به نام خدای شنهای طبس
کشف کشتی نوح با کتیبه 5 تن آل عبا پس از 4000 سال + عکس ها
آنچه که می خوانید نه داستان است نه
خیالپردازی، واقعیتی است از قصص قرآنی و کتاب مقدس که پس از قرن ها از زیر
لایه های مدفون شده بیرون آمده و حیرت همگان را برانگیخته. شاید بشود
گفت معجزه ای دیگربار است برای مؤمنین تا ایمانشان را مستحکم تر کنند. که
نوشته های قرآنی را روایتی تاریخی و واقعیتی انکار ناپذیر بدانند که
لاریب فیه ، نه داستانی اخلاقی.
دکتر
واندنبرگ با دقت عکس ها را مورد مطالعه قرار داد و اظهار کرد: «من هیچ
شکی ندارم که شیء موجود در عکس های هوایی یک کشتی است. من تا به حال در
طول مدت فعالیتم، هرگز چنین شیء عجیبی در یک عکس هوایی ندیده بودم.» پس از
آن یک گروه کاوشگر آمریکایی نیز به منطقه مورد نظر اعزام شد، ولی حتی با
انجام تحقیقات کوتاه مدت، نتوانست اطلاعات قابل توجهی به دست آورد.
۱۷
سال از آخرین تحقیقات در منطقه گذشت و هیچ اکتشافی تا سال ۱۹۷۶ انجام
نگرفت. در سال ۱۹۷۶ یک باستان شناس آمریکایی به نام «ران ویت» تحقیقات
جدید خود را در منطقه آغاز کرد. او بسیار زود دریافت که این شیء قایق
مانند، بسیار بزرگتر از حدی است که قبلاً تصور می کرد. او به زودی با
انجام محاسبات دقیق دریافت که طول این شیء عظیم الجثه بلندتر از طول یک
زمین بازی فوتبال و اندازه آن به بزرگی یک ناو جنگی است که کاملاً در زمین
دفن شده است. اما کشتی کشف شده در زیر گل و لای قطوری دفن شده بود و به
سختی به جز از ارتفاع قابل رؤیت بود.
به دلیل همین عدم مشاهده دقیق از سطح زمین، امکان هر تحقیقی غیر ممکن
بود. از سوی دیگر جسم کشف شده آنقدر بزرگ و سنگین بود که هر گونه اقدامی
را در وهله اول عقیم می ساخت. «ران ویت» و گروه همراهش که مشتاقانه کار
را پیگیری می کردند، به جایی رسیدند که تنها وقوع یک حادثه عجیب و نادر
می توانست راهگشای کار آن ها باشد:
«زمین لرزه!» آنها متوجه شدند که حرکت دادن و در آوردن جسم مذکور از
درون زمین، به دلیل ابعاد وسیع و بزرگ آن غیر ممکن است و تنها با یک لرزش
زمین، این شیء می تواند از دل خاک سر در آورد و مورد کاوش قرار گیرد.
از تحقیقات ران ویت مدت زیادی نگذشته بود که در ۲۵ نوامبر سال ۱۹۷۸،
وقوع زمین لرزه ای در محل، باعث شد تا کشتی مزبور به طور شگفت آوری از دل
کوه بیرون بزند و سطح زمین اطرافش را به بیرون براند. بدین ترتیب دیواره
های این شیء، شش متر از محوطه اطرافش بالاتر قرار گرفت و برجسته تر شد.
بدنبال این زمین لرزه، ران وایت ادعا کرد که شیء مذکور می تواند
باقیمانده کشتی نوح باشد. سپس بدبینی ها به خوش بینی مبدل و این سؤال ها
مطرح شد: «اگر این جسم عظیم قایقی شکل به طول یک زمین فوتبال، در ارتفاع
۱۸۹۰ متری کوه های آرارات، کشتی نوح نیست، پس چه چیز می تواند باشد؟ و
اگر جسم کشتی نوح است، آیا طوفان نوح واقعاً به وقوع پیوسته است؟… آیا ما
شاهد بقایای کشتی افسانه ای حضرت نوح که در کتب مقدس ادیان جهان از آن
صحبت شده است، هستیم؟
در
سال ۱۹۵۹، یک خلبان ترک، براساس مأموریت محول شده، چندین عکس هوایی برای
مؤسسه ژئودتیک ترکیه برداشت. هنگامی که مأموریت به پایان رسید، در میان
عکس های او تصویری جلب نظر می کرد که بیشتر شبیه یک قایق بود تا چیزی
دیگر، قایقی بزرگ که بر سینه تپه ای، در فاصله بیست کیلومتری کوه های
آرارات آرمیده بود.
تصویر هوایی از فسیل کشتی که محل آسیب دیدگی ناشی از برخورد به یک صخره
در آن مشخص است. بلافاصله پس از مشاهده این تصویر، تعدادی از متخصصان،
علاقه مند به پیگیری شدند. دکتر براندنبرگ از دانشگاه ایالتی اوهایو یکی
از این علاقه مندان بود. او کسی بود که قبلاً در زمینه کشف تأسیسات روی
زمین از طریق هوا، مطالعات دانشگاهی داشت و پایگاه های موشکی کوبا را در
دوران کندی کشف کرده بود.
طوفان و سیل در زمان حضرت نوح در سطح وسیعی به وسعت کره زمین واقع شده
است. به اعتقاد مسیحیان و بنا به نص انجیل، این حادثه عظیم و دهشت آور،
برای تنبیه مردمان آن روزگار که دست به سرکشی زده بودند و به منظور نجات
نوح پیامبر و پیروانش واقع شده بود. بررسی های زمین شناسی در نقاط مختلف
دنیا، نابود شدن و مرگ های دسته جمعی موجودات زنده را بر اثر حادثه ای غیر
منتظره نشان می دهد. برخی از این حوادث با زمان طوفان نوح همخوانی دارد.
وجود لایه های مخلوط فسیل شده حیواناتی چون فیل، پنگوئن، ماهی، درختان
نخل و هزاران هزار گونه گیاه جانوری، تأییدی بر این واقعیت است. این
سنگواره ها که بعضاً در برگیرنده حیوانات مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر
(در کنار هم) هستند، نشان می دهند که با فرونشستن آب، جانوران و گیاهان
خارج شده، در زیر رسوبات مانده و به فسیل تبدیل شده اند. امتزاجی عجیب از
جانوران خشکی و دریا، حاره و قطبی که مرگی آنی و دلخراش را روایت می
کنند.
پارک ملی کشتی نوح
تاریخ در مورد محل به گل نشستن کشتی چه می گوید؟
داستان کشتی نوح از گذشته های دور مورد توجه اقوام مختلف بوده است. مورخان
از ۲۰۰۰ سال پیش نقل کرده اند که توریست ها و مسافران کنجکاو بسیاری از
قدیم این منطقه را در کوه های آرارات کشور ترکیه، مورد بازدید قرار می
دادند و گاهی تکه های کوچکی از آن به غنیمت برده می شد. در تاریخ آمده است
که حدود ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، آشوریان اقدام به ورود به کشتی
کردند و موفق به ورود به طبقه سوم آن که در زیر زمین واقع شده بود شدند.
این نشان می دهد که اقوال مختلف در مورد موقعیت جغرافیایی کشتی، متفقند.
تکنولوژی پیچیده در ساخت کشتی
اینجا صحبت از ساخت یک قایق کرجی کوچک هشت نفره با ظرفیت چند حیوان کوچک
نیست. بحث بر سر تکنولوژی پیچیده ای است که مهارت ذوب فلزات، ابزار
پیشرفته و نیروی انسانی حاذق می طلبیده است. از آنجا که یاران حضرت نوح
تعداد بسیار کمی بوده اند، این سؤال پیش می آید که نوح به راستی چگونه این
کشتی را ساخته است. کشتی ای که تاکنون از عجایب کتب مقدس به شمار می رفت
و اکنون یک واقعیت علمی لمس شدنی است. آیا نوح به تنهایی توانسته است
کشتی ناوگونه خود را به طول یک زمین فوتبال و به وزن تقریبی ۳۲۰۰۰ تن
بسازد؟ آیا ساخت یک کشتی با دست خالی با امکانات آن زمان، به گنجایش ۴۹۴
اتوبوس دو طبقه مسافربری با تصورات ما درباره قدما، همخوانی دارد؟ براستی
چه تعداد جانور و چگونه جمع آوری شدند و در کشتی جایگزینی شدند؟ آب و
غذا چگونه تأمین می شد؟ جانوران وحشی چگونه به سوی کشتی هدایت شدند؟ باید
کار جمع آوری و هدایت حیوانات کاری سخت بوده باشد ولی به هرحال فرمان
خدا باید انجام می شد.
…خوشبختانه تحقیق بیشتر در محل، حضور حیوانات را در کشتی یافت شده، تأیید
کرد.. کشف مقادیر قابل توجهی فضولات حیوانات که به صورت فسیل در آمده اند
و از ناحیه خسارت دیده کشتی به بیرون رانده شده اند ، فرضیه ما را بیشتر
به واقعیت نزدیک کرد. علاقمندان به کاوش در مورد کشتی نوح بارها و بارها
سعی کرده اند به درون کشتی فسیل شده راه یابند ولی همیشه با توده های
عظیم سنگ و خاک نیمه ویران مواجه شده اند. در آخرین تلاش ها، کاوشگران
سعی کردند لایه های گل و لای خشک شده اطراف کشتی را در هم بشکنند و از
میان بردارند تا شاید راهی برای ورود به اتاقک های زیرین کشتی پیدا کنند،
اما خیلی موفق نبودند. در سال ۱۹۹۱، «گرگ برور» باستان شناس، بخشی از
شاخ فسیل شده جانوری را کشف کرد که از قسمت تخریب شده کشتی که فضولات
حیوانی بیرون ریخته بودند، به بیرون افتاده بود. به تشخیص محققان، این
شاخ که مربوط به یک پستاندار بوده است، مقارن با شاخ اندازی سالانه جانور
به هنگام خروج از کشتی در آنجا رها شده است
کشتی نوح: اسکلت فلزی، بدنه چوبی
آزمایشات دانشمندان وجود قطعات آهن را در فواصل منظم و معین در ساختار
کشتی تأیید کرده است. باستان شناسان با کشف رگه ها و تیرهای باریک آهنی،
الگویی ترسیم کرده اند که حاصل کار به صورت نوارهای زرد و صورتی بر روی
کشتی علامت گذاری شد. آن ها همچنین گره ها و اتصالات آهنی محکم و برجسته
ای را یافته اند که در ۵۴۰۰ نقطه کشتی به کار رفته اند.
تصویربرداری
های راداری نشان داده که در محل تصادم کشتی با صخره به هنگام فرود آمدن
یا به عبارت دیگر به گل نشستن، نوارهای آهنی یا تیرهای فلزی کج شده اند.
آن ها می گویند که استفاده وسیع و همه جانبه از فلزات در ساخت کشتی خارج
از حد تصور ماست.
و اصنع الفلک باعیننا و وحینا (سوره هود، آیه۳۷)
به
نظر می رسد که تکنولوژی پیشرفته و رشدیافته ای در آن دوران وجود داشته
که به هر حال حضرت نوح (ع) توانسته از آن بهره مند شود. تکنولوژی و تمدنی
که ذهن ما را از تمرکز بر روی بناها و اماکن منحصر به فرد در نقاط مختلف
دنیا به این نقطه از جهان معطوف می کند. اکتشافات زمانی جالب تر شد که
باستان شناسان توانستند طرح مشبکی حاصل از تقاطع تیرهای فلزی افقی و عمودی
به کار رفته در بدنه کشتی به دست بیاورند. تصاویری که نشان می دهند ۷۲
تیر فلزی اصلی در هر طرف کشتی به کاررفته است. به نظر می رسد که برای هر
چیزی طرح و الگویی وجود داشته است. وجود اتاق ها و فضاهای کوچک و بزرگ در
طبقات مختلف، نظریه وجود طرح مهندسی پیشرفته را تأیید می کند. در طول
تحقیقات، بررسی هایی در مورد تعیین طول، عرض و قطر کشتی انجام گرفته است
که متخصصان را قادر ساخته تا از جزییات کف کشتی، ساختمان و الگوی اولیه و
مواد تشکیل دهنده آن اطلاعاتی به دست آورند. دستیابی به چنین کشفیاتی
مبهوت کننده بود، چرا که در بسیاری از مواقع، درک واقعیت کشف شده از حد
تصور خارج بود. کشف یک لایه غلافی و کپسولی شکل در داخل کشتی از این جمله
بود که در واقع کشتی را به دو لایه یا پوسته اصلی مجهز می کرد. این
آزمایشات، وجود دیوارهای داخلی کشتی، حفره ها، اتاق ها و دهلیزها و همچنین
وجود دو مخزن بزرگ استوانه ای را تأیید کرد. در این آزمایش ها که به
«رادار اسکن» یا «اسکن های راداری» معروفند، معلوم شد که دو مخزن استوانه
ای بزرگ که هر کدام چهار متر و ۲۰ سانتی متر بلندی و هفت متر و بیست
سانتی متر عرض داشته اند و به دور هر یک از آنها کمربندی فلزی نصب شده
بود، در نزدیکی تنها در ورودی کشتی وجود داشته اند. در یکی از آزمایشات
رادار اسکن که به درخواست استاندار استان آگری ترکیه انجام شد، معلوم شد
که جنس بدنه کشتی از سه لایه چوب به هم چسبیده تشکیل شده است. این سه
لایه با مواد محکم چسبنده، بهم چسبیده بودند.
قطعات کاملاً سنگی شده از قسمت های چوبی کشتی که آثار حجاری و برش خوردگی دارند.
در سال ۱۹۹۱، یک عدد میخ پرچ فسیل شده با حضور ۲۶ نفر محقق در بقایای کشتی
کشف شد. تجزیه و تحلیل ترکیبات این میخ وجود آلیاژهای آلومینیوم،
تیتانیوم و برخی از دیگر فلزات را تأیید کرد.
این در حالی است که گمان می رفت در زمان حضرت نوح، آهن و آلومینیوم هنوز
به مرحله کشف و استخراج نرسیده باشد. آیا ما نیازمند بازنگری در تاریخ
استفاده و استخراج بشر از فلزات هستیم؟
http://askdin.com/thread/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%AD-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%87-5-%D8%AA%D9%86-%D8%A2%D9%84-%D8%B9%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-4000-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7
« فَتلقّی آدمُ من رَبه کلماتٍ فَتابَ علیهِ » بقره /37
آدم از پروردگارش کلمه ای چند فرا گرفت و خداوند توبه ی او را پذیرفت.
http://askdin.com/thread/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%AD-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%87-5-%D8%AA%D9%86-%D8%A2%D9%84-%D8%B9%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-4000-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7
اسم اعظم خداوند از نظر امام خمینی(س)
http://www.imam-khomeini.ir/fa/n32042/
مفضل ( از شاگردان خاص امام) خدمت امام صادق (علیه السلام ) عرضه می دارد
که آقا ، «و اذا ابتلی ابراهیم ربه بکلمات »بقره124 یعنی چه ؟
حضرت می
فرمایند : این همان کلماتی است که حضرت آدم آنها را از خداوند دریافت نمود ،
پس خداوند حضرت ابراهیم را با کلماتی آزمود ، این کلمات ، همان است که در
آیه 37 خدا می فرماید : که حضرت آدم، این کلمات را از خداوند دریافت نمود .
بعد حضرت می فرمایند : وقتی که این کلمات را فرا گرفت ، اینگونه گفت : اسئلک بحق محمد و علی و فاطمه و الحسن و الحسین إلا تبت علی؛
خدایا
از تو می خواهم به حق پیامبر اکرم ، امیر المومنین ، فاطمه زهرا ، امام
حسن و امام حسین که توبه ی مرا بپذیری .فتاب علیه ؛ خداوند توبه اش را
پذیرفت .
سپس مفضل پرسید : فاتمهنّ یعنی چه ؟ ( در آیه 124 بقره )
خداوند حضرت ابراهیم را با کلماتی آزمود ، و حضرت ابراهیم آن کلمات را به پایان رسانید ،امام فرمودند:
یعنی
اینها را تا امام دوازدهم ، حضرت قائم (علیه السلام ) معتقد شد ، تمام کرد
، به اتمام رسانید که جمعا 12 امام که نه تن از آن ها از فرزندان امام
حسین (علیه السلام ) هستند .
خداوند امامت را در صلب امام حسین قرار داد و نه تن از آنان از نسل امام حسین اند که مهدی این امت نیز از آنهاست .
کمال الدین صدوق ، جلد 2، ص 358
معانی الاخبار صدوق ص126
http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=2&AYID=37&TPIV=T2
اسم اعظم ، سایت حوزه
امام صادق(ع) فرموده است: به عیسی بن مریم (ع) دوحرف آن عطا شده بود،
موسی (ع) چهار حرف، ابراهیم(ع) هشت حرف، نوح (ع)پانزده حرف، آدم (ع) بیست و پنج حرف و
محمد (ص) هفتاد و دو حرف را میدانست ،و یک حرف، از آن حضرت هم مخفی بود
[i]
.
در روایت دیگری
[ii]
میخوانیم: اسم اعظم
خداوند متعال هفتاد
و سه حرف است، و«آصف بن برخیا» فرزند خواهر سلیمان (ع) یک حرف آن را میدانست، که
توانست بدان تکلم کند و زمین را مهار سازد و تخت بلقیس را با یک چشم به هم
زدن،نزد سلیمان (ع) بیاورد و زمین به حالت اول برگردد
[iii]
.
https://hawzah.net/fa/Question/View/2483/%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B9%D8%B8%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
کشتی نوح و نام پنج تن
www.tasnimnews.com/fa/news/1396/01/06/1364170/
لوح بدست آمده از بقایای کشتی نوح (ع) و توسل ایشان بنام پنج تن مُحمّد ؛ إیلیا (علیّ) ؛ شَبَر (حَسَن) ؛ شُبَیْر (حُسَین)؛ فاطِمَه آنان که همه بزرگان و گرامیاند جهان به برکت آنها برپاست. به احترام نام آن ها مرا یاری کن! تنها تویی که می توانی مرا به پ راه راست هدایت کنی.