دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

مهدویت + ولایت + شهادت

دست نوشته های بچه مثبت/مهرداد

تمامی تلاش ها در این وبلاگ ؛ جلب رضایت امام حاضر و ناظرمان مهدی عج است ؛ امید است با عنایت ایشان موفق باشیم ...

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

به نام خدای مهدی عج






http://bayanbox.ir/view/6038929438020062685/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C.jpg


امام موسی صدر، طی آخرین سفر خود به فرانسه، مقاله ای درباره انقلاب اسلامی ایران به رشته تحریر در آورد که در روز23/8/1978 مطابق با 1 آذر 1357، تحت عنوان « ندای پیامبران»، در روزنامه لوموند پاریس به چاپ رسید. امام موسی صدر، یک هفته پس از چاپ این مقاله، طی سفری رسمی به لیبی، ناپدید گردید. متن اصلی این مقاله از کتاب الامام موسی الصدر الرجل الموقف القضیه ( 1993، مکتب الصادر، بیروت، ص 407 ) استخراج و به فارسی بر گردانده شده است:

نهضت مردم ایران با تمامی حرکتهای مشابه خود در جهان تفاوت دارد؛ زیرا چشم انداز جدیدی فراروی تمدن بشری قرار داه است. بنابراین، شایسته است که همه علاقه مندان قلمروها و مسائل مربوط به انسان و تمدن، تحولات آن را با دقت دنبال کنند.
نهضت مردم ایران به رغم گستردگی که دارد و به رغم اتهاماتی که رژیم بر آن وارد می کند، از گرایشها، ریشه ها، اهداف و اخلاقیات اصیل و والایی برخوردار است.

نیروهای راست از صحنه نهضت غایب اند، هر چند که نفت و بسیاری موضوعات مهم دیگر در آن موضوعات دارد. نیروهای چپ بین المللی نیز از صحنه نهضت غایب اند، هر چند که ایران و اتحاد شوروی بیش از 1000 کیلومتر مرز مشترک دارند. حزب کمونیست ایران حضور چندانی در نهضت ندارد، هر چند که از قدیمی ترین احزاب این منطقه به شمارمی رود. بنابراین، هیچ یک از نیروهای چپ و راست، به این اعتبار که نماینده یکی از دو قطب جهان هستند، کمترین تأثیری بر این نهضت ندارند.

ملت ایران این مسائل را به خوبی می داند. او می داند که این رژیم که نهضت را به واپسگرایی متهم می کند، خود با سرکوب آزادی و اتخاذ روشهای بدوی حکمرانی همه سازمانهای ارتجاعی را رو سفید کرده است. ملت ایران می داند که این رژیم، برای جلب رضایت قدرتهای بزرگ، در قربانی کردن منافع مردم و پیشکشی ثروتهای آنها، هرگز تردیدی به خود راه نداده است. ملت ایران وقتی چنین رفتاری را با اصالت انقلابیون قیاس می کند، بر ایثار و فداکاری در راه آرمان آنان راسخ تر می شود. این ملت به رغم اینکه سلاحی در دست ندارد، با خون خود، قهرمانانه مبارزه می کند و قدرتی شکست ناپذیر ایجاد می کند.

انقلابیون ایران به هیچ طبقه خاص اجتماعی منحصر نیستند، بلکه از همه ایران بر خاسته اند: دانشجویان، کارگران، تحصیلکردگان، روحانیان و... همه و همه در این انقلاب حضور دارند. ملت ایران با همه نسلهای مختلف خود در این نهضت شرکت جسته است. بازار، مدارس، مساجد، شهرها و حتی کوچک ترین روستاها دراین نهضت مشارکت دارند. همین حقایق است که رژیم را بر آن داشته تا چپ و راست، شرق و غرب، سازمانهای عربی و حتی فلسطینیها را متهم کند و به این ترتیب به گستردگی عمیق مردمی این نهضت اذعان کند.

حرکت مخالفان رژیم شاه، امروز سیستم اطلاع رسانی خاص خود را یافته است. گفته ها وسخنان رهبران آن از طریق کسانی به ما می رسد که خود مخاطب این سخنان اند. این سخنان در قلبهای همه ملت ایران جای گرفته است.

حق آن است که بگویم: خاستگاه این حرکت و ایمان و آرمان آن همان اهداف بیکران انسان اخلاقی و انقلابی است. موجی که امروز ایران را در می نوردد، بیش ار هر چیز ندای پیامبران را در اذهان انسانها تداعی می کند

اهداف انقلاب، در مصاحبه مورخ ششم می 1987 رهبر آن، امام خمینی، با روزنامه لوموند، به روشنی تصریح شده است. او با تأکید بر اصالت این حرکت به ابعاد ملی، فرهنگی و رهایی بخش آن اشاره می کند.

حوادث جاری ایران و رخدادهای فاجعه آمیز آن چند نکته اساسی را فرا روی جهان امروز قرار داده است:

1. کسانی که به مسائل انسانی وتمدن بشری اهمیت می دهند، شایسته است که این آزمون انسانی را که اکنون در ایران جریان دارد، به دقت بررسی و در برابر تلاشهای مخالف و مغرضانه از آن حمایت کنند.
2. رژیم شاه پس از 37 سال حکومت و به رغم برخورداری از بیشترین امکانات، در همه امور، حتی در این حد که خود را از خشم ملت در امان نگه دارد، ناکام مانده است. این همه در حالی است که بزرگ ترین انبار تسلیحاتی جهان سوم در اختیار همین رژیم قرار دارد.
3. ارزشهای اخلاقی انسان متمدن، امروز در ایران تهدید می شود. تا زمانی که رژیم ایران تحت عناوین « پیشرفت» و « دمکراسی» به اعمال سرکوبگرانه، خون ریزی و سلب آزادی ادامه می دهد، هر قدر هم که درجهان مورد حمایت قرار گیرد، نمی توان از این ارزشها پاسداری نمود.
4. رژیمی که امروز با امواج نارضایتی مردم و خیل ناآرامیهای داخلی روبه روست دیروز ازتضمین امنیت خلیج فارس، اقیانوس هند و حتی سومالی سخن می گفت. این امر بیانگر آن است که هیچ چیز بیش از حرکتهای مردمی این چنین آن را پریشان و بر آشفته نمی سازد. از جمله این حرکتها « حرکت المحرومین» لبنان است که رهبرهای آن در میان مردم ایران انعکاس فراوان یافته است.

قتل عام هایی که هم اکنون در ایران جریان دارد و رژیم تلاش دارد بر آنها سرپوش گذارد، هشداری به انسان معاصر، به وجدان و به احساس مسئولیت اوست. شایسته است که انسانها تصویر واقعی این کشتارها و سرکوبگریها را به جهانیان عرضه بدارند و ضمن چنین خدمتی، بیزاری خود ار این اعما ل را نمایان سازند.

منابع:
http://yon.ir/14005
http://shabestan.ir/detail/News/28453
http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_62095






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۸
مهرداد بچه مثبت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی