دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

به نام خدای مهدی عج



افسران - شهید آوینی: غرب این جایزه را بیهوده به کسی نمی‌دهد. آنها جوایز خویش را به کسانی می‌بخشند که خود را نسبت به غرب و هنر و تفکر و سیاست آن متعهد بدانند!

سید شهیدان اهل قلم ؛ سید مرتضی آوینی:
روشنفکران و هنرمندان اگر توبه نکنند و میثاق خویش را با خدا تجدید نکنند، لاجرم وابسته به حوزه فکری غرب هستند .
اوج تکامل این روشنفکران و هنرمندان آن است که آن جایزه کذایی را ببرند. و غرب نیز این جایزه را بیهوده به کسی نمی‌دهد. آنها ممکن است منت گذارند و جوایز را به جهان‌سومی‌ها هم اعطا کنند، اما شرط نخستین آن وابستگی به تفکر غربی است.

 آنها جدایی هنر و تعهد را تبلیغ می‌کنند، اما جوایز خویش را به کسانی می‌بخشند که خود را نسبت به غرب و هنر و تفکر و سیاست آن متعهد بدانند.

و لذا ما از مدعیان بی‌درد هنر جز این هم انتظاری نداشتیم که در هنگامه عشق و ایثار و جانبازی و شهادت، یا جانب استکبار جهانی را بگیریم دست در دست جنایتکاران بعثی بگذارند و یا نه، بی‌اعتنا به تاری، سر در لاکِ قلابی “هنر برای هنر” فرو کنند و بدبن بهانه، هنر خویش را در خدمت تبلیغات تجارتی قرار دهند و دعوت مردم به سوی غفلت‌زدگی؛ طراحی برای صابون و پودر رختشویی و خیارشور و رُب گوجه‌فرهنگی … و یا آفیش فیلم‌های سینمایی. و در این میانه، خوب، معلوم است که چه کسی به معنای مصطلح هنرمندتر است: آن کس که بی‌دردتر است و می‌تواند در کنار نعش شهدا و یتیمی دختربچه‌ها و پسربچه‌های کوچک، به ادا و اطوارهای روشنفکرانه و هنرمندانه دلخوش باشد و اصلاً به روی نامبارک خویش هم نیاورد که در کجای دنیا و در میان چه مردمی زندگی می‌کند.
از دوستان بگویم که از آغاز، مقصود ما هم آنها بودند و اگر به اغیار پرداختیم از آن بود تا معرفت ما نسبت به دوستان بیشتر شود.
منبع: (مقاله ؛ جنگ در آینه نقاشی متعهد)
http://www.aviny.com/article/aviny/Chapters/Jang.aspx

خارج از همه مباحث سیاسی و عقیدتی جناب اصغر فرهادی خودت قاضی ... واقعا فیلمت بهتر از اون همه فیلم سنمایی تو دنیا است ؟؟؟ اصلا فیلم خارجی میبینی؟ کجا داری میری ؟؟؟

#شهید_آوینی #سید_شهیدان_اهل_قلم#اصغر_فرهادی #جایزه #اسکار #کن #غرب_گرا #نامحرم #بوسیدن #دست_زدن #پیروزی #شکست #غربگرایان #وادادگی #فرهنگی #فیلم #رسانه #آوینی #هنر #فرهنگ #خیانت#فروشنده #ارزش

بازنشر:

http://www.afsaran.ir/link/1350118
http://mehrdadz.blog.ir/post/832
http://wisgoon.com/pin/18417723/
http://sangariha.com/view/post:6906381
https://hammihan.com/post/14213034





اوج تکامل این روشنفکران و هنرمندان آن است که آن جایزه کذایی را ببرند؛غرب نیز این جایزه را بیهوده به کسی نمی‌دهد. آنها جوایز خویش را به کسانی می‌بخشند که خود را نسبت به غرب و هنر و تفکر و سیاست آن متعهد بدانند و لذا ما از مدعیان بی‌درد هنر جز این هم انتظاری نداشتیم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۰
مهرداد بچه مثبت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی