دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

به نام خدای شنهای طبس






امام صادق(ع):
هنگامی که حسین بن علی(ع) کشته شد ، آسمانها و زمین و هر که در آن بود و فرشتگان ، همه به پیشگاه خداوند نالیدند و عرض کردند پروردگارا آیا برای نابودی خلق به ما اجازه میفرمایی تا آنها را از روی زمین برچینیم؟ زیرا آنان حرمت تو را شکستند و برگزیده تو را کشتند؟
خدای متعال به آنان وحی فرمود: ای فرشتگان من و ای آسمانها و زمین من ، آرام باشید سپس پرده ای از حجابها را کنار زد در این هنگام در پس آن پرده ، حضرت محمد و 12 وصی او نمایان شدند پس خداوند از بین آنان به مهدی موعود اشارت کرده و سه بار فرمود : ای ملائکه من و ای آسمان ها و زمین من ، به وسیله ایشان از آنها انتقام خواهم گرفت.

منبع:
 کتاب غیبت نعمانی باب چهارم ، حدیث26




امام صادق(ع):
وقتی امام حسین (ع) به شهادت رسید ، آسمانها و زمین و هر که در آن بود به پیشگاه خداوند نالیده وگفتند: پروردگارا آیا برای نابودی خلق بما اجازه میفرمایی؟ زیرا آنان حرمت تو را شکستند و برگزیده تو را کشتند! خدای متعال به آنان فرمود: آرام باشید سپس پرده ای از حجابها را کنار زد و فرمود : ای ملائکه من و ای آسمان ها و زمین من ، به وسیله مهدی موعود از آنها انتقام خواهم گرفت.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۰۰ ، ۰۱:۵۵
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





داستان فطرس ملک

فُطْرُس در روایات، فرشته ای رانده شده از درگاه الهی است که به هنگام ولادت امام حسین(ع) بال و پر خود را به قنداقه ایشان مالید و مورد بخشش خداوند قرار گرفت. از وی با القاب «عَتیقُ الحُسَین» و «صَلصائیل» نیز یاد شده است. برخی با معصوم دانستن فرشتگان، در سند این روایت تردید کرده اند.

شیخ صدوق در کتاب امالی در حدیثی از امام صادق(ع) نقل می کند:[یادداشت ۱] فُطرُس، یکی از فرشتگان حامل عرش در انجام وظیفه اش سُستی کرد، بالهایش شکسته و به جزیره ای در زمین تبعید شد. وی ۷۰۰ سال به عبادت خدا مشغول بود تا امام حسین(ع) به دنیا آمد. جبرئیل با هفتاد هزار فرشته جهت تبریک این میلاد به زمین نازل شدند، وقتی از کنار فطرس گذشتند او از علت نزول آنان جویا شد و از آنان خواست تا وی را با خود ببرند. جبرئیل نزد پیامبر(ع) برای وی میانجیگری کرد. با پیشنهاد پیامبر(ص)، فطرس خود را به قنداقه امام حسین(ع) مالید و خداوند بال هایش را بهبود بخشیده و او را به جایگاه اولیه اش بازگرداند.

وظیفه سلام رسانی فطرس

فطرس پس از بهبودی و عروج به آسمان به رسول خدا خبر از شهادت فرزندش حسین داده و می گوید به جبران این شفاعت، زیارت هر زائر و سلام و صلوات هر سلام دهنده ای را به امام حسین(ع) برساند


در برخی روایات از فطرس به نام «عَتیقُ الحسین» یعنی آزاد شده حسین یاد شده است.[۲] گویا این لقب را خودش گذاشته است زیرا در دعایی می گوید:

«مَنْ مِثْلی وَ اَنا عَتیقُ الْحُسَینِ وَ اَبوهُ عَلِی بْنُ اَبی طالبٍ(ع) وَ اُمُّهُ فاطمةُ وَ جَدُّهُ رسول الله صلّی اللّه علیه و آله و سلّم.»[۳] (ترجمه: چه کسی مثل من است، من آزاد شده حسینیم، حسینی که پدرش علی بن ابی طالب و مادرش فاطمه و پدربزرگش رسول خداست.)

در روایتی از ابن عباس، فطرس در بین فرشتگان به مولی الحسین شناخته می شود.

فطرس در دعا

داستان فطرس از شهرت زیادی برخودار است و کتاب های دعا مانند مفاتیح الجنان در دعای روز سوم شعبان از وی یاد کرده و آورده اند: «وَ عَاذَ فُطْرُسَ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَ نَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِین

منبع: سایت حوزه
http://noo.rs/CkHL0
https://hawzah.net/fa/Article/View/98368



داستان فطرس ملک

فُطْرُس یا صَلصائیل فرشته ای رانده شده از درگاه الهی است (به دلیل سستی در وظایف) که با شفاعت حضرت محمد(ص) و تمسک به امام حسین(ع) مورد بخشش خداوند قرار گرفت. فطرس پس از عروج مجدد به آسمان ، به پیامبر خاتم خبر شهادت فرزندش حسین(ع) را داده، میگوید: به جبران این شفاعت، سلام و صلوات و زیارت هر زائری را به امام حسین(ع) میرساند.

منبع: کامل الزیارات، ص۶۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۰ ، ۰۲:۱۴
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس





همچنین در سوره هود نیز می‌فرماید: «وَ ما مِنْ‏ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها» (هیچ جنبنده‏ اى در زمین نیست مگر اینکه روزى او بر خداست‏) (سوره هود ، آیه6)

هیچ جنبده ای در زمین نیست مگر آنکه خداوند روزی اش را به عهده گرفته است!

http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=11&AYID=6&TPIV=T1


سوره رعد  آیه 26.
خدا روزی را برای هر کس بخواهد وسیع، و برای هر کس بخواهد تنگ قرار می‌ دهد

http://www.tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=13&AYID=26&TPIV=T1




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۰ ، ۰۲:۱۵
مهرداد بچه مثبت

بله نام خدای شنهای طبس






 
.
تاثیر دعای خیر اهل قبور بر زندگی سایر انسانها

بله نام خدای هفت آسمان

استاد فاطمی نیا :
یکی از علما ، از برادر علامه طباطبائی، مرحوم آیت الله سید محمدحسن الهی ، نقل کرد که فرمودند :

من یکی از علمای گذشته را به فاتحه‌ای یاد می‌کردم (از بزرگان علما که در قدیم بودند).
یک روز با حالت گله با خود می اندیشیدم که ما گاهی برای شما فاتحه‌ای می فرستیم ، اما چیزی نمی‌بینیم؛ شما هم از ما یادی بکنید ...!!!

گویا شب بعدش بود که آن عالم آمد به خوابم و گفت: از ما گله کردی؟! یادت نیست که در فلان روز در فلان اداره کاری داشتی گرفتاری‌ات حل نمی شد ، می خواستند کارت را درست نکنند؛ اما یک مرتبه دیدی تعلل‌ها کنار رفت، کارت را درست کردند و مشکلت حل شد ؟!
آن، کار (به دعای) من بود.

https://www.instagram.com/p/CVgAjkWowU8/?utm_medium=copy_link

سیدمحمدحسن الهی طباطبایی که بود؟
https://fa.wikifeqh.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C_%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C

مستند سیدمحمدحسن الهی طباطبایی
http://www.doctv.ir/program/151337

درباره آیت الله
https://hawzah.net/fa/Mostabser/View/62022

احضار روح عمرسعد توسط برادر علامه طباطبایی
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%d8%a7%d8%ad%d8%b6%d8%a7%d8%b1+%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%ad&SSOReturnPage=Check&Rand=0

.
#دعا #آیت_الله #علامه #علامه_طباطبایی #طباطبایی #آیت_الله_طباطبایی #مفسر #احضارروح #احضار #برادر_علامه_طباطبابی  #برادر #روح #اهل_قبور #زیارت_اهل_قبور #آیت_الله_الهی #فاتحه #استاد #فاطمی_نیا #

#استاد_فاطمی_نیا #تاثیردعا #


.


مرحوم آیت الله سید محمدحسن الهی: من یکی از علمای گذشته را به فاتحه‌ای یاد می‌کردم (از بزرگان علما) یک روز با حالت گله با خود اندیشیدم که ما گاهی برای شما فاتحه‌ای می فرستیم ، اما چیزی نمی‌بینیم؛ شما هم از ما یادی کنید! شب بعد آن عالم آمد به خوابم و گفت: از ما گله کردی؟! یادت نیست که در فلان روز در فلان اداره کاری داشتی گرفتاری‌ات حل نمی شد ، می خواستند کارت را درست نکنند؛ اما یک مرتبه تعلل‌ها کنار رفت، کارت را درست شده و مشکلت حل شد ؟! آن، کار (به دعای) ما بود!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۰۰ ، ۰۱:۲۸
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای هفت آسمان








«قَالَ یَا إِبْلِیسُ مَا مَنَعَکَ أَنْ تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِیَدَیَّ أَسْتَکْبَرْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْعَالِینَ» (ص، 75)

ترجمه: گفت: «ای ابلیس! چه چیز مانع تو شد که بر مخلوقی که با قدرت خود او را آفریدم سجده کنی؟! آیا تکبّر کردی یا از برترینها بودی؟!


امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام: «لَو یعلَمُ المُصَلّى ما یغشاهُ مِنَ الرَّحمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ» (غررالحکم، ح. ۷۵۹۲).

ترجمه:   اگر نماز گزار می‌دانست تا چه حد مشمول رحمت الهى است، هرگز سر خود را از سجده بر نمی‌داشت.
http://www.x-shobhe.com/shobhe/10129.html


لَو یَعلَمُ المُصَلِّی ما یَغشاهُ‏مِن جَلالِ اللّه ما سَرَّهُ أن یَرفَعَ رَأسَهُ مِن سُجودِهِ.

اگر نمازگزار می‏دانست که چه هاله‏ای از جلالتِ خدا او را فرا می‏گیرد، دوست نداشت که سر از سجده‏اش بر دارد.

منبع: الخصال: 632 / 10 منتخب میزان الحکمة: 326
https://lamtakam.com/islamic_sources/hadith/18760




۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۰۰ ، ۰۱:۲۹
مهرداد بچه مثبت

به نام خدای شنهای طبس






عنه صلی الله علیه و آله :إنَّکُم فی زَمانٍ مَن تَرَکَ مِنکُم عُشرَ ما اُمِرَ بِهِ هَلَکَ ، ثُمَّ یَأتی زَمانٌ مَن عَمِلَ مِنکُم بِعُشرِ ما اُمِرَ بِهِ نَجا.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله :شما در زمانی به سر می برید که هر یک از شما ، یکْ دهمِ آنچه را بدان فرمان داده شده است ، وا گذارَد ، نابود می شود ؛ امّا زمانی می آید که اگر هر یک از شما ، یکْ دهمِ آنچه را بدان فرمان داده شده است ، به کار بندد ، رستگار می شود .

 .سنن الترمذی : ج 4 ص 530 ح 2267 ، المعجم الصغیر : ج 2 ص 138 ، تاریخ دمشق : ج 52 ص 362 ح11069 کلّها عن أبی هریره ، کنز العمّال : ج 14 ص 254 ح 38626 ؛ کنز الفوائد : ج 1 ص 217 .
کراجکی ، کنز الفوائد ، جلد 1 ، صفحه 21
روزگار رهایی حدیث 591 ص 358
http://kakheaseman.ir/aseman.php?name_id=12524&b=daneshnameh_qoran_v_ahadis/&name=jeld7s200_250

حضرت محمد(ص): شما در زمانی به سر می برید که هر یک از شما ، یکْ دهمِ آنچه را بدان فرمان داده شده است ، وا گذارَد ، نابود می شود ؛ امّا زمانی می آید که اگر هر یک از شما ، یکْ دهمِ آنچه را بدان فرمان داده شده است ، به کار بندد ، رستگار میشود!


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۰۰ ، ۰۰:۰۳
مهرداد بچه مثبت