دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

مهدی عچ با سپاهی از شهیدان خواهند آمد...

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۵۹ ق.ظ

به نام خدای شنهای طبس





آیا شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در رجعت برمی گردند؟


امام صادق (علیه السلام) فرمود: اولین کسی که زمین برایش شکافته می شود و به دنیا بر می گردد امام حسین (علیه السلام) است و فرمود که رجعت، عام وعمومی نیست بلکه اختصاصی است. کسانی در رجعت بر می گردند که یا ایمان محض داشته باشند یعنی مومن محض و خالص باشند یا شرک خالص داشته باشند و گروه دیگری در رجعت بر نمی گردند.

در روایات فراوانی از امام صادق (علیه السلام) با سندهای بسیار عالی نقل شده که هر کس 40 صبح دعای معروف عهد را بخواند از یاوران حضرت مهدی (علیه السلام) خواهد بود و اگر قبل از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) از دنیا برود خداوند او را دوباره زنده می کند و به دنیا بر می گرداند و جزء یاوران حضرت مهدی (علیه السلام) خواهد بود.
مضمون این مطلب در آن دعا آمده "خدایا اگر من قبل از اینکه حضرت ظهور بکند از دنیا رفتم می خواهم که مرا دوباره زنده کنی در حالی که کفن را به خودم پیچیدم، شمشیر در دستم و نیزه ام آماده است با این مشخصات می خواهم بر گردم و در رکاب حضرت بجنگم ". 
از امام صادق (علیه السلام) نقل شده و حضرت یک اصل کلی را بیان فرمودند: " لیس أحد من المومنین قتل إلا سیرجع حتی یموت" هیچ مومنی نیست که کشته بشود مگر اینکه به زودی در دوران رجعت بر می گردد تا با مرگ طبیعی از دنیا برود و برعکس.
 از این روایت فهمیده می شود کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند، قطعاً در دوران رجعت بر می گردند تا با مرگ طبیعی از دنیا بروند البته قید مؤمن در اینجا قابل توجه است. کلمه مؤمن بار مفهومی عمیقی دارد که به آن نمی پردازیم ولی در روایات دارد که هیچ یک از مؤمنین نیستند که کشته می شوند مگر اینکه بر می گردند تا دوباره در دوران رجعت با مرگ طبیعی از دنیا بروند.
 براساس مفهوم این روایات شهدایی که در جنگ تحمیلی یا در جاهای دیگر به شهادت رسیدند اگر در زمره مؤمنین باشند در دوران رجعت بر می گردند.

https://article.tebyan.net/330602



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی