کتاب إثبات‏ الهداة‏[9] حر عاملی، نیز تکرار شده است:

عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: إِنَّهُ قَالَ لِی أَبِی: لَا بُدَّ لِنَارٍ مِنْ آذَرْبِیجَانَ لَا یَقُومُ لَهَا شَیْ‏ءٌ وَ إِذَا کَانَ ذَلِکَ فَکُونُوا أَحْلَاسَ بُیُوتِکُمْ وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا فَإِذَا تَحَرَّکَ مُتَحَرِّکُنَا فَاسْعَوْا إِلَیْهِ وَ لَوْ حَبْواً وَ اللَّهِ لَکَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَیْهِ بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ یُبَایِعُ النَّاسَ عَلَى کِتَابٍ جَدِیدٍ عَلَى الْعَرَبِ شَدِیدٌ وَ قَالَ وَیْلٌ لِطُغَاةِ الْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اقْتَرَبَ.[10]

ابوبصیر از امام صادق روایت کرده که آن حضرت فرمود: پدرم- امام باقر علیه السّلام- به من فرمود: ناگزیر آتشى (جنگی) از منطقه آذربایجان، زبانه خواهد کشید که هیچ چیز در مقابلش نتواند ایستاد (گسترش می‌یابد)، چون چنین شود خانه‌‏نشین باشید (بى‏‌طرف بمانید) و تا آنگاه که ما در خانه نشسته‌‏ایم شما نیز در این آتش خانه‌نشین باشید و چون قیام کننده از طرف ما (امام عصر) حرکت مى‌‏کند و فعّالیت خود را آغاز کرد به سوى او بشتابید اگر چه بر دست و زانو (به هر نحو ممکن). به خدا سوگند گوئى هم‌اکنون به او (امام مهدی) مى‏‌نگرم که میان رکن و مقام در مکه به فرمانى جدید از مردم بیعت مى‌‏گیرد، فرمانى که بر عرب، سخت گران است، و پدرم فرمود: واى بر سرکشان عرب از شرّى که به آنان هنگامه ظهور روى خواهد کرد.


منابع:
یوم الخلاص (روزگار رهایی) حدیث 326 ص 225
صدوق، کمال الدین، ج2، ص656
ابن طاووس، الملاحم و الفتن، ص370.
حر عاملی، إثبات‏ الهداة‏، ج5، ص158.
 نعمانی، الغیبة، ص194 و 263.


امام صادق(ع): ناگزیر آتشى از منطقه آذربایجان، زبانه خواهد کشید که هیچ چیز در مقابلش نتواند ایستاد، چون چنین شود خانه‌‏نشین باشید (بى‏‌طرف بمانید) و تا آنگاه که ما در خانه نشسته‌‏ایم شما نیز در این آتش خانه‌نشین باشید و چون قیام کننده از طرف ما (امام عصر) حرکتش را آغاز کرد ؛ آنگاه به سوى او بشتابید.



منابع:
یوم الخلاص (روزگار رهایی)حدیث 326 ص 225

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۰۰ ، ۰۲:۵۳
مهرداد بچه مثبت